|
Swe-Fin
Jul 26, 2006 23:43:14 GMT 1
Post by sugen on Jul 26, 2006 23:43:14 GMT 1
någon som vet om sverige spela nått med fullback samt tailback på planen? Klaes sprang ju med bollen 3 ggr. någon som vet vf TKO inte spela nått idag? är han skadad eller petad? idenfors sprang ju bara 2 ggr så hellermark måste varit på planen hela tiden nästan ju!
|
|
|
Swe-Fin
Jul 26, 2006 23:46:34 GMT 1
Post by asd on Jul 26, 2006 23:46:34 GMT 1
Verkar som att Michel Jenmert ska vara starter efter matchen han gjorde idag. Ingen som ar sugen på att gnälla lite då. sopor.. Den andra qbn är fortfarande bättre, vi får väl se hur bra han är när dom spelar om bronset!
|
|
|
Swe-Fin
Jul 26, 2006 23:52:47 GMT 1
Post by fischelbyxa on Jul 26, 2006 23:52:47 GMT 1
Ingen som ar sugen på att gnälla lite då. Tja, gnälla vet jag inte men... Idag lyckades våra receivers! Kanske kom man på att det inte var någon bra idé att smöra handskarna förra matchen. Det spelade stundtals ingen som helst roll hur dåliga Jenmerts kast var (och han är ingen bra kastare!), våra receivers tog dem. Ibland kanske tack vare missar från finnarna, men ändå: En fångad boll är en fångad boll även om den tippas i famnen på en av en motståndare! Hampy som RB lyckades också betydligt bättre idag, tills finnarna kom underfund med hur farlig han var och satte stopp för hans framfart. Tyvärr spelade inte TKO idag, det hade varit fantastiskt kul att se Hampy och TKO växelspela! Nu till gnället: De smörade handksarna som våra receivers hade på sig mot fransoserna hade tydligen gått i arv till special teams och D. Tacklingarna såg mest ut som klappar på axlarna, vilket, konstigt nog, inte stoppade bollförarens framfart! Jag tappade räkningen på hur många gånger finnarna tog sig genom allt vad D heter och mer eller mindre solo rushade mot end zone (minst en TD blev det i alla fall). Illa var det också vid extrapoängsförsöken: Det borde inte vara möjligt för flera motståndare att tas sig genom O-line och blocka sparken! Det blev en klar förbättring när man satte in Eddie Karlsson (normalt D-line) på linjen vid XP-försök. På det hela taget en betydligt bättre genomförd match än mot fransoserna. O-line var bättre, D-line so-so, QB-spelet OK, coachningen verkade fungera. Det lär behövas ännu bättre spel och coachning på söndag! Någon som vet hur det gick för Peder Jungstedt?
|
|
|
Post by Veto on Jul 27, 2006 0:19:27 GMT 1
Peder är OK. TKO fick inte spela pga hjärnskakning. Michel var bra idag, men Simon var fantastisk och tog allt.
|
|
och han r ingen bra kastare
Guest
|
Post by och han r ingen bra kastare on Jul 27, 2006 1:00:52 GMT 1
SWE-FIN Michel Jenmert NFL QB rating: 146.1 Completion Percentage: 72.2 Yards Per Attempt: 10.61 TD%: 22.2 INT%: 0.0 [Comp: 13, Att: 18, Yds: 191, TDs: 4, Int: 0]
|
|
|
Post by anon on Jul 27, 2006 5:41:19 GMT 1
Nej, han är ingen bra. Tur att Simon tog passningarna.
Hoppas landslagsledningen vilade Hermodsson inför bronsmatchen.
|
|
|
Post by Coach Olofsson on Jul 27, 2006 7:14:18 GMT 1
håller med. jenmert spelade inte bra. det var tack vare att våra WR gjorde grymma catches som han harså bra rating. de som gjorde honom till MVP var en riktigt fegis. det fanns många som gjorde en mycket bättre match. t ex simon och hampus. jenmert som kastade luftbollar rak över mitten och ändå fångade simon dem. han hadeen bra rush och det var när han sprang in en TD men annars var det inte så mycket.
synd att TKO inte spelade för det hade varit kul att ha honom inne på planen. FB/Dl spelaren som jag inte vet vad han heter spelade jävligt bra också. gjorde några fina blockar och leadade snyggt åt hampus. spelade bra på DL också. men jag anser att det vore bättre att han en renodlad FB och låta honom spela det han är bäst på just att vara DL. Abbe är en FB men man låter honom spela OL istället. grymt konstigt.
slutsumering. Simon eller hampus borde ha blivit MVP jenmert hade jävligt tur att vi hade grymt bra WR igår för han kaste inte många bra bollar. FB/DL spelaren var bra också. tror att han har nr 90
|
|
|
Swe-Fin
Jul 27, 2006 12:16:43 GMT 1
Post by superstar on Jul 27, 2006 12:16:43 GMT 1
haha, det här är ju SÅ uppenbart. Ni som sitter och klagar på jenmert är uppbarligen avundsjuka för att ni inte kom med i truppen eller så spelar ni i stu. Ett tecken på detta är att ni bara lyfter fram era egna spelare som superstars i varje inlägg. Skaffa er ett liv och kom över eran avundsjuka! Det här är ju pinsamt!
|
|
|
Swe-Fin
Jul 27, 2006 12:54:01 GMT 1
Post by a on Jul 27, 2006 12:54:01 GMT 1
eller så råkar det vara så att stu har dom bästa spelarna i Sverige?? dom spöade ju ditt tyresö, och nej jag spelar inte i stu, jag bor på fel kust för att spela med dom;)
|
|
|
Swe-Fin
Jul 27, 2006 12:55:01 GMT 1
Post by Coach Olofsson on Jul 27, 2006 12:55:01 GMT 1
jag framhöll de som tog mest yard på matchen och de som spelade bäst, hampus och simon råkar spela i stu båda två men det var de spelare som spelade bäst. om du anser något annat så får du gärna göra det men då har du fel :b
jag anser inte att en person som lägger upp bollen på en medecinpass rak över mitten. det är då något som man inte skall göra. alla ni som har tränat qb har säkert hört det några gånger. jenmert gjorde inte en bra match utan han hade jävligt bra WR som tog hans lösa passar som han passade. han slängde bort en hel del med passar och passade dem helt åt helvete när det vart lite tryck mot honom.
jag anser fortfarande att det var synd att TKO inte var där för jag vill fortfarande att han och hampus skall spela tillsammans på plan. en som blockar med speed och en som har speeden bakom. helst skall de spela splitbak men det är för mycket att önska sig det vet jag.
jag lyfte även fram nr 90 DL/FB som jag tyvär inte vet vad han heter. mycket bra spelare som tyvärr vart lite trött i slutet men han hade ju dubblat så det var förståligt. tycker att det är jävligt konstigt att man hellre dubblar en DL som FB än låter en renodlad FB spela. jävligt konstigt. låt killen spela en position. vill ni ha honom som enbart FB förstår jag det. han var duktigt så det skulle jag verkligen inte ha något emot.
och detta handlar inte om avundsjuka. detta handlar om att rätt person skall spela och inte pappas lilla pojke. det är det som är pinsamt.
jag skulle gärna sitta och lyfta fram flera till personer. som centern som spelar bra och ger riktigt grymma snaps. eller tyresö LB som gjorde en TD igår som var ett av få ljusa punkter på D igår. men efter som alla andra bara lyfter fram de som var absolut bäst på planen igår så gjorde jag också det.
den som valde jenmert till MVP måste ha rökt på eller något för det var lite töntigt facktis
|
|
|
Swe-Fin
Jul 27, 2006 18:45:35 GMT 1
Post by killen on Jul 27, 2006 18:45:35 GMT 1
kan medela att fb/dl killen heter klaes petersson spelar i gbg marvels lillebror till kehn o kim petersson som va med o vann nm med j-landslaget för nått årsen, e född 1988 så han e nog o räkna med ett tag framöver..nu vet du d.
|
|
|
Swe-Fin
Jul 27, 2006 19:15:02 GMT 1
Post by davidr on Jul 27, 2006 19:15:02 GMT 1
btw om klaes... vet inte vad som räknas som en renodlad fb eftersom jag redan nämnt att han spelar som fullback i juniorlaget och tillochmed spelar det i senior laget, han spelar varken dl på junior eller senior! han dubblar även som linebacker i juniorlaget! såå tror nog att han e ganska "renodlad" som fullback!
|
|
|
Swe-Fin
Jul 27, 2006 21:10:06 GMT 1
Post by August Eriksson on Jul 27, 2006 21:10:06 GMT 1
Rensar lite i tråden. Försök att hålla en anständig nivå på vad ni skriver och vårda språket.
|
|
|
Post by a on Jul 28, 2006 1:22:38 GMT 1
till davidr. Jag har mött klaes varje säsong så länge jag har spelat. såväl som u-16 tre säsonger, u-19 4 säsonger, och en division 2 säsong. och ren odlad fullback? och ett stort nja, han lever endast på sin tyngd. inte speciellt svår att tackla omkull(även om du tacklar på numren) så nej in med ABBE!!!!!!!!!!!11
|
|
|
Post by davidr on Jul 28, 2006 4:22:57 GMT 1
jag respekterar din åsikt men jag har varken antytt att han är bra eller något annat! jag har bara sagt att han spelar som fullback och inte -line i laget och att han bara spelar som d-line i landslaget men nu oxå i senaste matchen som fullback.
|
|