|
Post by huh on Jan 20, 2006 0:12:15 GMT 1
[glow=red,2,300]The new players that have been at the rookie camps will be joining us! (welcome all) Also, players from botkyrka will be attending practice! (welcome!)[/glow]
Stod på DIF's gästbok. Är det samträning eller en sammanslagning på juniorsidan? Roslagen och SMM verkar ha farmaravtal, påverkar det U19 spelaet?
Vore trist om DIF och Botkyrka slogs samman i U19 och dessutom SMM+BB. Då har vi två matcher mindre i år, nån som vet nått?
|
|
|
Post by ja on Jan 20, 2006 0:23:18 GMT 1
fyfan om DIF suger upp en till förening...
|
|
|
Post by XMan on Jan 20, 2006 9:15:37 GMT 1
Vadå "suger upp", låter dom DIF bara går in och tar beslag på föreningen. Det funkar inte riktigt så fattar du väl. Botkyrka ska läggas ner, spelarna väljer nya klubbar och dom flesta går till DIF. På dig (och många andra på det här forumet) låter det som DIF är någon jävla övermäktig maskin som bara går in och tar över klubbar till höger och vänster. Många gillar inte DIF och då menar jag hela DIF inte bara am. fotboll. Därför kommer såna här omogna diskussioner fram. Det är djupt rotat i folk vad man tycker om såna lag som AIK, Hammarby och Djurgården. Dessa lag väcker känslor, på gott och ont.
Ingen reagerar ju när Stockholm, Tyresö eller Arlanda fixar farmarklubbar eller när Solna och Täby går ihop.
|
|
|
Post by fd botkyrka on Jan 20, 2006 11:55:26 GMT 1
|
|
|
Post by Bc on Jan 20, 2006 12:00:38 GMT 1
Roslagen och SMM verkar ha farmaravtal, påverkar det U19 spelaet? Farmavtal påverkar inte junior spel.
|
|
|
Post by vaaaa on Jan 20, 2006 15:13:25 GMT 1
så botkyrka lägger ned efter endast ETT sketet år?ja vissa har det inte i sig tydligen...
|
|
|
Post by delvis insatt on Jan 23, 2006 14:10:05 GMT 1
Om jag har fattat det rätt så ska DIF och botkyrka bara träna tillsammans under början av året då botkyrka bara har haft 5 på träningarna. Men jag kanske har fel. Vi får väll se vad som händer.
Det ska bli kul att se om Dif får ihop ett lag som är starkat nog att hålla sig från botten första året och att botkyrka har spelare.
|
|
|
Post by Julius Peppers on Jan 25, 2006 21:14:41 GMT 1
Aa.. de var med på våran träning.. 6-7 stycken, duktiga grabbar och trevliga för den delen också. Så som jag har förstått det så kommer de att lira i våran trupp 06.
|
|
|
Post by den gamle on Jan 31, 2006 12:18:23 GMT 1
Telge /Botkyrka har bara coachmaterial till ett lag och ioch med FS beslut om att alla ska spela på våren sätter det käppar ihjulen för vår expansion. Vi har ca 20 U-16 killar på träning och nästan lika många U-19. Vi klarar inte att coacha båda lag utan letar efter olika former av lösningar, DIF var en av de
Tomas
|
|