|
Post by josivtoft on Apr 13, 2007 7:52:06 GMT 1
|
|
|
Post by sverige on Apr 13, 2007 10:39:35 GMT 1
vilka regeländringar kommer att införas i sverige?
|
|
|
Post by josivtoft on Apr 13, 2007 10:43:58 GMT 1
Bortsett från ändringar i regel 1 (har inte kollat dem närmare) så kan jag inte tänka mig att någon regeländring inte skall införas nästa år.
I och med att vi inte har TV-matcher så påverkas vi inte av ändringen av timeout tiden.
|
|
|
Post by wwehd on Apr 13, 2007 16:14:37 GMT 1
Ser att klockan kommer ändras tillbaka på flertalet punkter. Läge att strunta i årets ändringar kanske? Eftersom de ändå skall ändras tillbaka nästa säsong så ser jag inte varför vi skall behålla ändringarna i år.
Intressant om NCAA kommer införa 40/25-sec klockor till säsongen -08. Jag är för ändringen, men hur blir det för våra klubbar? Det kommer kosta en del att bygga om/köpa nya klockor. Det kommer även att ställa högre krav på klockskötarna.
Frispark från A30. Vi lär inte se många touchbacks nästa säsong. Sparkande laget får vara glada om mottagande laget inte kommer förbi sin egen 35y-linje.
Det var en del ändringar till som har inverkan på spelet. Bland annat får inte en lag B-spelare i ett försök att blockera en spark bli tryckt framåt ("pushed") av en medspelare. Kan bli en del flaggor på det. (15y)
En del av ändringarna har tydligen varit efterlängtade i USA. En del kommer få rätt stor inverkan på spelet här i Sverige.
Tycker bara det krånglar till det att byta klockregler för en enda säsong. Speciellt när NCAA har insett sitt misstag och byter tillbaka. Varför skall då vi spela med regler folk inte ens vill ha?
|
|
|
Post by NT5NM6E on Apr 13, 2007 16:23:50 GMT 1
Två tunga argument:
Därför att landslaget skall spela efter förra årets NCAAregler. TB är redan fastställd och kan inte ändras.
|
|
|
Post by wwehd on Apr 13, 2007 16:35:13 GMT 1
Två tunga argument: Därför att landslaget skall spela efter förra årets NCAAregler. TB är redan fastställd och kan inte ändras. Vi behöver inte ändra TB. Vi kan skicka ut en PM bara. Och angående landslaget är jag helt övertygad om att dom spelarna är så pass smarta så de inte har några som helst problem att spela efter andra regler i VM. Dessutom berörs inte spelarna på plan, utan i stort sätt endast coacher, klockskötare och domare. Jag hyser största respekt för landslagsledningens förmåga att hålla isär två system. Håller du inte med?
|
|
|
Post by weed on Apr 13, 2007 17:32:44 GMT 1
Nu är du igång igen weed.
Nu är det så att det är fyra veckor till säsongstart, regelboken har varit översatt och tryckt sedan den 1:a december.
Inse att det kommer inte ut någon PM. Det är bara att göra som det står i regelboken.
Du säger att det inte kommer att innebära några problem för våra spelare i LL, men våra domare då som kommer att döma i 7 omgångar innan VM i så fall enligt de "gamla" reglerna och sen skall de ställa om och döma efter "nya" regler för att sen när de kommer hem ställa om igen till de "gamla", nej det kommer att innebära problem/bekymmer för dem.
Nu kör vi som det är, vi får leva med detta, som allt annat som vi får leva med i livet, ex när vår nya "regering" (läs idioter) bestämmer att ändra på någon lag (för att de rikare skall bli ännu rikare) för att senare (4 år senare) ändras igen av den nya regeringen som kommer att regera.
|
|
|
Post by wwehd on Apr 13, 2007 18:49:11 GMT 1
Klart jag vet att det inte kommer att ändras någonting. Jag bara säger att möjligheten finns. I USA fastställdes regeländringen MINDRE än en vecka innan säsongen startade. Klarade dom av det, så gör garanterat även vi det. Jag för min del vägrar då att tro att amerikanarna skulle vara smartare än vi. Och vad gäller våra tre domare som kommer få åka till VM, är jag helt säker på att dom fixar en liten regeljustering. Du vet lika väl som jag att det hade gått väldigt bra att strunta i regeländringen. Om man ville. Jag har inga problem med att döma efter regelboken, det gör jag för övrigt varje år. Fast det kommer diskuteras mycket angående klockan på plan i år. Nästa säsongs regeländringar ser för övrigt mycket spännande ut. Framför allt om 40/25-sec klockor komer införas i Sverige säsongen -09. För formens skull måste jag hålla med om det sista stycket i ditt inlägg. edit: stavfel
|
|