|
Post by Anonym on May 13, 2007 21:02:19 GMT 1
Anledningen till att jag är anonym är att jag inte vill visa vilka domare som (om jag har rätt) dömde matchen och att jag inte vill ställa någon i dålig dager. Iallafall:
Idag spelade vi match, och det var dags för oss att ta emot en punt från det andra laget. Jag ställer som vanligt upp på linjen och när snappen går rusar jag in för att kunna blocka punten. Det kommer upp en Personal Protecter framför mig och det enda jag gör är att smälla honom. Det som sen händer är att han flyger bakåt och in i sin egna punter. Detta medför att jag får en Roughing the passer/punter på mig.
Jag menar att om en spelare flyger in i sin egna punter kan det väl inte vara mitt fel? Jag kan ju knappast beräkna flygväg när jag kommer i full fart för att köra över en PP....?
Tacksam för svar och kommentarer, gärna från A-domare.
|
|
en annan anonym fast domare
Guest
|
Post by en annan anonym fast domare on May 14, 2007 6:16:01 GMT 1
Anonym av samma skäl som dig, att inte ställa någon i dålig dager.
Så som du beskriver situationen är det inte ruff mot sparkaren. Det känns dock som att domaren har uppfattat situationen på ett helt annat sätt. MEN om den gick till exakt så som DU beskriver, då är det enligt reglerna INTE ruff mot sparkaren.
En liten kommentar bara: Om du nu är så stark så att du kan få PP'n att FLYGA in i puntern, varför inte istället putta bort honom och sen blocka sparken istället?
|
|
|
Post by Me again on May 15, 2007 11:12:33 GMT 1
Det var just det, eftersom han gick upp mot mig tänkte jag att jag aldrig skulle hinna så jag bara tänkte ge PPn en liten smäll istället. Av någon anledning var han mycket lättare än vad jag tänkt (eller så kastade han sig medvetet in i sin egna punter), men enligt ditt svar så har jag alltså inte gjort något fel?
|
|
|
Post by samma domare igen on May 15, 2007 11:24:21 GMT 1
Så länge din smäll mot PP'n var korrekt så har du i mina ögon inte gjort något fel. Inte så som du beskriver situationen. Jag tror däremot inte att domaren har uppfattat situationen på samma sätt som du, det känns inte som det.
Men så som du beskriver det hela så har du inte gjort något som bryter mot reglerna.
|
|