|
Post by DC STU U19 on May 1, 2006 21:11:43 GMT 1
Varför skall vi inte blitza?? Vi roterade på rätt mycket folk och de måste få träna på att blitza de med. En blitz tillhör spelet.
// Koffe
|
|
|
Post by huh on May 1, 2006 21:12:40 GMT 1
när missa han på grund av poängskillnad ?
|
|
|
Post by hcbulls on May 2, 2006 6:01:33 GMT 1
1992 Spelade Stockholm City Wildcats (U19) 12-12 med Arlanda och missade slutspel pga sämre målskillnad, då vi båda var obesegrade i serien.
2003 Spelade Solna Chiefs (U16) 42-42 med Tyresö och missade slutspel pga sämre målskillnad, då vi båda var obesegrade i serien.
Matchrapport kommer upp senare men jag vill ge beröm till DIF för hårt kämpande matchen igenom. Ni kommer bli bra bara ni orkar kämpa er igenom ett tufft första år. Och förhoppningsvis blir ni lite fler till nästa match!
För vår del tycker jag defense spelade utmärkt, medan offense blandade mellan horribla misstag (låga snappar, tappade snappar) och riktigt lovande spel. En hel del skärpa saknades nog eftersom ca. hälften av truppen kom hem från Finland samma dag som matchen spelades.
|
|
|
Post by bullsinfo on May 2, 2006 6:24:23 GMT 1
|
|
|
Post by Undrande on May 2, 2006 9:25:37 GMT 1
Varför spelade Bulls i Stockholmsdistriktets matchställ?
Borde de inte kunna köpa in egna matchställ?
|
|
|
Post by Bulls on May 2, 2006 9:32:35 GMT 1
Leveransen av tröjarna är ngt försenad.
|
|
|
Post by bullsinfo on May 2, 2006 9:41:05 GMT 1
Varför spelade Bulls i Stockholmsdistriktets matchställ? Borde de inte kunna köpa in egna matchställ? Tyvärr så har det blivit en liten försening på våra matchställ. Om allt går som det ska så kommer vi att ha våra tröjor till den första seniormatchen och byxorna 2 veckor senare. /Bulls Info.
|
|
|
Post by frga on May 2, 2006 9:50:45 GMT 1
varför spelar ni inte i matchande hjälmar?
|
|
|
Post by Eddie STU on May 2, 2006 10:14:49 GMT 1
Som jag såg så var det två olik färgade hjälmar, en svart och en vit. De hade inte lämnat in hjälmarna för lackning och då får de köpa nya eller lacka om dem själv. Tydligen så har dem båda inte klarat av det tills matchen.
|
|
|
Post by guezt on May 2, 2006 13:13:00 GMT 1
Fina bilder!!
|
|
|
Post by kross on May 2, 2006 13:13:37 GMT 1
STU kommer krossa Arlanda till helgen, de spelade sönder DIF på ett helt annat sätt än Arlanda gjorde när de mötte DIF för nån månad sen...
|
|
|
Post by publik on May 2, 2006 14:04:26 GMT 1
hur mörka visir får man ha? visst att man ska se igenom dom men många där är väldigt mörka. KOllar inte domaren om dom är ok? Jag fattar inte varför domare gör olika, jag fick nedslag på mitt visir som jag har som är tonat 35% och det ser man igenom på en mils avstånd. Det tyckte domaren var för mörkt och det fick tas bort, dessa visir som vissa har är ju helt svarta.
|
|
|
Post by In da stands on May 2, 2006 15:33:47 GMT 1
Från min plats på den välfyllda läktaren såg jag en del vät att notera. - Bulls DL var riktigt stor och jobbig. Blir tungt för alla - ja även ni TRC att dominera den linjen. - DIF hade svårt med det mesta men kämpade jäkligt bra och gav aldrig upp eller gnällde på varandra. - Bulls hade några hitters som var riktigt roliga att se. #1 Marlon hade en som var helt sick på nån stackare med bollen och JP mosade på som f-n. Värst var nog Bulls kickoff team som verkade helt galna. - DIF tacklade förvånansvärt bra och lyckades med en hel del tacklingar även på de jobbigaste killarna. - Hampus så äckligt snabb ut. Lätt sveriges bästa RB i U19 tror jag. Nog ganska många som är glada att han inte spelar U16. - DIF hade ingenting med sitt offense. 6 yards på deras enda completion var deras big play. Men dom mördade ju Marlon killen och Bulls scorade på returnen. - Bulls center (Bondesson??) var skakig som f-n med snappsen ett tag. Där har ni den svåra omställningen från Wing T till Spread! - DIF valde att inte ta emot bollen i någon av halvlekarna. Hade de på känn att det skulle bli många returns ändå - DIF kommer inte vinna nån match i år. Berga är för bra för det. Bulls kommer slåss om seriesegern med Tyresö som fortfarande är favoriter. Se upp med SMM.
|
|
|
Post by jaja on May 2, 2006 16:14:30 GMT 1
där hörde ni det u19, bara lägga sig ned och dö om man inte spelar i STU...
|
|
|
Post by HC TF U16 on May 2, 2006 20:17:02 GMT 1
Från min plats på den välfyllda läktaren såg jag en del vät att notera. - Hampus så äckligt snabb ut. Lätt sveriges bästa RB i U19 tror jag. Nog ganska många som är glada att han inte spelar U16. Jag är iaf glad att han spelar i alliansens u19 och inte solnas u16...
|
|