|
Post by Wille on Jun 2, 2005 10:12:56 GMT 1
Vad blir det för score och gamekeys? Game preview någon? MVH
|
|
|
Post by LeoBillgren on Jun 2, 2005 23:44:25 GMT 1
Hej,
Preview kommer, matchen är dock flyttad till 19.00 på Måndag 6/6.
|
|
|
Post by Guest on Jun 5, 2005 10:05:31 GMT 1
Saxat från TRC's hemsida:
Det blir repris på sista omgången i gruppspelet för Tyresö när man i egenskap av tabellfyror får möta serievinnaren Solna i regionssemifinalen. I förra matchen blev resultatet 38-8 till Solna, blir det lika enkelt för dem den här gången eller kommer Tyresö att spjärna emot?
Regnet har legat tungt på hela helgen och alla som någongång spelat på Bergshamras konstgräs vet hur hal och blöt bollen blir efter ett par minuters spel på den planen. Kanske kan vi förvänta oss en match med tonvikt på springspelet igen? Om så blir fallet så blir en av Tyresös uppgifter återigen att inte ge Hampus Hellermark utrymme att springa med bollen. Får han det är det klippt med en gång då han är Solnas mest betydande spelare, både i anfallet, i försvaret och som returnerare.
Det som Tyresö förhoppningsvis tar med sig från förra matchen är sin förmåga att stoppa Solna när de är nära eget målområde. Kan man förhindra dem att gjöra poäng på stora spel såsom löpningar på 40-50 meter och istället tvingar dem att tugga bit för bit så kan Tyresö utnyttja sin styrka när bollen hamnar inom 20 meter från mållinjen.
För Tyresös del så har man inget att förlora, varje match är en tävling mot sig själva där det gäller för varje spelare att höja sin individuella nivå och att tillsammans höja prestationen som ett lag. Det gjorde de rödvita i förra matchen, och vem vet? kanske blir det än bättre imorgon.
|
|
|
Post by Anonym on Jun 5, 2005 15:15:30 GMT 1
Billgren? SMM kommer gå långt wate and see
|
|
|
Post by LeoBillgren on Jun 5, 2005 21:29:19 GMT 1
PREVIEW: SOLNA vs. TYRESÖ 2005-06-06
Nu börjar allvaret! De tre första matcherna i årets U16 var bara placeringsmatcher inför slutspelet, nu börjar alla från noll och en plats i SM-slutspelet står på spel.
FÖRRA MATCHEN Förra matchen vi spelade var mot Tyresö på bortaplan i seriens sista omgång. Lite överraskande blev det så att vi möts igen i denna semifinal, en något otippad Täby-seger mot SMM bäddade för detta returmöte. Visserligen vann vi senast mot TRC, 38-8, men det var en match jag var klart besviken på. Vi spelade inte speciellt bra och räddades av en serie starka individuella prestationer, denna vecka krävs det att samspelet och lagspelet fungerar klart bättre. Framförallt är jag missnöjd med följande i hur vi spelade senast: 1). Tajmingen på offense. Vi gjorde fundamentala fel i blocking, routes och beslutsfattande. 2). Hustle. Vi var allt för bekväma och trodde att nån annan skulle göra jobbet om bollen inte var precis i närheten. 3). Fokus. Det var ingen ordning på laget, varken spelare eller ledare, varken före eller under matchen.
CHIEFS Vi har tränat riktigt bra i veckan, och fick in en extra träning eftersom TRC inte kunde spela matchen i fredags som planerat. Vi borde komma till spel med en större och mer välförberedd trupp än senast. Dessutom har vi lagt mycket energi på att lösa de saker som vi gjorde dåligt i förra mötet, och samtliga dessa områden tycker jag vi har förbättrat. Känslan jag har är att vi kommer göra vår bästa match hittills i år, och att TRC kommer vara tvugna att göra det samma för att slå oss.
TYRESÖ<br>TRC är ett lag som alltid kommer väl förberedda till match och som alltid ska tas på allvar. Det finns talang och kunnande i trupp och tränarstab, får dom spelet att klaffa kan dom slå vem som helst i vår serie. Intressant blir det att se vilka justeringar som man har gjort till denna vecka. Jag får för mig att dom kommer försöka hindra oss från big plays genom att spela mer soft och oaggressivt för att "ha folk hemma" istället för att springa bort sig på blitzar och dylikt.
MATCHEN Nyckel-faktorer för oss kommer att bli:
1. Fieldposition. En klassiker som gäller de flesta matcher, så även denna vecka. Vi har inte råd att ge TRC chansen att få momentum genom enkla poäng för att vi slarvat bort bollen eller spelat dåligt på special teams.
2. Nerver. Vi måste visa att vi kan spela som bäst när det gäller som mest. Vi måste leverera när allt står på spel. Det är nu eller aldrig känns det som...
3. Big plays. Vi skapar ofta stora spel med våra toppspelare (ja, det finns absolut fler än bara Hellermark i vår trupp). Det kan vända på en match väldigt snabbt, och vara mycket frustrerande för våra motståndare.
SPELARSITUATIONEN Läget är något bättre än mot TRC senast. Vi får tillbaks ett par linjespelare som kommer vara viktiga för oss både offensivt och defensivt.
Starters, Offense: LT: DEnnis Larsson LG: Tommy Holmberg C: André Jamais RG: Marcus Melin RT: Peter Söderström<br>QB: Anders Hermodsson RB: Hampus Hellermark WR: Lukas Alexandersson WR: Simon Almgren WR: Andre Gustafsson WR: Richard Ahlenius
Starters, Defense: DE: Peter Söderström<br>DE: Anders Hermodsson DT: Björn Lindblom DT: Filip Åkesson LB: FRedrik Ygge LB: Hampus Hellermark LB: Emil Löwnander DB: Richard Ahlenius DB: Simon Almgren DB: Gustav Rosberg DB: Mathias Glöckler
MVH// Leo Billgren Solna Chiefs
|
|
|
Post by solnait on Jun 6, 2005 20:56:11 GMT 1
solna vann med 70 nått-20
|
|
|
Post by Coach on Jun 6, 2005 21:43:43 GMT 1
Vi vann med 68 mot 22 men ändå var det tråkit idag. Jag kan inte fatta varför vissa människor beter sig som dom gör, man blir ledsen och uppgiven.
Vägra gå med på att motståndaren spelar med de bollar dom vill ha. Fast det blir era bollar för ert offense? Bara för att jävlas??
Gapa och skrika på allt och alla hela tiden. Finns det nått spel det inte är flagga mot er?
Föräldrar och coacher som provocerar våra spelare och kommer med hot. Gör du så mot min son en gång till får du åka ambulans, en klassiker i bra uppförande..... T o m vår bollkalle på deras sida fick skit och skulle skaffa nya linser med mera med mera.
Dagens fulaste var efter en int som man helt uppenbart försöker vrida foten av vår DB när han blivit tacklad. Ingen olycka utan helt medvetet när båda ligger ner vid vår sidlinje. Skandal.
Jubla när vår QB skadas efter en spearing, ja du fick honom... Snyggt.
Klaga över att vi jublar och blir glada efter td -taunting- men själva hjula på plan efter TD.
Man blir less och vill skita i allt.....
|
|
|
Post by Cirkus Tyres v2u16 on Jun 6, 2005 21:49:14 GMT 1
Hört från trc's sidlinje på dagens semi: -om du smäller min son så där igen, så kommer du få åka ambulans härifrån!! Till en solna spelare. -vissa håller värlsklass....
|
|
|
Post by Sthlm norra on Jun 6, 2005 21:57:52 GMT 1
Men snälla... var det nån som trodde nåt annat... förvånad att de spelade klart matchen, deras pw la av i halvtid för nåt år sen när de låg under i halvtid... de e väl samma gäng som spelar i U16 nu kan man tro...
|
|
|
Post by urskta on Jun 6, 2005 22:35:26 GMT 1
eeeeh.. dagens fulspel bjöd väl ändå Solna på!!! Det var ju rent sjukt vilka regelbrott solna begick och dessutom kom undan med; blockeringar i ryggen på en hel drös med spel, facemasks och dessutom välriktade sparkar på spelare som ligger ner. Dessutom en rundnätt herre i gula shorts på solnas sidllinje som skrek efter flaggor på varje spel. Håll rent framför egen dörr...
|
|
|
Post by Coach on Jun 6, 2005 22:56:22 GMT 1
Jaja, jag kan bara skratta. Det är inte fulspel för att nån blir satt på rumpan. Att era killar vänder bort huvet när dom ska bli blockade är I N T E en block i ryggen. Spark??? Facemasks??? Ja, ja nu slipper vi er ett tag och det verkar vi båda vara glada för.
|
|
|
Post by lktarplats on Jun 6, 2005 23:48:22 GMT 1
Min åsikt som åskådare är följande. Kolsupare fanns på båda sidor. Coacher och spelare. Spelare som spelade på gränsen och över. I mitten står 5 domare och bara ser på och låter detta ske. Jag ställer mig undrande till varför det inte togs en domartimeout coachkonferans där huvuddomaren borde talat om att gränsen var nådd. Inte en ända flagga för osportsligt uppträdande i en match där det var bla. taunting från båda håll. Jag personligen tycker inte det hör hemma i vår idrott. Trisst med tanke på att detta var en match spelad av barn/ungdommar.
|
|
|
Post by Edit on Jun 7, 2005 5:49:00 GMT 1
Edit: 72-22
|
|
|
Post by uschfybah on Jun 7, 2005 8:15:28 GMT 1
man kan inte säga mer än bahhh om uppförandet från lag rödvit's sidlinje! det måste till och med täby (våra mest trogna fans hålla med om). Om solnas sidlinje sedan blir tvugna att kommentera spel för domaren för att skydda våra spelare så anser jag att vi har lagen på vår sida. solna fick många penalties (och jag tänker inte tala om tveksamma för vi vet att alla råkar ut för sådana) men gick segrande ut ur matchen och förhoppningsvis så får vi se mer sportmanship nästa möte från den rödvita föreningen som i och med logo byte verkar ha tappat fokus och mål med sin verksamhet
|
|
|
Post by Arne on Jun 7, 2005 15:49:45 GMT 1
Sluta snacka skit från solnas sida .Tycker att det är för mucke påhopp.
|
|