|
Post by STAFF on May 17, 2005 11:18:48 GMT 1
Vad tror ni kommer hända i U16 Stockholm?
Jag tror det blir såhär.
TRC vinner en tät match mot SMM nu på fredag, typ 22-18.
Sen vinner SC mot TRC helgen efter, ganska enkelt med 34-12. Och SMM vinner mot TF med 26-12.
Tabellen blir: SC 3-0 TRC 2-1 SMM 1-2 TF 0-3
Semifinalerna går så här: SC - TF Vinst igen för SC men inte lika lätt denna gång. Täby spelar bättre defense och JP är hel och leder offense till 2 TD. 32-12 blir det.
TRC - SMM SMM chockar med att göra en bra match och går från strykpojke 2004 till final 2005. Vinst 24-6.
I finalen trorjag SC vinner och visar att dom är mycket bättre än i match 1 mot SMM.
Vad tror ni?
|
|
|
Post by s tycker jag ocks on May 17, 2005 14:24:32 GMT 1
så tror jag också att det kommer att gå till men tror dock att smm kommer att få det svårt med trc men dem har en chans. SC vinner för dem har det bästa laget med en grym RB och deras Qb såg bra ut mot täby iallafall. sen har dem ett par gryma wr och deras defense ser bra ut med nummer 34 där för att göra alla bigplays
|
|
|
Post by Haller med on May 21, 2005 12:04:55 GMT 1
TRC blev mosade, krossade, förnedrade och förintade av SMM!!! Överraskad? JA. Jag trodde SMM skulle vinna, men inte utklassa. Var TRC trötta och slitna efter sin Wien-resa? Kanske men det är knappast hela förklaringen.
Sista veckan kvar innan slutspelet. Solna kommer naturligtvis slå TRC. SMM bör vinna mot Täby.
Solna 3-0 SMM 2-1 TRC 1-2 Täby 0-3
Vem hade trott det på förhand?
Final SC-SMM känns nästan given och SMM lär bjuda upp till match. Men kan Solna vinna med 15 man och skadad Hampus så ska dom väl vinna med fullt lag och hel Hampus. Eller?
|
|
|
Post by Victor on May 22, 2005 17:10:19 GMT 1
Vete fan. SMM ser grymt starka ut. Mot TRC var dom otroliga. Nästa vecka kommer testet innan slutspelet. Täby kommer dom klara av täby? Kommer dom klara sig till final. Och om dom gör det kommer motståndarna vara Solna chiefs som varit 1 match ifrån SM 2 år i rad. Det återstår att se. Men personligen tror jag op SC bara för att dom har fler "Keyplayers" än andra lagen. Annars skulle SMM mosa alla lagen inkl SC.
|
|
|
Post by Geni on May 23, 2005 7:35:52 GMT 1
Så du tror SMM skulle mosa Solna om det inte vore för alla deras bra spelare??? Bra analys, jag tror alla skulle mosa vilket lag som hälst om man tog bort deras bra spelare.
Tycker det känns som att det börjar bli hybris-läge på SMM. Dom har mosat ett ganska svagt TRC med en 44 poängs andra halvlek. Och förlorat mot Solna när dom var 15 man och Hampus skadad. Detta när SMM var laddade till 1000 och fick en superstart. KAn inte se att SMM spöar SC när dom är 10 man fler än sist och mer inspelade.
Tänk på att SMM måste slå Täby i helgen. Förlust mot dom så blir det nytt möte mot TF i semin och dom kan vara borta...... SMM ska ha beröm för att dom har förbättrat sig massor sen förra året, inget snack om saken, men lite balans i hyllningarna tack.
|
|
|
Post by TFU16 on May 23, 2005 21:17:01 GMT 1
Matchen SMM-TF är för övrigt flyttad till onsdag 1/6 kl 19:00 på Sjökrigsskolan.
Detta pga av att Täbys seniorer är nere i Kristianstad nu till helgen och vi som många andra lag klarar inte av två så stora arrangemang på samma dag.
Stort tack på förhand till SMM som ställer upp och flyttar matchen!
Det innebär alltså att vi har match på en dag som ingen annan spelar - kan vara något att tänka på för alla er som vanligtvis inte "har tid eller möjlighet" att gå på U16-matcher...
Oh, by the way - det är GRATS INTRÄDE på Sjökrickan!
Jocke Strand HC TF U16
|
|
|
Post by Claes on May 29, 2005 21:21:52 GMT 1
ok. Man får respektera allas åsikter. Dock så tycker jag personligen att det skulle vara bättre om man sa varför man tycker som man tycker. istället för att Green bay kommer döda Malmö. varför komemr dom gör det och hur. aja tack för mig. MVH
|
|
|
Post by U16 on Jun 2, 2005 0:57:04 GMT 1
OK, klart med semifinaler i Stan.
SC - TRC Repris på den omdebatterade matchen i fredags. Kommer domarna få betalt denna vecka, nu när HP insett att det går att spara in lite ;D ;D ;D
Om inget konstigt händer ska SC vinna denna match, TRC är inte riktigt bra nog och kan inte matcha upp med SC's stjärnspelare. SC spelade dåligt i fedags och vann ändå lätt. Solna vinner med 40-12.
SMM - TF Repris av dagens match där SMM inte såg bra ut och Täby spelade tufft och tog vara på sina chanser. SMM har större potensial och var favoriter idag men TF hade större hjärta och förtjänade att vina.
Frågan är: Är SMM lite för övertygade o hur bra dom är, eller var dagens match bara ett bottennapp?
Tydligt är att Täby måste spela bra defense för att kunna vinna denna semi, för dom har inte bollbärarna av den klass att dom klarar att springa på SMM speciellt bra. Och att passa är inte deras grej, även om det gick hyfsat idag.
Matchen avgörs nog mycket på psyke och skadeläget. Match igen med bara 4 dagars vila, men helt rättvist. Jag tror på en skräll, Täbys hjärta slår SMM's arrogans och glam-wannabees. 16-6 till Täby.
Final: Solna - Täby Precis som förra året alltså. Spekulationerna kan ju vänta tills vi vet att det verkligen blir så. Men SC lär nog vara favoriter...
|
|
|
Post by No 26 on Jun 2, 2005 20:43:48 GMT 1
Äre nån här som kan länka en film från en sthlms match här? spelar i uppsala och vill gärna kolla läget i sthlms lagen.. här är när vi krossar Eskilstuna... (kolla dannes tackling (nr 52) i 19e minuten, tror det är sjätte sekunden) media.golf.se/86/sharks.asx.
|
|
|
Post by No 26 on Jun 2, 2005 20:50:01 GMT 1
Jag som tar Interception i 17:e minuten där, spelar FS
|
|
|
Post by a on Jun 3, 2005 10:30:54 GMT 1
ja om vi säger så här så håller sthlm "lite" högre klass
|
|
|
Post by hmm on Jun 3, 2005 11:27:26 GMT 1
Vad var det för specieltt med denna dannes tackling?
|
|
|
Post by a on Jun 4, 2005 15:53:09 GMT 1
undrar jag med
|
|
|
Post by mm on Jun 4, 2005 18:25:12 GMT 1
knappt en tackling...
|
|