|
Post by TB on Apr 2, 2006 23:43:26 GMT 1
numera är man ju för gammal och problemet finns inte längre i klubben (KUL) men jag tänkte på dem som inte har möjligheten. Synd att det stod i TB. Då är det mycket svårare att få det ändrat!
|
|
|
Post by JO Sivtoft on Apr 3, 2006 7:42:24 GMT 1
Att man inte får representera mer än en klubb under en säsong har stått i TB i flera år. Att därmed en spelare sticker i väg och spelar i en tunering för ett annat lag emot eller utan klubbens vetskap är därmed ej tillåtet och har nu lyfts fram från arrangören.
Men det borde vara möjligt för två lag att spela gemensamt i en turnering med tanke på att distrikten kan sätta upp distriktslag. Alltså om två lag i samma distrikt vill spela tillsammans så vänd er till distriktet och låt den bilda "distriktslaget". Sen kan man ju ha flera distriktslag.
Sen är det inget som hindrar att endast en spelare finns representerat från det ena laget.
Poängen är dock att det inte är spelaren som på eget bevåg kan "sticka" iväg och spela utan klubbens vetskap.
|
|
|
Post by Sklle on Apr 3, 2006 7:59:43 GMT 1
Inget dumt förslag det. Hoppas det kan underlätta för lite klubbar och spelare.
|
|
|
Post by TB on Apr 3, 2006 14:30:31 GMT 1
Tack JO, med andra ord kan man fortfarande göra som tidigare. Bara att man måste medela sin klubb och möjligen sitt distrikt! Härligt!
Då var ju förslaget bra!
|
|
|
Post by JO Sivtoft on Apr 3, 2006 14:40:49 GMT 1
Hej igen!
Jag säger inte att det går, men det borde vara möjligt. Att meddela bara sin egen klubb räcker dock inte. Formellt måste distriktet sätta ihop laget för att ge det legitimitet.
Har svårt att se någon anledning för FS, TU eller Distriktsstyrelse att neka två lag att spela tillsammans under en tunering, så länge båda lagen är överens. Som enskilld spelare är det dock inte möjligt att bara sticka iväg.
|
|
|
Post by mgh on Apr 8, 2006 0:35:39 GMT 1
en ny uppdatering på hemsidan med 14 lag till som har anmält sig, totalt 16 lag och mer kan vi ta emot så skynda er. www.dukes.nu/
|
|
|
Post by mgh on Apr 11, 2006 23:53:07 GMT 1
ytterliggare en uppdatering med 7 nya totalt 23 nu www.dukes.nu
|
|
|
Post by etuna on Apr 12, 2006 11:37:02 GMT 1
är det verkligen t town tigers som deltar med u16/u19? Borde det inte vara sharks?
|
|
|
Post by Raider on Apr 12, 2006 11:58:54 GMT 1
Haha, jo klart det är Sharks! TTT har ingen trupp i någon grupp så vitt jag vet.
|
|
|
Post by mgh on Apr 12, 2006 23:13:50 GMT 1
det är ändrat nu till Sharks och nu är det fullt med lag 24 st
|
|
Tommy 31 YtownRockets
Guest
|
Post by Tommy 31 YtownRockets on Apr 14, 2006 15:29:07 GMT 1
VaFan E dukes fullt!!! assa nu har jag bara segat sen i november nar sesongen slut, vist lite offseson traning med laget.... men.... na har ju lanktat efter detta sa lange, sa kommer man hem i sommar efter ett langt high school ar sa e det fult... jaja inget jag kan gjora at det... Ha skit kul ni som kom med och gjor det basta av det...
MVH Tommy #31
|
|
|
Post by mgh on Apr 14, 2006 20:15:56 GMT 1
Men ni kanske kommer med nu om det är något lag försvinner, vet ej hur väntelistan ser ut, det får du höra med Marie för jag såg att inte något ystad lag var med men roligt med nya lag som Nyköping kommer
|
|
|
Post by Roland Rasmusson on Apr 14, 2006 22:04:00 GMT 1
Ystad Rockets har anmält U-19 och U-13 till Marie ,men står på reservlistan ifall något lag hoppar av extra tråkigt om vi inte får försöka försvara vår titel som regerande U-13 mästare.Dock är det otroligt kul att Dukes Tourney är så populär
|
|