|
Post by U19 Fan on May 28, 2006 23:29:18 GMT 1
En del verkar tro det är avgjort att STU är klara för slutspel i U19. Not so fast my friend!
Så här är läget:
STU har bäst utgångsläge: 4-0, 168-13 i målskillnad Stockholm kvara att möta.
Tyresö har näst bäst utgångsläge: 2-1, 93-18 i målskillnad och Roslagen och Arlanda kvar att möta.
Stockholm har tredjen bäst utgångsläge: 2-1, 62-38 i målskillnad och Djurgården och STU kvar att möta.
Men det som inte syns i dessa siffror är att läget kan svänga markant om SMM och Tyresö vinner sina sista två matcher. I det läget skulla STU, Tyresö och Stockholm alla vara 4-1 och serien skulle avgöras på inbördes målskillnad!
Läget i inbördespoäng just nu är: Tyresö: +13 STU: +5 Stockholm: -18
Allt talar därmed för att Tyresö går vidare om alla hamnar på samma record. De kommer vara +13, STU kommer vid förlust inte kunna bli bättre än +4. Stockholm måste vinna mot STU med 32 poäng för att komma förbi Tyresö.
Sammanfattar man alla scenarion och poäng blir läget följande: STU har kanonläge. Det räcker med oavgjort mot Stockholm för att vara klara. Tyresö kan bara hoppas på Att Stockholm skräller mot STU, då är dom klara, för att STU förlorar med 32 poäng händer inte. Stockholm kan glömma slutspel.
Själv tror jag knappast STU klantar sig, Stockholm kommer kämpa men räcker inte till hela vägen.
|
|
|
Post by trc spelare on May 29, 2006 13:34:19 GMT 1
BER TILL GUD ATT STOCKHOLM TAR DET
|
|
|
Post by another trc player on May 29, 2006 19:07:07 GMT 1
kan inte annat än att hålla med!
GO SMM GO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
Post by SMM spelare on May 29, 2006 21:26:06 GMT 1
ska hela trc dit o heja på smm elr? vore fint o se deras miner när smm vinner med 40-8 (32 poängs marginal)
|
|
|
Post by guest on May 29, 2006 22:10:55 GMT 1
Ta inte ut segern i förväg! vänta tills det är matchdag..då avgörs allt För jag tror inte Bulls kommer att vika ner sig mot SMM om de vann över TRC !!
|
|
|
Post by Svenska Spel on May 30, 2006 1:53:35 GMT 1
Sannolikheten för slutspel:
STU 68% Tyresö 30% Stockholm 2%
|
|
|
Post by Bc on May 30, 2006 6:39:18 GMT 1
vad kommer U-19 göra i höst? är säsongen slut snart för grabbarna? hur många kommer att sluta nu när man inte får spela många matcher?
|
|
En som sett detta frr
Guest
|
Post by En som sett detta frr on May 30, 2006 6:47:20 GMT 1
vad kommer U-19 göra i höst? är säsongen slut snart för grabbarna? hur många kommer att sluta nu när man inte får spela många matcher? ha en riktig offseason, med styrketräning och snabbhets/kvickhets träning kanske? Alldeles för många i Sverige spelar för många matcher och tränar för lite, vilket leder till att de i långden inte blir bra fotbollsspelare på seniornivå. Micro, Totte Blanc och många fler som verkligen har lagt vikt på sin offseason har lyckats mycket bra med sin seniorfotboll. Detta samtidigt som väldigt många av de som ni alla dregglar över som"the next big thing" inte lyckas. Kan det bero på att huvudet växer för mycket på dessa över all "internetforum hype" och de inte tränar tillräckligt för att verkligen lyckas..?
|
|
|
Post by D Sandberg on May 30, 2006 9:53:50 GMT 1
För många matcher? Jag hoppas du skämtar! Jag förstår vad du menar med riktig off-season men ingen kan väl påstå att vi har för många matcher när vi spelar sex matcher om året. Snälla.
|
|
|
Post by mnga matcher on May 30, 2006 10:14:20 GMT 1
För många matcher? Jag hoppas du skämtar! Jag förstår vad du menar med riktig off-season men ingen kan väl påstå att vi har för många matcher när vi spelar sex matcher om året. Snälla. lägg till att man bör ha 2st träningmatcher, en serie som egentligen bör innehålla 10 matcher och dukes tourney så har du ca 14 matcher, vilket är gott nog. Sant att 6 matcher inte är bra nog, men om förbundet kunde lägga riktiga serier så skulle detta inte vara ett problem. Sant är även att många har en alldeles för dålig off seasong träning inom sina lag och att spelarna som individer lyfter alldeles för lite.
|
|
|
Post by Bc on May 30, 2006 11:14:43 GMT 1
att föra in Dukes i denna diskusition är ju bara bs. alla lag som vill spela får ju inte det.
Ska offseason verkligen vara i 10 - 11 månader?
|
|
|
Post by som det var on May 30, 2006 11:48:58 GMT 1
att föra in Dukes i denna diskusition är ju bara bs. alla lag som vill spela får ju inte det. Ska offseason verkligen vara i 10 - 11 månader? det är inte bs om man vill spela anmäler man sig i tid, gör man inte det pga att man inte "hinner" så är det ens eget fel. men om man tittar på hur U19 spelades i slutet på 90talet och början av 2000talet så hade man säsong under sen sommar och höst, i stockholm hade man 8-10 seriematcher då det var dubbelmöten och sen gick 1an till sm-semi och sen final. under våren hade i alla fall vi träningsläger, teambonding och träningsmatcher. under vinter fys, och annan förberedelseträning. när vi då hade genomfört ett år hade vi spelat ca 3 träningsmatcher, 8-10 seriematcher samt slutspel. totalt över 10matcher. likt highschool. sen kanske man i denna ålder ska lyfta och kanske även träna andra idrotter för att ha en mer komplett träning. Allt i allo så skulle man kunna ha en U19 serie som fungerar mycket bättre än den gör idag, 6 matcher är för lite, speciellt om man inte som förening ser till att laget får fler matcher via träningsmatcher eller cupspel. det blir vad man gör det till!
|
|
|
Post by D Sandberg on May 31, 2006 8:32:14 GMT 1
10 matcher borde man minst ha, om det inte är så att man är 10 i serien och får 9 matcher. Men liksom, kolla ett hockeylag. De spelar ju säkert 30 matcher med slutspel, turneringar och träningsmatcher inräknade. Minst. Nej jag vet att det inte är riktigt jämförbara sporter på det viset men ni förstår vad jag menar. Det minsta vi kan kräva är väl dubbelmöten. Vad mycket roligare allt skulle bli då.
Återinför höstsäsongen för U-19!!!
|
|
En som sett detta frr
Guest
|
Post by En som sett detta frr on May 31, 2006 19:55:41 GMT 1
10 matcher borde man minst ha, om det inte är så att man är 10 i serien och får 9 matcher. Men liksom, kolla ett hockeylag. De spelar ju säkert 30 matcher med slutspel, turneringar och träningsmatcher inräknade. Minst. Nej jag vet att det inte är riktigt jämförbara sporter på det viset men ni förstår vad jag menar. Det minsta vi kan kräva är väl dubbelmöten. Vad mycket roligare allt skulle bli då. Återinför höstsäsongen för U-19!!! 30matcher, vad har du rökt! Titta på bara på serierna i NFL med 16 grundseriematcher på 17 veckor, med de bästa återhämtnings faciliteterna som finns, och nu vill du att vi i sverige utan ens i närheten av spelarantalet, coacherna, trainers, fysansvariga mm ska spela mer en proffsen! Det är inte jämförbara sporter. Men 10matcher i serien, 6 lag och dubbelmöten är inte omöjligt, ska vi väl ändå både kunna planera och orka enligt min erfarenhet som går tillbaka 12år inom denna sport i Sverige.
|
|
|
Post by D Sandberg on Jun 1, 2006 13:47:48 GMT 1
Skrev jag inte precis det? OM du öppnar ögonen och läser det jag skrev så står det att det INTE är jämförbara sporter. kolla precis här: Men liksom, kolla ett hockeylag. De spelar ju säkert 30 matcher med slutspel, turneringar och träningsmatcher inräknade. Minst. Nej jag vet att det inte är riktigt jämförbara sporter på det viset men ni förstår vad jag menar. Jag sa aldrig att vi ska spela 30 matcher, jag är väl fan inte dum. Jag sa att vi ska spela 10 matcher minst för, som du säger, det går att få till. SÅ pass företagssamma måste vi kunna vara.
|
|