|
Post by undrar on Jul 2, 2006 21:52:22 GMT 1
Är detta en landslagssamling med de bästa spelarna eller är detta ett tillfälle för att se på nya namn. Det känns som det saknas många givna namn och mänga som borde varit med. Är dessa skadade, bortresta eller är de inte bara tillräckligt bra längre (alternativt slutat i landslaget). De flesta namn känns väldigt nya och orutinerade i landslagssammanhang. Några som jag saknar är:
QB-Haraldsson, måste väl fortfarande vara bättre än alternativen från S1. Hegart, visserligen spelar han WR, men garanterat en bättre DB fortfarande än många som är kallade. Dahlman, forfarande en av SS bästa WR Taalbi, trots att han är backup i SMM, så är han riktigt bra.
Finns det några svar. Skulle vara kul att veta
|
|
pp
Bänkvärmare
|
Post by pp on Jul 2, 2006 23:21:41 GMT 1
både Haraldsson och Tommie Andersson hade förhinder och kunde inte dyka upp på söndagens qb camp, Hegart var där som WR...
|
|
|
Post by OO on Jul 3, 2006 10:26:40 GMT 1
någon som vet varför inte stålis är med?? han borde ju va med som wr eller db har fan 3 int och leder väl wr ligan?
|
|
|
Post by LalloLaget on Jul 3, 2006 10:53:21 GMT 1
Men hallå, vissa kanske har förhinder. En del spelare som är lite halvskadade har fått ledigt (girl thingys) I jämförelse om man tänker på hur mycket Black har spelat i år.
|
|
|
Post by fler on Jul 3, 2006 17:04:39 GMT 1
fler som jag saknar är
Magnus Lundqvist, LG Johan Stål, CC Markus Jonsson, CC
känns inte som det här landslaget är vårt allra bästa...
|
|
|
Post by slobbe on Jul 3, 2006 17:08:15 GMT 1
vad jag hört så kallar man inte 11 spelare för dom är klara.. Stål är utomlands så därför kan han inte komma. Marus jonsson har inte spelat i år
|
|
|
Post by Skmt on Jul 3, 2006 18:02:34 GMT 1
Klara med vadå? meriterna från EM kommer att vara tre år gamla när VM spelas. Seriöst? Det är så här Sverige laddar inför VM alltså.
|
|
|
Post by Joe on Jul 3, 2006 20:25:44 GMT 1
Klara med vadå? meriterna från EM kommer att vara tre år gamla när VM spelas. Seriöst? Det är så här Sverige laddar inför VM alltså. Jo men ta en kille som Carl Carlsson som exempel, han är sveriges bästa DL spelare just nu, han visar det vecka ut och vecka in. Han har visat vad han kan, landslagscoacherna har sett nog och kan därför ta in någon annan kanske mer okänd kille för en extra titt. Jag tycker det verkar vara ett vettigt upplägg.
|
|
|
Post by skumt on Jul 3, 2006 20:43:26 GMT 1
Nja, om det hadde varit så. Men flera av de som är med har ju visat sig tidigare, och eftersom det sägs va det första steget till VM så borde alla vara med, eller menar du att vi i landet lagom favoriserar vissa spelare i ett landslag? Jag förstår om vissa har planerat semester med familjen, men som sagt det är ju första lägret. Är det så man bygger ett lag?. Det är lite suddigt om det är ett uttagnings läger eller början till ett nytt landslag eller vad det är riktigt. Ah.. det visar väl sig i framtiden.
Personlig åsikt, är det ett uttagnings läger borde fler fått ledigt. är det ett VM lag så ska alla som är hela och kan vara med.
|
|
|
Post by Precis on Jul 3, 2006 20:48:32 GMT 1
Håller med. Vill man lyckas bra i VM så gäller det ju att man tränar ihop laget. Visst det finns spelare som inte "behöver" komma på träningslägret och kan ändå ta en startingposition men fatta va mycket bättre man blir som lag om de som är tänkta att spela för sverige nästa år är med och tränar hela vägen.
|
|
|
Post by ITK on Jul 3, 2006 21:55:35 GMT 1
Jag har lite inside info...
Lägret är en chans för staben att se lite andra spelare än de vanliga, givna. Därför har vissa namn fått stå över för att nya intressanta namn ska få chans att visa upp sig.
En del banged up och bortresta har dessutom tackat nej, trots att de är kallade. Typ CJ och Stålis.
Hagselius såg Billgren på ett camp förra året och såg tydligen nått han gillade.
|
|
|
Post by qb on Jul 4, 2006 22:11:45 GMT 1
Är det klart vilka qb´s som kommer dyka upp på Torsdag?
|
|