|
Post by kalle on Apr 19, 2006 22:39:32 GMT 1
Jag bara undrar när schemat för vilka som skall dömma vilka matcher ommer att komma ut ? Typ div 1 och div 2
|
|
|
Post by JO Sivtoft on Apr 20, 2006 6:53:37 GMT 1
För södra finns både spelschema och domarschema för alla serier i distriktet (div 2, U16 och U19) på SAFF:s hemisda. Du hittar en länk "Domarschema" under eller vid respektive spelschema.
För övriga distrikt vet jag inte men kan tänka mig att så länge alla lag inte har bekrfätat sina matcher, anmält sina juniorlag eller tagit sina domarlicenser så är det svårt att lägga ett schema som kommer att hålla.
Det är en avvägning mellan att komma ut med ett schema tidigt som man sen får göra stora ändringar i emot att komma ut sent men med något som är närmast 100%. Var denna gränsen går för de övriga distrikten vet jag inte.
|
|
|
Post by dummare on Apr 23, 2006 17:49:17 GMT 1
I Södra har 50% av alla dommaruppdrag lagts på 3 föreningar....förklaring tack.
|
|
|
Post by koreanhap on Apr 23, 2006 20:03:50 GMT 1
U16s Ekeby 4 st Limhamn 2 st C4 2 st Kalmar 2 st Helsingborg 2 st Ystad 1 st Carlhamn 1 st
U19s C4 4 st Lugi 3 st Helsingborg 2 st Kristianstad Predators 1 st Limhamn 1 st Ekeby 1 st
Div2s Limhamn 6 st Halmstad 4 st Helsingborg 3 st Ystad 3 st
Carlskrona 3 st Lugi 2 st
Ärligt talat så tycker jag det ser ganska ok ut. Några föreningar har lite fler andra lite färre men det beror nog messt på vilka och antalet licenser som finns i de olika föreningarna.
|
|
|
Post by Fereed on Apr 23, 2006 22:46:10 GMT 1
Hej,
Alla föreningar i SSAFF har fått/mottagit det nya spel och domarschemat tidigare i veckan. Det domarschemat på SAFF´s hemsida ÄR INTE AKTUELLT eftersom det inte har hunnit uppdateras.
MVH/Fereed Adus Ordf SSAFF Ordf TU SSAFF Ordf DU SAFF
|
|
|
Post by JO Sivtoft on Apr 24, 2006 9:21:44 GMT 1
Hej dummare
Eftersom jag har lagt det ursprungliga schemat så kan jag dela med mig hur jag har gått tillväga. Vid tilldelningen av domaruppdrag har jag utgått från fyra punkter
1) En förenings skall få ungefär lika många matcher som de själva bidrar med till systemet dvs, hälften av antalet matcher föreningens lag spelar, MEN 2) en förening skall minst få X (6-7 enligt mitt tycke) antal matcher så att dess domare får döma minst Y (3-4 enligt mitt tycke) mather om de fördelas jämt över deras domare 3) En förening skall kunna döma på samma nivå som de själva deltar i. 4) hålla nere reseavståndet i den mån det går. (Förmodligen svårt att se i det senaste schemat då avhopp har gjort att de ser konstigt ut)
Sen har ett nystartat lag (och lag utan deltagande i mer än två år, FS tolkning) ingen utbildningsskyldighet och därför inte tilldelats några uppdrag enligt TB 2006
De lag som har två eller tre lag i seriespel är svåra att planera in eftersom de själva spelar. Jag har försök att undvika detta då det har varit möjlig, men det är min ståndpunkt att man ska kunna döma match samma dag som sitt eget lag spelar U16.
Vad som sen har hänt är att lag har dragit sig ur och satt dessa principer ur spel. T.ex var Carlshamn och Predators schemalagda att döma Carlscronas hemmamatcher i U16. Carlscrona var i sin tur schemalagda att döma i Kalmar. Jag har dock inter varit med och lägga om domaruppdragen efter det att Carlscrona drog sig ut. Dessutom har några matcher flyttats och detta har också påverkat vilka som får uppdragen. Kalmar har efter överenskommelse och då de haft domare på utbildning fått två uppdrag.
Det stämmer att tre lag PÅ VÅREN står för 50% av uppdragen men det är bara två av dem så har fått något uppdrag mer än vad som är beräknat. I det ena fallet fanns det ett U16 lag med i planerna inledningsvis och i det andra fallet har föreningen en stor grupp A och B domare.
Enligt det senaste schemat ser fördelingen ut så här (U16/U19/div2) [antal lag i spel, antal matcher de spelar på våren) Limhamn, 2+1+6=9 (3,17) Helsingborg, 2+2+4=8 (1, 6) Kristianstad Lions, 2+4+1=7 (1, 6) Ystad, 1+0+4=5 (3, 18) Ekeby, 4+1+0=5 (2, 12) Lund, 0+3+2=5 (1, 6) Halmstad, 0+0+4=4 (2,12) Kalmar, 2+0+0=2 (1, 6) Carlshamn, 2+0+0=2 (1, 6) Kristianstad Predators, 0+1+0=1 (2, 12)
Sen ska vi inte glömma att det kommer en höststäsong också. framförallt Predators och Carlshamn kan räkna med att få en del matcher, då målet är att alla föreningar skall döma minst 5-6 matcher var. Förmodligen får Helsingborg och Lions en mindre andel till hösten men helt utan uppdrag blir de nog inte.
För övrigt om Dummare känner att detta är åt *#@£$ så kan han/hon kontakta distriktet så kanske Dummare kan lägga spel och domarschema till nästa säsong. Eller kanske tala om var skon klämmer redan nu så vi kan se om det är något som är fel i övrigt.
MVH / JO Sivtoft
|
|
|
Post by koreanHapp on Apr 24, 2006 10:35:32 GMT 1
Finns det någon möjlighet att lägga ut en länk till det nya domarschemat?
|
|