|
Post by D Sandberg on May 29, 2007 13:12:52 GMT 1
Ja vi pratar väl om nu? Eftersom Leo pratar om det laget som kommer fyra i årets serie. Han pratar alltså rent av om framtid.
|
|
|
Post by Undrar on May 29, 2007 13:29:38 GMT 1
någon som vet om nått av lagen tog bilder eller filma matchen?
|
|
|
Post by fisk on May 29, 2007 14:12:57 GMT 1
Och vad är det som säger att Ekeby, Ystad eller Kristianstad inte hade varit topplag i vilken annan serie som helst?
|
|
|
Post by Uiko on May 29, 2007 14:50:54 GMT 1
VAAAA?! Skulle något annat lag än de i Sthlm vara bra? Har då aldrig hört på maken! Sthlm äger ju alla totalt, jag menar det är ju bara bonn-fånar i Norra, Mellersta, Södra och Västra!
Jag håller med om att STAFF är den bästa serien just nu över lag, men kom inte med det bullnutset att det lag som kommer på fjärde plats skulle vara ett topplag i exempelvis södra. K-stad, Ekeby och Ystad spelar en VÄLDIGT jämn serie de med och min uppfattning är att det lag som kommer på fjärde plats i STAFF, kommer på fjärde plats i SSAFF med.
Så Stockholmare, kom ut ur det ack så kända Bubblan och tänk före ni talar, Tack!
|
|
|
Post by Stockholm on May 29, 2007 15:51:47 GMT 1
Det finns ingen chans att nåt annat än ett Stockholmslag tar SM i år, det är bara att inse..
|
|
|
Post by Uiko on May 29, 2007 16:48:30 GMT 1
Jag har inte sagt något annat och det är inte det jag retar mig på, utan att somliga påstår att ett bottenlag i Sthlm skulle vara ett topplag i vilken annan serie som helst vilket rent skitsnack.
|
|
|
Post by skillnad on May 29, 2007 17:03:19 GMT 1
Men det finns INGET bottenlag i STAFF U19 förrutom DIF, det är det Leo sa, serien är så jämn och välcoachad och det är väldigt få spelare i staff som permanent spelar i alaget(vilket jag förstått är vanligt i andra serier)
|
|
|
Post by pellson on May 29, 2007 18:00:13 GMT 1
nu har vi väl ändå lämnat tråden och ja stockholm är bäst så ni lantisar kan sluta gnälla
|
|
|
Post by Undrar on May 29, 2007 18:45:37 GMT 1
Hur såg lagen ut? Vilka var bäst? Kan det vara ett av dessa lag som tar hem SM?
|
|
|
Post by oldie on May 30, 2007 10:11:53 GMT 1
själv spelar jag inte längre men en sak är säkert sthm e bra! och de har många mycket bra coacher...
men något som är lite roligt med allt detta snackat nu är om man tänker på vad som hände i dukes förra året, lilla ystad laget kommer dit utan coacher, enda meningen med att spela är att bara ha kul...
och vad jag hört va de väl inte så seriösa natten innan de skulle spela final heller... endå slog dem arlanda som har mycket bra coacher och vad jag hört så va de noga med hur de förberedde sig dagen innan... (och tydligen är arlanda grymma iår)
de ystad laget som de hade då är nog sämmre än de laget de har iår, endå har ystad bara en 88a denna säsongen...
sen om man tänker på ekeby med deras lilla manskap förra säsongen och endå var de så pass bra så länge, att spela med så lite spelare tär mycket på spelarna och i u-19 slutspelet tror jag de va trötta...
men som sagt inte snack om att sthm e bra men finns bra lag finns de utanför sthm!!!
|
|
|
Post by Uiko on May 30, 2007 12:23:20 GMT 1
själv spelar jag inte längre men en sak är säkert sthm e bra! och de har många mycket bra coacher... men något som är lite roligt med allt detta snackat nu är om man tänker på vad som hände i dukes förra året, lilla ystad laget kommer dit utan coacher, enda meningen med att spela är att bara ha kul... och vad jag hört va de väl inte så seriösa natten innan de skulle spela final heller... endå slog dem arlanda som har mycket bra coacher och vad jag hört så va de noga med hur de förberedde sig dagen innan... (och tydligen är arlanda grymma iår) de ystad laget som de hade då är nog sämmre än de laget de har iår, endå har ystad bara en 88a denna säsongen... sen om man tänker på ekeby med deras lilla manskap förra säsongen och endå var de så pass bra så länge, att spela med så lite spelare tär mycket på spelarna och i u-19 slutspelet tror jag de va trötta... men som sagt inte snack om att sthm e bra men finns bra lag finns de utanför sthm!!! Precis, exactly my point!
|
|