|
Post by Breaking news on Dec 1, 2005 18:05:54 GMT 1
från www.amerikanskfotboll.comBrev från Kristian Thore till förbundet Jag måste tyvärr meddela att jag slutar som förbundskapten i seniorlandslaget. Anledningen är att jag f n inte har möjlighet att avsätta den tid som krävs för att kunna leda laget i ytterligare två år, d v s till VM i Japan 2007. -Från att jag tillträdde jobbet som förbundskapten sommaren/hösten 2003 t o m säsongen 2005, har jag fått uppleva två fantastiska år. Jag har under denna tid haft förmånen att få leda ett vinnande lag, som brutit trender och lyckats prestera som bäst när det behövts. Den största behållningen förknippar jag nog trots detta, har varit att få lära känna de spelare som tillhört laget. En stor behållning är även att så många spelare från min tid med juniorlandslaget funnits med i det lag som vann EM. Hårt arbete betalar sig. Jag vill därför passa på att tacka alla inblandade. Lycka till! Kristian Thore "
|
|
|
Post by BD till Big Boss on Dec 1, 2005 20:51:42 GMT 1
-->BD kennedy<-- tror jag på som ny Big Boss ;D
|
|
|
Post by Trotter on Dec 2, 2005 9:35:18 GMT 1
Nee Robert Johansson som HC....
|
|
|
Post by eller on Dec 2, 2005 9:42:05 GMT 1
Kanske Christian Larsson?
|
|
|
Post by RiDer on Dec 2, 2005 10:15:58 GMT 1
Robert Johansson är min favorit till KT´s efterträdare!!
|
|
|
Post by Kloss on Dec 2, 2005 11:21:34 GMT 1
Go Armstrong
|
|
|
Post by guest on Dec 2, 2005 11:58:50 GMT 1
Annars kanske Magnus Kullenberg är ett alternativ. Jag ser hellre honom än Robert, då Magnus redan har hela defense.
|
|
|
Post by TT on Dec 2, 2005 12:02:46 GMT 1
Kulla är ett bra alternativ dock tror jag han har för lite rutin för att ta ett HC jobb för LL just nu! Robban tror jag kan vara ett bra alternativ men BD gjorde att bra jobb under finnkampen i år så jag tror nog han är alt nr 1
|
|
|
Post by dr on Dec 2, 2005 12:52:37 GMT 1
BD, BD, BD ,BD!!!!!
|
|
|
Post by Gissar on Dec 2, 2005 13:09:14 GMT 1
Listan över kandidater är inte så lång tror jag.
BD är säkert huvudkandidat.
Robban J är också ett hett namn.
Kulla är säkert kunnig nog men har aldrig varit HC i seniorsammanhang ens i klubblaget.
Thomas Andersson är bra men lite för kontroversiell kanske?
Janne Jenmert är säkert den förbundet vill ha. Kan han köra dubbelt? Tveksamt.
Några till kvalificerade finns det, men knappast troliga: Fred A är för strulig och har redan fått chansen och misslyckats. Mattias Holmgren är duktig men inte en förbundets man tror jag.
Har jag missat nån?
|
|
|
Post by DMWP on Dec 2, 2005 14:02:50 GMT 1
Magnus Kullenberg skulle göra jobbet som HC perfekt. Han är organiserad och dedikerad. Robert Johansson och BD är också topp kandidater. Heja Sverige!
|
|
|
Post by LL lirare on Dec 2, 2005 14:18:46 GMT 1
BD Kennedy! Your the man!
|
|
|
Post by dolby on Dec 2, 2005 14:28:32 GMT 1
BD Kennedy har rätt inställning och får grabbarna att trivas, kan verkligen motiver och har mycket rutin, ett givet val tycker jag. fortfarande ett märkligt val att man inte lät honom bli HC i J-EM när Thore inte kunde vara med...
|
|
|
Post by undrar on Dec 3, 2005 14:32:57 GMT 1
Finns det någon annan tänkbar kandidat (svensk) är BD, Robban eller Kulla? Jag räknar BD som svensk eftersom han bor här.
Tror ni på några tillskott eller byten i staben?
|
|
|
Post by Milt on Dec 6, 2005 21:20:56 GMT 1
Bland de som verkar vara tillgängliga tycker jag att BD är den ende som har den erfarenhet, kunskap och lederegenskap som behövs. Frågan bara om förbundet vill ha honom, han är trots allt amerikan?
Hoppas att SAFF gör en ordentlig satsning på VM i Japan, det skulle vara en grym morot för många spelare.
|
|