|
Post by p plats i tyres on Oct 17, 2005 13:22:08 GMT 1
Det jag menade var att man behöver stora atleter på d-line för att kunna köra det Defence de kör. När man inte har stora spelare utan istället små, skickliga och snabba spelare, då lär man se på sin personal och spela därefter.
|
|
|
Post by Se bara on Oct 17, 2005 16:39:46 GMT 1
det finns en del coacher runt om i Sverige som skulle kunna göra jobbet i ett j-landslag.
Plocka någon positionscoach från S-landslaget:
Robban Johansson, Magnus Kullenberg, Peter Lockman och BD Kennedy har nämnts, men det finns ju också Stefan Björkman, Calle Haglind och Rickard Borg att välja på.
Eller varför inte:
Lasse Berggren - Halmstad Magnus Eriksson - SMM Johan Olsson - LG Lars Karlström - JR Lasse Gustavsson - U86
Bara lite förslag...
|
|
|
Post by Frippe on Oct 17, 2005 17:14:52 GMT 1
Fredrik Pilbäck var D-line coach under NM. Vart var Janne Björklund?
|
|
|
Post by guest on Oct 17, 2005 17:17:53 GMT 1
Tror han är i USA och coachar college.
|
|
|
Post by yepp on Oct 17, 2005 18:46:29 GMT 1
Japp han är i USA. Pilbäck skötte jobbet utmärkt, jag blev iofs inte snopen eftersom han coachade mig under DM förra året i U16. Tycker även alla andra coacher i JL skötte sina uppgifter hur bra som hellst, ser ingen anledning att dem ska bli bortvalda.
|
|
|
Post by John 316 on Oct 18, 2005 7:58:06 GMT 1
|
|
|
Post by anarki on Oct 18, 2005 15:39:31 GMT 1
det här känns som ryssland där man fick en utskällning av "svenska styrelsen" för att man förlorat mot ett bättre lag... alla i sverige vet att ert huvud är litet nog att komma in i en barnstjärt och att ni inte kan se längre än er egen snopp
|
|
|
Post by p plats on Oct 18, 2005 16:46:51 GMT 1
Rysslandhändelsen som du reagerade på var inte styrelsens ord, utan Tommy Wikings egna. Det hoppas jag i alla fall. Så de orden som inte många känner till säger mer om honom och hans tveksamma beteende än FS.
|
|
|
Post by ocks p plats on Oct 18, 2005 19:43:16 GMT 1
Coacherna fick en utskällning för att vissa av dem drog på sig 15y peneltys när de gnällde på domarna. Och vad är det som är fel med det? Jag föredrar en ordförande som agerar framför en som tillåter sina egna landslagscoacher att skämma ut sig.
|
|
|
Post by p plats on Oct 19, 2005 15:34:32 GMT 1
Då bör man ta det med coacherna separat, och ej med alla spelare i rummet. Coacherna bör aldrig få kritik av FS inför spelarna. Då kan hela betonghuset bli ett korthus. Men jag håller inte med dig om att kritiken var riktad mot coacherna. Men som jag sa, jag tror inte det var förbundsstyrelsens ord, utan snarare en frustration från den ovan nämnde.
|
|
|
Post by OCKS P PLATS on Oct 19, 2005 15:36:57 GMT 1
dET WIKING GJORDE I RYSSLAND VAR KATASTROFALT.
|
|
|
Post by nyfiken on Oct 19, 2005 21:38:59 GMT 1
Vad sa vår gode Tommy Wiking?
|
|
|
Post by Peace and love on Oct 19, 2005 21:56:45 GMT 1
Väldigt många som var i Ryssland:-) Jag tror mig veta ungefär vad som hände. Efter matchen mot Tyskland där en viss coach blev anmäld av domarna efter matcen och en annan coach fick 15y för att han skrek på domarna hade Wiking ett möte med coacherna endast. Vad som sades vet jag inte men inte var det någon utskällning, snarare en tillrättavisning om uppförande och sådant (han är ju petig med sådant). Mötet var bara med coacherna och inte med några spelare. Efter matchen mot Österrike kom Wiking in på ett lagmöte (inbjuden av en viss coach) och pratade med spelare och coacherna. Det var inte heller någon utskällning. Snarare gick det ut på att spelarna skulle ta chansen och göra sitt bästa eftersom det antagligen var deras enda Junioer EM de skulle spela i. Tror tom attt han sa något i stil med att spelare skulle vinna för sin egen skull och inte för någon annans. Slutsats, väldigt många var i Ryssland, ännu fler har hört något som de blåser upp och några andra är ledsna i ögat för att de inte fick tillräckligt många kramar av mamma när de var små.... Utskällning..pfffff.... Katastrofalt.....yeah right.... tveksamt beteende.....nej. Om inte en landslagsansvarig får prata med coacherna om uppförande, vem får göra det?
Peace and love
|
|
|
Post by Svenne on Oct 20, 2005 8:12:23 GMT 1
Kan inget annat göra än att hålla med föregående talare.
|
|
Fd jlandslagsspelare
Guest
|
Post by Fd jlandslagsspelare on Oct 20, 2005 8:52:20 GMT 1
Kan inte göra annat än att inte hålla med föregående talare.
"Tror tom attt han sa något i stil med att spelare skulle vinna för sin egen skull och inte för någon annans. " - Yeah right..., han sade snarare att alla hemma i Sverige räknade med oss och att vi inte skulle missbruka någons förtroende. Han lade alltså fram det som att vi spelade slött och inte ville vinna. Detta var alltså när vi forlorat mot Tyskland med 10p, ingen katastrofmatch precis. När han dessutom gör det på sitt stroppiga översittarsätt är det svårt att inte ta illa upp. Det är vad som verkligen hände.
|
|