|
Post by Fjunfan on Jun 26, 2006 21:37:31 GMT 1
75-listan ligger uppe på SAFF-sidan. Här är fördelningen per klubb:
TRC 15 STU 12 SMM 7 CC 7 JR 5 AJ 3 Gävle, Limhamn 4 Westerbotten, Göteborg 3 Örebro, C4, Ekeby 2 Ystad, Uppsala, Västerås, Sundsvall, Lund, Norrköping 1
Åsikter?
Åsikter?
|
|
|
Post by guest on Jun 26, 2006 21:53:33 GMT 1
Ser ut som ett bra lag vi har i år !!
|
|
|
Post by ersttare on Jun 26, 2006 22:29:43 GMT 1
Vilka har tackat nej och vilka ersätter?
|
|
|
Post by ITK on Jun 27, 2006 1:20:30 GMT 1
Gissar på starters i första matchen i EM:
QB: M Jenmert RB: H Hellermark WR: J Svenningsson WR: S Almgren WR: J Carlsson WR: A Neroth OL: P Valenzuela OL: R Lindgren OL: R Hellgren OL: E Karlsson OL: O Norberg
DL: J Söderström DL: E Karlsson DL: V Tunberg DL: K Petersson LB: V Lejon LB: C Monclair LB: V Jernberg DB: M Ahlm DB: P Minja DB: R Bakke-King DB: P Jungstedt
Ser ganska bra ut tycker jag! Lycka till grabbar!
|
|
|
Post by klart on Jun 27, 2006 8:07:53 GMT 1
ingen direkt tyngd på rb sidan -- vi kan nog förvänta oss ett hårt passande landslag med hampus på check release -- ol bör jobba MYCKET på one-on-one och blitz pick up -- kan tnka mig att det blir bara korta periods av inside run på dom träningarna -- det blir nog riktigt underhållande eller väldigt frustrerande att titta på sveriges matcher om inte timingen mellan qb och rec håller
tror dock att det kommer attt hålla långt i detta em
lycka till staben och spelarna
|
|
|
Post by ex JLLare on Jun 27, 2006 9:05:16 GMT 1
kan hålla med om att tyngden bland RBs inte är jättebra...men sammtidigt måste man se att man har med albert ikovic som oline och om jag inte kommer ihåg fel så kan han spela FB, så så länge han inte shirtar ett o-line # så kan man ju plocka med honom, dessutom så i moskva för 2 år sen så vägde den tyngsta RBn 94kg, ingen jättetung poundande FB utan mer allround så det kommer nog gå bra ändå, annars får väl hellemark svulla sista månaden ;D... att man för övrigt har skrivit med marcus lind är väl en förhoppning som ingen kan tro på eller har jag fel!?
|
|
|
Post by STUlna dreummar on Jun 27, 2006 10:11:37 GMT 1
Intressant att notera att STU som vunnit Stockholmsserien inte fått med en enda O-line till campet... inte ens Joar Strand som var med i NM i höstas... Både Mathias Franzén och Martin Bäck borde fått chansen, åtminstone i det sällskapet...
Att FB-Abbe ska vara på linjen är ett skämt och en förolämpning både mot honom och alla andra "riktiga" line... Abbe hör hemma i O-backfield eller på D-line, det vet alla som sett honom spela...
TRC har fått med 15 spelare, trots att de inte är bästa 08-lag - vad säger det om coachingstaben?
STU skulle f.ö. fått med minst en spelare till, men som istället åker till HS...
|
|
|
Post by LIPSILL on Jun 27, 2006 10:29:03 GMT 1
känns som det är lite lipsillsvarning på någon i STU.
IF YOU AINT THERE YET, WORK HARDER!
|
|
|
Post by hort on Jun 27, 2006 10:37:42 GMT 1
Skulle tippa att man sätter ner Klas P från GM som FB ibland med! Han hade tydligen 100 y mot cc i helgen på bara dives!
|
|
|
Post by en som sett on Jun 27, 2006 10:45:32 GMT 1
klas är en monster FB, lite fys på det där så skulle han nog kunna karva ut en hyffsad college karriär, nej ikovic kommer nog inte med alls tror jag
|
|
hehe
Bänkvärmare
|
Post by hehe on Jun 27, 2006 10:50:47 GMT 1
Klas från gbg som blev uppäten av gefles försvar i sm finalen förra året. Nej det måste finnas något bättre..
|
|
|
Post by Guest on Jun 27, 2006 10:53:51 GMT 1
Jag tycker Ikovic är en bra FB, blockar bra och springer med bollen bättre än alal Fb's i Sverige, kanske även bättre än några rb? Han har även bra händer om man vill ha han på passmönster.. Jag tror lätt Abbe kommer med! O-line eller Fb spelar ingen roll
|
|
|
Post by EJ MONSTER on Jun 27, 2006 10:57:08 GMT 1
har ej sett denne klas, men size verkar han ju ha...hoppas han har lite speed också bara... vill inte vara någon partypooper men att man sprungt 100y i en U19 eller div. 2 match säger kanske inte allt om en spelare, men jag hoppas verkligen han är en vass nisse, det kan behövas i EM...för övrigt så är man inte monster FB så länge man inte heter mats ruden...de som sett och mött honom vet vad jag menar...synd att han inte är ett år yngre, det hade varit så grymt!!!!
|
|
|
Post by Skillnad on Jun 27, 2006 11:32:41 GMT 1
Vad man preseterar i klubblaget och vad man presterar i LL är två olika saker. Antingen blir man sämre eftersom man möter det bästa från ett annat land, eller så blir man bättre för att man får bättre förutsättningar i form av en bättre o-line och bättre coachande och spelkallande.
Så det enda man kan gå på är... är han en bra spelare ? Ja, nej ?
|
|
|
Post by sant men on Jun 27, 2006 11:56:34 GMT 1
visa ord, men samtidigt kan man ju inte ta med alla landetsa spelare på ett läger utan för att synas måste man ju prestera någonstans...klubblaget.. så är det ju även om man skickar filmer till college så ser de ju hur man spelar med ett annat lag...right!?
tror för övrigt inte heller att marcus lind kommer spela EM.
|
|