|
Post by 51 on Aug 30, 2007 19:48:38 GMT 1
Tror nog att TRC är lite skakis inför Semi finalen i Uppsala jag ;D
|
|
|
Post by Daniel Lundqvist on Aug 30, 2007 19:58:53 GMT 1
Vi har mött båda lagen och personligen tycker jag att lagen är väldigt olika i sitt spel. Tyresö spelar lite mer på skill, medans Uppsala spelar otroligt fysisk "smash mouth football".
Båda lagen har mycket bra spelare och är väldigt bra coachade.
Detta kommer garanterat blir en mycket välspelad och spännande match där det mest fysiska laget kommer att vinna.
Lycka till
Daniel Lundqvist DC Arlanda Jets U16
|
|
|
Post by Semi final on Sept 3, 2007 17:47:46 GMT 1
Nu börjar de ju närma sig, Semi finalen. Någon som e bra på de här med tippning som skulle kunna göra en seriös tippning eller "preview" om hur de kommer gå mellan uppsala och Tyresö?
|
|
|
Post by hmm on Sept 4, 2007 9:43:15 GMT 1
18-13 Till Uppsala
|
|
|
Post by tippare on Sept 5, 2007 21:07:36 GMT 1
32-6 till trc
|
|
|
Post by Sdr ja on Sept 7, 2007 15:34:05 GMT 1
Semi finalen mellan Uppsala 86ers och Tyresö Royal Crowns kommer med stor säkerhet bli en vädligt tuff och jämn match, Tyresö är som nog nästan alla vet ett mycket bra lag och Uppsala har i år visat sig ha ett extremt bra defense, enligt min mening ett av sveriges bästa defense i U16 serien.
Matchen i sig är nog väldigt svår tippad, de är så många faktorer som spelar in. De kommer säkerligen bli en mycket tuff, fysisk, teknisk och skickligt spelad match från båda lagen nu på söndag. Även de bästa lagen har ju dock svagheter, de gäller bara för lagen att hitta dessa hos varandra. Det laget som hittar flest kommer nog dock gå vinnande ur denna matchen. Kommer bli spännande att se hur de går i matchen.
Resultat: 24-20 till Uppsala
|
|
|
Post by ngon on Sept 7, 2007 20:30:48 GMT 1
de här kommer bli en hyper intressant match mellan trc-u86ers men kollar man tillbaka i tiden ända tillbaka i peewee tiden så vann trc alltid stort mot de här men uppsala har tydligen utvecklats något oerhört på de senaste tre åren! tyresö kommer va otroligt laddade. vilka blir nyckelspelare i vardera lag tror ni ?
|
|
|
Post by vaaaa on Sept 7, 2007 21:12:56 GMT 1
Vänta här, för två år sedan när 92orna spelade i peewee så vann Uppsala stort alla matcher medans tyresö inte alls var så bra. Uppsalas linje var stor och snabb och dom hade nån hyfsad qb, det var snarare uppsala som vann stort.
|
|
|
Post by TB on Sept 7, 2007 21:25:34 GMT 1
Den här generationen är vad man skulle kunna kalla U86ers första "gyllene" årgång. Med det menas en årgång som fostrats sen PeeWee och har presterat mycket bra.
|
|
|
Post by ngon on Sept 8, 2007 7:08:59 GMT 1
Vänta här, för två år sedan när 92orna spelade i peewee så vann Uppsala stort alla matcher medans tyresö inte alls var så bra. Uppsalas linje var stor och snabb och dom hade nån hyfsad qb, det var snarare uppsala som vann stort. amen ja snakkar om året innan med alla 91:or, då hade uppsala också sina stora 92:or men de var ett av de sämsta lagen tillsammans med bulldogs och tyresö vann alltid stort mot de.
|
|
|
Post by ellerhur on Sept 8, 2007 10:24:29 GMT 1
hehe joo men nu har ju Uppsala vunnit nästan allt i sin serie vilket också tyresö gjort men de jag menar är att man kan inte jämnföra peewee med u16 spelarna utvecklas med åren och bli bättre och eftersom uppsala tagit sig till sm-slutspel så kan dom inte vara dåliga ellerhur?
|
|
|
Post by Teh bronco on Sept 8, 2007 15:10:59 GMT 1
Det kommer bli en jämn match, men jag tror nog uppsala går som segrande ut ur den. dom spelar sjukt fysiskt och har väldigt myckt skill i laget. dessutom var tyresö klara med sin säsong väldigt tidigt, uppsala har ganska nyligen spelat,och dom kommer komma mer förberedda, 24-16 till Uppsala
|
|
|
Post by superstar on Sept 8, 2007 18:51:59 GMT 1
Men herregud, när ska folk börja förstå att pw är till för att utveckla spelare och ha roligt? Orka bry sig om resultatet så länge spelarna är glada, det är väl ändå de som spelar som är viktigast? Jag spelar fan hellre i ett lag där man har grymt roligt än ett lag där man toppar spelare för att bara vinna och inte kan ha kul då allt är så seriöst! Nu spelar jag inte pw men OM jag gjorde så hade det varit viktigare!
|
|
|
Post by Rasmus 89 on Sept 9, 2007 15:09:12 GMT 1
6- 2 till uppsala ;D
NU står det mellan Kristianstad och Uppsala i sm final!
|
|
|
Post by NoSHame on Sept 9, 2007 20:52:32 GMT 1
tyresö kommer att äga uppsala även fast inte andre är med grovt.. Vi såg ju hur det gick;)
|
|