|
Post by amme on Mar 19, 2006 18:08:19 GMT 1
Vad var det för film som sattes ihop förra året?
|
|
Reserapport frn SMM
Guest
|
Post by Reserapport frn SMM on Mar 19, 2006 22:20:32 GMT 1
Reserapport Rockets cup i Ystad 17-19/3 Vilket äventyr! Vi startade med samling på centralen i fredag och tog X2000 till Malmö. 29st förväntansfulla spelare och 5 ledare. Efter en tripp med Pågatåget så landade vi på vandrarhemmet i Ystad vid 23 tiden i fredags kväll. Frukosten inmundigades på Vallanders klassiska Fridolfs konditori. Därefter begav vi oss till Nils Holgersson hallen utanför Skurup där turneringen skulle äga rum. Den första matchen mot Carlshamn Oakleaves var väldigt nervös till en början. Även de "gamla rävarna" var lite skakade. Bland annat så spelade vi en drive med 8 man. Matchen slutade med seger för SMM med 14-6 bla tack vare fantastiskt defensivt spel av DE Martin Sohlberg. Nu var det dags för lunch. Spagetti och köttfärssås hade fixats fram av de föräldrar som hade åkt med på resan. Sedan var det danska Fredriksunds tur att få på nöten. Nu var det en helt annat lag på banan. Nervositeten var som bortblåst. Ett taggat anfall och ett försvar ,med fullt manskap hela matchen, som spikade igen såg till att SMM vann med 16-0. Den tredje matchen spelade mot Solleröd Goldiggers. Solleröd spelade ett trångt double wing som förde tankarna tillbaka till SMM´s gamla anfall. Med undantag för 1 spel så stängde försvaret ner danskarna. Slutsiffrorna skrevs till 10-6 till SMM. Nu var det dags för gruppfinal mot Kristianstad. Detta lag såg stora och mycket fysiska ut. De spelade matchen mot Fredriksund en knapp timme innan matchen mot oss. Då såg de mycket bra ut. De spelade med dubbla TE och med en mycket fysisk runningback. Så det var inte helt utan funderingar som vi ställde upp till kamp. Matchen blev precis lika tuff som vi befarade. Grymt jobb av WR Max Battisson och QB Joakim Nilsson såg till att vi ledde med 8-0 ända tills Kristianstad fick bollen på sin sista drive. Ett stort spel var allt behövdes och matchen var helt öppen. Men när deras anfall skall sätta extra poängen så sätter försvaret stopp genom en fantastisk tackling av LB Jörgen Gimhag. Det blev alltså vinst med 8-6 och vi var i final! Efter middagen blev så äntligen dags för finalen. Motståndarna hette Köpenhamn Towers. Med ett anfall vars främsta hot var 2st långa TE påminde deras lag mycket om vårt. Köpenhamns försvar spelade 3-3 med två mycket snabba OLB. Att säga att matchen blev jämn är en underdrift. Visserligen ledde Towers länge med 6-0 men i slutet av matchen snodde Max Battisson ,nu som CB, bollen fräckt och sedan bar det av. Över i stort sätt hela planen bar han bollen för en TD. Tyvärr så blev det inga extra poäng och matchen gick till förlängning. Nu börjar dramatiken på riktigt! Bägge lagen får varsin chans från 20y linjen med följande XP om man lyckas göra poäng. Många av motståndarnas drives förstörs av LB Jörgen Gimhag och NT Jonatan Janlert som ideligen tar sig igenom och förstör. Ställningen blir till sist 18-18. Då tröttnar domarna och bollen flyttas ner till 10y linjen och vi lyckas få in bollen tack vare ett fint springspel av Chrille Åhlenius. Men danskarna stoppa extra poängen. Nu är det Köpenhamns tur. Ett springspel på vår högerkant lyckas och plötsligt står det 24-24. På extrapoängen lägger de en kort pass till deras TE som går fram och matchen är avgjord. I stället för de 23 rullande minuter som var ordinarie matchtid slutade vi på lite drygt 90 minuters spel. Efter en fantastisk turnering så var det slutligen över. En återresa till vandrarhemmet och en frukost hos Vallander avslutade vår vistelse i Skåne. Även om det inte slutade precis som vi hade drömt om så måste vi vara oerhört nöjda med hela äventyret. Ett stort tack till Ystad för ett kanonjobb med arrangemanget. Till sist men inte minst vill jag tacka Micke, Pia och Lina för ett jättejobb med allt runtomkring resan. Fredrik Pilbäck SMM
|
|
|
Post by Tommy 31 Rockets on Mar 20, 2006 14:16:05 GMT 1
vill tacka SMM for att ni kom ner, alltid kul nar klubbarna e nojda med turneringen.
sen angaende filmen som sattes ihopa fran forra aret sa var det fran borjan bara en kul sak jag klippte ihopa med musik och nagra fa "speciallefecter". klippen e endast fran Rockets matcher for det var de enda banden jag fick tag i. Det masta e fran finalen mellan YR och SMM...
Den har varit mycket uppskattad av de som sett den sa vitt jag vet.
Jag inte saker pa om jag har kvar den pa min dator hemma i sverige, om inte finns det bara ca 5 kopior i ystad...
om lagen som deltog i turneringen e intresserade av en ihopklippt DVD sa hade jag mer an hjarna gjort en ett nasta turnering, behover bara band fran de olika matcherna men kommer inte kunna satta ihopa den for an nagon gang under sommaren efter att jag kommit hem...
hor av er om ni e intresserade...
MVH Tommy #31 rockets
|
|