|
Post by vinners on May 12, 2006 21:28:26 GMT 1
:)göteborg eller skövde ser starka ut i år
|
|
|
Post by vem vet on May 12, 2006 23:23:20 GMT 1
Ja om Gävle får ordnig på sin 42man starka U-16 trupp så kan de nog bli mycket farliga i år. Vem vet ? =)
|
|
|
Post by Just wondering on May 13, 2006 12:01:25 GMT 1
Falun kommer att vara myckey starka i år tror jag. Hörde också att dem spelade riktigt bra i scrimmagen mot Gävle och det verkar som att tränarna (trots sina unga ålder) fått ordning på laget och skapat både ett starkt offence och Defence. Så jag tror inte man ska räkna bort Falun i år
|
|
|
Post by ROEDEERS on May 13, 2006 12:37:12 GMT 1
Vi i Västerås har mött både Gävle (scrimmage) och örebro och jag kan säga att det är klasskillnad på dessa lag. Örebro är 1 klass bättre än förra året och tar hem mellersta!
|
|
|
Post by TRC on May 13, 2006 19:16:53 GMT 1
Tyresö-Dif U-19 slutade med Tyresövint 62-0
|
|
|
Post by hoppas on May 13, 2006 22:55:55 GMT 1
hoppas inte DIF drar sig ur u19 serien...
|
|
|
Post by DIF on May 14, 2006 4:32:23 GMT 1
Hoppas: Varför skulle vi dra oss ur U19-serien? Ser det annorlunda ut nu för oss än vad det gjorde för Botkyrka deras första år? Vad är felet med folket på den här sidan och vad är det för mentalitet överhuvudtaget. Bara för att vi åker på storpisk i våra 2 första matcher, mot seriens 2 garanterat bästa lag. Ingen i vårat lag förväntar sig att vinna en endaste match i år, så gott som alla är rookies och vi gör så gott vi kan, ni borde ju vara glada istället för att sitta och klanka ner på oss hela tiden för ni får yttligare ett lag att spela mot. Istället för att ha samma motståndare år in och år ut. Om någon som såg DIF-STU matchen från läktaren hade varit på Bollmoravallen igår så tror jag att de hade sett stor skillnad på nästintill allting spelmässigt från vårat håll. Som jag nämnde ovan så är det självklart att vi blev överkörda, men inte alls på samma sätt som mot STU. Igår lyckades vi faktiskt ta oss framåt, och stoppade en hel del plays på defense. Folk är fortfarande obekväma med sina positioner men växer mer och mer in i rollen. Jag vill tacka Tyresö för en bra match, vi hade väldigt kul i alla fall och ni lär väl ha sett det som en bra genomkörare Skulle tippa på att ni möter STU i final sen.
|
|
|
Post by AIKman on May 14, 2006 10:11:29 GMT 1
Igår blev jag DJURGÅRDARE Har aldrig gillat DIF inågon form tidigare ( Hockey eller Fjollboll ) Men det var skönt att se grabbarna och tjejerna som ställde upp mot TRC och kämpade och det såg ut som att de älskade fotboll. Att matchen skulle vinnas av TRC var klart redan första spelet , men inget gnäll utan DIF kämpade på i motvind. Sträck på er DIF:are NI kan se er ispegeln idag !!!!!! Men TRC som dubblade med sina J-landslags spelare till och med i sista spelet när det stog 62 - 0 , borde kanske ha spegel solglasögon på sig idag för att inte behöva se sig i ögonen. Att vinna ska få en att känna segerns söttma , tror inte att smaken i munnen är den bästa efter gårdagens match. AIK-man blev DIF-man
|
|
|
Post by bilder on May 14, 2006 10:13:56 GMT 1
finns det från dif - tyresö ?
|
|
|
Post by TRC on May 14, 2006 14:09:23 GMT 1
Aikman, Av respekt mot DIF så körde vi denna match som vilken annan match som helst, oavsätt resultat, och vi knäade ut matchen trots att vi var ca 5-10 yards från deras endzone i slutet med 1 minut kvar. Och har du tänkt att det kanske finns en baktanke med att vinna denna match med mer poäng än STU för vår del? Dom som själva spelar vet nog vad jag pratar om! Till DIF: Bra kämpat igår, ni har stor potential och ni kämpar på oavsätt resultat, cred till hela dif för sin insats, med mer rutin har ni en stor chans att komma långt. Lycka till med resten av era matcher.
|
|
|
Post by TRC 60 on May 14, 2006 23:06:06 GMT 1
Ingen i Tyresö skäms över sin insats igår, det finns ingen anledning till det heller. Jag förstår inte din kritik till att använda landslagsspelare, man luftade sidolinjen hela tiden under matchen, inget fel med det. Man tar det man har, många dubblar och sköter det jobbet bra. En seger känns alltid bra, även efter att ha mött ett mindre rutinerat lag. DIF är ett lag under utveckling, med fler spelare och tid så blir ni ett bättre lag. Det hade blivit en avslagen match om man hade lättat på trycket, man ska inte särbehandle trotts motståndet.
MVH
|
|
|
Post by partisk on May 15, 2006 10:16:26 GMT 1
Örebro verkar ju hinna med att göra en och annan poäng i matcherna de spelat så här långt, defensivt har de 12p emot. Men kanske är Västerås och Gävle svaga.
|
|
|
Post by hken on May 15, 2006 12:39:17 GMT 1
Hörde att Jönköping KROSSADE Carlstads u16 i helgen. 62 - 28 tror jag det blev. Där tror jag ni har en het kandidat.
|
|
|
Post by tompa on May 15, 2006 13:03:25 GMT 1
tror pa ystad... rassliga forsta matchen, men har kommit igang nu...
|
|
|
Post by Dessezar the SuperStar on May 16, 2006 19:19:04 GMT 1
Ekeby Greys så klart 13 man starka!
|
|