|
Post by Mr Magoo on Jul 12, 2007 13:50:38 GMT 1
Skrev lite fel 24-14 jag var oxå där på plan riktig kul och hård match martin skulle kommit in lite tidigare och levererat ett par td passar!!
Men vi fick väl en jättepenalty precis i fjärde då vi gått hela vägen med mycket tid på klockan om jag inte minns fel!!
Men matchen var riktigt jämn det kommer jag ihåg och de var än en gång jävligt snabba!!
men nu får vi köra hårt mot tyskland och visa var skåpet skall stå!! ;D
|
|
|
Post by Vi vann vl on Jul 12, 2007 13:55:46 GMT 1
Vi vann väl andra halvlek med 14-10 eller nåt sånt har jag för mig (dvs efter qb bytet som gjorde stor skillnad). Vii vann alltså halva matchen .
|
|
|
Post by halmstadnr73 on Jul 12, 2007 14:00:54 GMT 1
Det var ju lite synd att vi inte kunde få in någon poäng... Nåja, då får vi spöa tyskarna i bronsmatchen och visa att vi fortfarande är bäst i europa. Kämpa på grabbar!
|
|
west
Bänkvärmare
|
Post by west on Jul 12, 2007 14:18:25 GMT 1
No Perl, No Glory
|
|
|
Post by GAME OVER on Jul 12, 2007 14:27:30 GMT 1
Det är bara att inse att Sverige inte är bättre än så här. "Gapet" till de stora fotbollsnationerna : USA,CANADA,MEXICO,JAPAN är för stort. Kanske om 15-20 år så....
|
|
|
Post by marcus on Jul 12, 2007 14:43:15 GMT 1
Invånare:
Mexico: 106 miljoner USA: 300 miljoner Kanada: 33 miljoner (trodde de va mer) Japan: 128 miljoner
Sverige: 9 miljoner
Lite pride borde vi ändå känna för att vi håller oss på den nivån vi gör på så pass få år och med så dåliga förutsättningar.
|
|
|
Post by Coach Olofsson on Jul 12, 2007 14:57:02 GMT 1
kina i milljard och ändå dåliga vad har invånarantalet med saken att göra ryssarna är också skitmånga
|
|
|
Post by halmstadnr73 on Jul 12, 2007 14:58:50 GMT 1
Håller med dig marcus! Upp med huvet och var stolt för det vi presterar! Skön satsning och jag gillar att man går ut med målsättningen att vinna, annars hade vi inte i VM att göra!
|
|
|
Post by Coach Olofsson on Jul 12, 2007 15:07:53 GMT 1
klart vi skall vara stolta över att vi har presterat och klart att man skall ha inställningen att vi skall vinna alla matcher annars är man ju bara dum. nu gäller det bara att vi ställer om och kickar jerrys ass helt enkelt
|
|
|
Post by Da Man on Jul 12, 2007 15:45:18 GMT 1
Det är bara konstatera ...
Alla de ovan nmända nationeran har fungerande fotboll på universitetsnivå. PUNKT SLUT... Det är den satsningen som krävs för att höjja nivån. Alltså en 4 årig proffesionell satsning där fotboll är fokus. Träning 5 dagar i veckan och hård konkurrens. När vi i sverige kan erbjuda det, då kan vi konkurrera med de övriga. Frankrike Tyskland och Sverige är tre jämna nationer med i stort sett samma förutsättningar, förutom antalet spelare i respektive land.
Det kommer ta tid att få fram spelare och organisation i kvalite med topp nationerna.
Visst hoppas man alltid på ett under och att allt skall gå ens väg. Speciellt i en VM semi final mot japan. Men trots tro vilja och hopp så blev vi besegrade... Av en bättre nation... The under dog vinner bara i amerikansk filmer.
over and out
|
|
|
Post by DaPerl on Jul 12, 2007 16:20:27 GMT 1
Nu får West ge sig annars tror folk jag går in här o skriver upp mig själv.
1999 Hade vi ett bra running game vilket satte upp en pa corner på Granqist och Hejdesten Qb scrambla in en td själv. Vad jag förstår övergav man run för att bara passa och då kan det kanske inte varit så effektivt. Japan har diciplin samt snabbheten som vi inte har.
Tycker ändock att Sverige kan göra en rikitgt bra turnering om Tyskland slås i bronsmatchen. Isf är den i mina ögon värt lika mkt om inte mer än EM-guldet, förmodligen lite mer med tanke på hur stort det är med Am-fotboll i Japan och hur pass bra de verkar arrangerat detta mästerskap. Ett stort minus dock till att deras hemsida e purjo med taskiga uppdateringar och att vi fått läsa på detta forum istället för på wm-sidan.
Wr-kåren står sig mkt bra med Ingerman i spetsen det är deras tid nu som vi även hade våran (Pontus).
Tåls att säga igen, mkt bra rapporterat av Jenmerts och den där galningen Sundberg, japan lär inte glömma er:-)
Tvåla till Tyskland nu och visa att de inte är annat än överskattade, med stort hjärta kan man åstakomma mirakel även i slutsekunderna.
Go Sweden!!!
Ps: Hoppas du har det bra i Usa West men kommer hem under någon vecka så vi får låta Mario jobba lite extra någon kväll:-9
/Johan Perlström
|
|
|
Post by Kulla on Jul 12, 2007 17:57:36 GMT 1
Till Da Man..
The underdog vinner bara i amerikanska filmer... Sverige var underdogs mot Frankrike for nagra ar sedan men vann. Sverige var underdog mot Tyskland for nagra ar sedan men vann.
99 tror jag nog att det svenska laget var nagot starkare an det ar idag. Speciellt pa Oline, DBs och Linebackers. Mojligen har dagens lag battre receivers (eller hur Perlan?).
Men se pa efter 99, da hade vi ett tapp av hel massa duktiga spelare. Ateruppbyggnaden under de senaste 4 aren av landslaget och av toppen i Sverige har varit fantastisk. Det ar inte rimligt att tro att Sverige ska kunna kontinuerligt vinna over nationer som har tio ganger sa manga spelare. I Europa ska vi vara bast, det ska vara det sjalvklara malet. Nasta mal ar att kunna spela jamnt med elitnationerna (USA, Mexico och Japan).
For ovrigt vinner Japan VM.
MK
|
|
|
Post by Ted on Jul 12, 2007 20:24:47 GMT 1
|
|
|
Post by lol on Jul 12, 2007 21:40:01 GMT 1
Stats: japan Sverige
First Downs . . 24 5
Yards Gained Rushing 262 69
Net Yards Passing 204 87
Total Net Yards 462 138
Average Gain Per Play 8.0 3.5
Possession Time 23:52 24:08
Tittade igenom statsen och dom hade grymt många långa spel på oss tyvärr...Statsen ser inte allt för bra ut!! Nu måste vi fan me ta Tyskland annars ser jag detta som en flopp. Fan steppa upp nu o se till o vinn...
|
|
|
Post by Da Man on Jul 13, 2007 8:23:24 GMT 1
Visst vi var under dogs mot både frankrike och tyskland i våra egna ögon. Ingen visste egentligen hur bra vi var eller hur bra tyskland respektive frankrike var.
Nu snackar vi Japan Mexico Usa och Canada.... jag säger inte att det är omöjligt att slå dem.... men 1 gång på 100 kanske vi är nära som det ser ut i dagsläget. Om vi har tur och allt funkar och att Japan har en skit dag med skador och otur. Då kan det gå...
Visst vi gav japanerna en skaplig match i palermo 99. Vi lyckades trycka in en td och ett fieldgoal visst... Men vi var inte nära att slå japan, inte änns lite.......
|
|