|
Post by Coach Golan on Jun 11, 2007 11:42:17 GMT 1
Det verkar som om DM-CUP (för U16 mellan distrikten, SSAFF, MSAFF, VSAFF, NSAFF & STAFF) är inställt...
Tråkigt då detta var ett bra initiativ från SAFF för att få till ett roligt och positivt arrangemang för ungdomarna.
Hej alla,
Tyvärr har jag ett mycket tråkigt besked att lämna.
P.g.a annan verksamhet har vår bokning på regementet i Halmstad blivit annullerad. Och inte bara regementet, även planerna där vi skulle spelat matcherna har blivit annullerade för att rundbollen ska ha en turnering.
Detta är jättetråkigt och jag vet att det dessutom är väldigt sent men detta är omständigheter som vi tyvärr inte råder över.
MEN vi tänker inte ge upp och inte NI heller räknar jag med. Vi tar nya tag och satsar på en ny datum. Vi jobbar på att kunna genomföra DM-cupen helgen efter SM-finalerna, alltså den 21 - 23 september.
Jag kommer inte att vara anträffbar på telefon förrän i morgon em.
Med vänliga hälsningar
Ingrid Svensson
(Telefonnummer raderat)
Distr.ansv. SAFF
|
|
|
Post by Spelare on Jun 11, 2007 11:51:32 GMT 1
Kan den inte spelas hos er i Arlanda? Så som jag har förstått det så är den bara eran, vilket gör att vi inte behöver vara rädda för några dubbelbokningar... Föresten betyder detta att uttagningen också är instäld?
|
|
|
Post by Coach Golan on Jun 11, 2007 12:04:38 GMT 1
Vad gäller vår anläggning så är den upptagen av Seniorlandslaget från torsdagen den veckan samt en Coachclinic som jag förstår det. Jag antar att man från SAFFs sida tittat på att lägga turneringen hos oss men inte fått schemat för allt att gå ihop och då är landslagets förberedelser inför VM prioritet.
Vad gäller laget så kommer vi INTE att ha tryouts/träningar som planerats om det nu verkligen är inställt. Om man arrangerar DM-Cup efter SM-slutspelet så kommer SAFF att informera om det till distrikten och då går dessa vidare med att ta ut tränare och sedan kalla spelare. Vi vet ingenting om detta nu.
//Golan
|
|
|
Post by vafan on Jun 11, 2007 13:15:25 GMT 1
finns de ingen chans att ha det alls under sommaren :/
|
|
|
Post by wwehd on Jun 11, 2007 13:37:35 GMT 1
finns de ingen chans att ha det alls under sommaren :/ Ja just det! Det tror jag inte nån har tänkt på! Smart. Vi kanske kan vara hemma hos dig?
|
|
|
Post by S on Jun 11, 2007 14:02:10 GMT 1
hhaha, rolig snubbe allså (Y)
vilket skämt
|
|
|
Post by KOKO FFS on Jun 11, 2007 14:25:18 GMT 1
Satans fjollbollsshelvete. Visst am. fotboll i Sverige är liten jämfört med fjollboll men ändå. Vilka va det som bokade planerna etc. först? Skulle inte förvåna mig om fjollbolsturneringen bokade planerna efter oss och ändå fick dom.
|
|
|
Post by DL on Jun 11, 2007 14:39:33 GMT 1
Det verkar som om DM-CUP (för U16 mellan distrikten, SSAFF, MSAFF, VSAFF, NSAFF & STAFF) är inställt... Tråkigt då detta var ett bra initiativ från SAFF för att få till ett roligt och positivt arrangemang för ungdomarna. Hej alla,
Tyvärr har jag ett mycket tråkigt besked att lämna.
P.g.a annan verksamhet har vår bokning på regementet i Halmstad blivit annullerad. Och inte bara regementet, även planerna där vi skulle spelat matcherna har blivit annullerade för att rundbollen ska ha en turnering.
Detta är jättetråkigt och jag vet att det dessutom är väldigt sent men detta är omständigheter som vi tyvärr inte råder över.
MEN vi tänker inte ge upp och inte NI heller räknar jag med. Vi tar nya tag och satsar på en ny datum. Vi jobbar på att kunna genomföra DM-cupen helgen efter SM-finalerna, alltså den 21 - 23 september.
Jag kommer inte att vara anträffbar på telefon förrän i morgon em.
Med vänliga hälsningar
Ingrid Svensson
(Telefonnummer raderat)
Distr.ansv. SAFFfyf** arg jag blir...hade verkligen sett fram emot detta evenemang och så ställs allt in pga rundbolls lag....har vi ingen som helst talan :/
|
|
|
Post by sebbe on Jun 11, 2007 14:47:38 GMT 1
Var det så att vi hade bokat stället, sedan kommer fjollbollskillarna och ser till att våran bokning blir annulerad p.g.a att dem ska spela turnering?
|
|
|
Post by KOKO FFS on Jun 11, 2007 14:49:59 GMT 1
Värt att tillägga är att jag inte vet om så var fallet, utan jag frågade om det var så. Dock skulle det inte förvåna mig alls om det var så heller faktiskt.
|
|
|
Post by kom igen on Jun 11, 2007 15:14:47 GMT 1
om det är så att man blivit bortflyttade men hade bokningen så måste man ju kunna stå på sig och kräva en ersättningsplan och ersättningsboende. men man kanske bommade att bekräfta sin bokning och fotbollen kom in och tog den...
hur som helst så är det tokigt PINSAMT att man kan misslyckas med något så enkelt som att boka upp boende och planer!
|
|
|
Post by Coach Golan on Jun 11, 2007 15:56:30 GMT 1
Efter att ha talat med personer i SAFF så visar det sig att det är 100% säkert att det inte blir en turnering i Halmstad, men man jobbar för att hitta en annan plats.
DM-Cup är INTE inställt.
Varför detta mail gick ut kan jag inte svara på men situationen är aden att man jobbar för att spela aviserad helg men på en annan plats.
//Golan
|
|
|
Post by sebbe on Jun 11, 2007 20:20:00 GMT 1
SWEET Trodde först att det inte skulle bli något alls
|
|
|
Post by limpan on Jun 11, 2007 21:59:55 GMT 1
Tjock nicee !
|
|
|
Post by naw on Jun 12, 2007 11:38:05 GMT 1
så den kommer altså spelas samma datum men annan plats?
|
|