|
Post by Sjukt on May 15, 2007 18:32:13 GMT 1
Nej! Det är inte ok att spela två matcher på 2dgr även om personen ifråga tycker det, kroppen behöver vila.
Det är tränarens jobb att säga ifrån, det kan vara jobbigt att ta ansvar ibland.
|
|
|
Post by hah on May 15, 2007 19:06:07 GMT 1
18år = myndig = bestämmer själv
|
|
|
Post by hmm on May 15, 2007 22:30:14 GMT 1
hmmm..... en viss andree ifrån söderort dressade för två matcher på samma dag förra helgen.... sug på den ni!
|
|
|
Post by Frlder on May 15, 2007 22:33:32 GMT 1
Det jag som förälder ( även om sonen är myndig så bor han hemma och blir försörjd av mig ) funderar på är , hur ser det ut med försäkringar , är den giltig i ett sånt här fall och om inte har föreningen råd med dom skador som kanske dyker upp som kan bli både långvariga och kostsamma. Så summan är att föreningen kan bli av med både en duktig spelare och ett gäng pengar , är dat verkligen värt det ?
|
|
|
Post by Michan on May 15, 2007 22:36:18 GMT 1
Vadå Lyckats! Det finns skäl till att matcher inte får läggas med mindre än 4dgr emellan. Orsaken heter vila, kroppen behöver återhämta sig. Att spela två matcher på två dagar är inte bra punkt. Att försöka försvara det är bara patetiskt. Det är den som är ansvarigs uppgift att se till spelarens bästa, spelaren vill säkert spela och hjälpa laget och då är det den ansvarige coachens uppgift att bromsa speciellt när det rör ungomar eller unga vuxna som inte har erfarenhet och kanske har för lite omdöme om den egna förmågan och skaderisker osv. Dock tror jag nog att man känner sin kropp bäst själv och vet när den säger ifrån, det är ingen som tvingar oss att spela en match, man har alltid ett eget val.
|
|
|
Post by anon on May 15, 2007 22:55:06 GMT 1
Det jag som förälder ( även om sonen är myndig så bor han hemma och blir försörjd av mig ) funderar på är , hur ser det ut med försäkringar , är den giltig i ett sånt här fall och om inte har föreningen råd med dom skador som kanske dyker upp som kan bli både långvariga och kostsamma. Så summan är att föreningen kan bli av med både en duktig spelare och ett gäng pengar , är dat verkligen värt det ? Ska inte sitta här och försvara att folk dubblar, men undrar bara hur klubben kan förlora pengar? Syftar du på hans medlemsavgift kommande säsong eller? Om killen är bra nog för att spela med a-laget ska han göra det och strunta i U-19.
|
|
|
Post by frlder on May 16, 2007 8:49:05 GMT 1
Jo du anon ,täcker inte försäkringen så får man ju hoppas att föreningen går in och ersätter alla kostnader sådana skador för med sig .
|
|
|
Post by Faktoider on May 16, 2007 10:26:10 GMT 1
Vore det inte läge snart för alla tangentbordsförståsigpåare att fundera lite innan man slänger ur sig en massa spekulationer som raskt blir till faktoider? Har någon funderat på skillnaden mellan att dressa till två matcher, båda med stort manskap(många avbytare) och att verkligen spela två hela matcher? Bulls verkar ju faktiskt ha tillräckligt mycket manskap för att slippa dubbleringar och nonstop spelande. Om nu snubben är bra nog för att få några reps alternativt enbart dressa i en seniormatch dagen innan en U19 match så är väl det inte hela världen. "Många" lag tillämpar detta. Hade situationen varit en annan, som många lag tvingas leva med, med små trupper och dubblerande i varje match vore det en helt annan femma. Kan inte för mitt liv se detta som ett ev försäkringsproblem. Länktips: www.faktoider.nuFaktoid; Försanthållna osanningar, halvsanningar och missuppfattningar.
|
|
|
Post by glom inte on May 16, 2007 14:53:49 GMT 1
att matchen var mot Dif U19. Det är som en lätt träning mot luft. Vill inte vara elak men Simon är lite för braför det motståndet och han blev inte tacklad en enda gång i matchen.
|
|
|
Post by anon on May 16, 2007 15:11:16 GMT 1
Jo du anon ,täcker inte försäkringen så får man ju hoppas att föreningen går in och ersätter alla kostnader sådana skador för med sig . Varför skulle försäkringen inte täcka omkostnader? Du som förälder som är orolig kan alltid täckna en egen försäkring eftersom förbundets inte är så värst bra.
|
|
Victor Matulessy Ericsson
Guest
|
Post by Victor Matulessy Ericsson on May 19, 2007 3:19:54 GMT 1
att matchen var mot Dif U19. Det är som en lätt träning mot luft. Vill inte vara elak men Simon är lite för braför det motståndet och han blev inte tacklad en enda gång i matchen. bara så ni vet är simon sveriges bästa receiver i u19 och kommer antagligen bli bäst i senior landslaget så småningom också, han kommer troligeen bli college aktuell också (om han inte redan är). så det jag vill säga med detta är att spela mot djurgården 2 dagar i rad är inte ett problem för han, han skulle kunna jogga båda matcherna.
|
|
|
Post by rutin on May 19, 2007 7:55:51 GMT 1
bara så ni vet är simon sveriges bästa receiver i u19 och kommer antagligen bli bäst i senior landslaget så småningom också, han kommer troligeen bli college aktuell också (om han inte redan är). så det jag vill säga med detta är att spela mot djurgården 2 dagar i rad är inte ett problem för han, han skulle kunna jogga båda matcherna. Efter att ha sett honom träna och hans attityd till träning vid detta tillfälle så kan jag inte hålla med. Han visade då en otrolig arrogans och ren lathet, kommer sent, ingen vilja att skynda för att minimera förseningen (satt istället med hans QB kompis och skämtade i omklädnignsrummer när de vad över 10 minuter sena!), lathet i övningar mm. Även om man har talang som han verkligen har så kommer man ingen stans om man inte är en träningsmäniska. Men å andra sidan så är nivån åp vår idrott just nu inte direkt hög så man kan klara sig på ren talang, men aldrig bli bland de bästa. För övrigt så hypas alltid juniorer hit och dit men man vet inte vem som blommar ut som senior. Spelare kan när som helst tröttna av olika anledningar, även talanger. Så det spelar roll att spela för många matcher efter varandra eller i närhet som junior det sliter på kroppen, varför tror ni att TB har en regel om att man inte får lägga seriematcher närmare än 4 dagar från varandra? Genom att överspela juniorer, även om de är bra nog förkortar man en karriär om det sker ofta, tex att man spelar U19 och seniorfotboll några säsonger i rad. Skadorna kommer senare som slitskador, sett detta flera gånger med egna ögon på supertalanger som varit grymma i båda U19 och superserien samtidigt men senare dragits med en massa slitskador trots en väldigt bra grund och kontinuerlig träning. OM han är bra nog för Div 1, varför spela U19?
|
|
|
Post by Lgg ner snacket on May 19, 2007 17:16:29 GMT 1
Riktigt många pinsamma inlägg om Simon nu.
1: Han är lååååååååååångt från den enda spelare som spelar U19 och senior samma helg i landet. Kolla Uppsala där typ ALLA U19 spelar dubbelt varje helg. Kolla TRC som har 4 starters i seniorlaget som spelar dubbelt. Kolla SMM som har "Punkis" som startande DE i båda lagen osv osv osv.
2: Simon är en som tränar hårt. Att du med anonyma inlägget störde dig på honom på ett frivilligt camp mitt i vintern är endast löjligt. Fråga landslagets eller STU's tränareom de är nöjda! Få är mer dedikerade att bli bra.
Så lägg ner snacket.
|
|
Besserwisser och svensklrare
Guest
|
Post by Besserwisser och svensklrare on May 19, 2007 17:41:27 GMT 1
Så, nu kan jag inte hålla tyst längre utan känner att jag behöver bjuda våra juniorer (och kanske en del andra med) på en lektion i svenska. Det heter INTE dedikerad på svenska. Dedikerad är en missuppfattning från engelskan där man säger dedicated. Man har hört engelskans ord och inte vetat om att översättningen och motsvarande ord på svenska är DEDISERAD. Det uttalas precis som det stavas, med S som i Sune. En person är alltså dediserad (hängiven, entusiastisk) till sin träning och inte dedikerad (tillägnad) till sin träning. Att dedikera något är att postumt hedra någon. Till exempel Denna filmen är dedikerad till .....Förlåt. Jag var tvungen. Så. Nu kan ni skjuta mig.
|
|
|
Post by Da Gun on May 19, 2007 18:40:37 GMT 1
Så. Nu kan ni skjuta mig. P A N G ! !
|
|