|
Post by GRD on Oct 29, 2005 13:28:52 GMT 1
Gävle leder med 27-0.
|
|
|
Post by publik on Oct 29, 2005 14:44:00 GMT 1
tid? är det efter 1, 2, 3 eller 3½ quarter
|
|
|
Post by Publik on Oct 29, 2005 15:03:28 GMT 1
42-0 till Gävle! Guld till Gävle!
|
|
|
Post by age on Oct 29, 2005 15:09:28 GMT 1
Grattis Gävle
|
|
|
Post by mmmmmmm on Oct 29, 2005 16:02:28 GMT 1
fan va gött att se!!! efter förra årets silver satt detta som en fet jävla fläskläpp! Tack alla bröder i GRD för en fin insats!
|
|
|
Post by calle on Oct 29, 2005 16:28:33 GMT 1
stor boken du dominerar.... Tack alla... Fan va gött!!!! In i dimman bröder!!!
|
|
|
Post by OJ OJ on Oct 29, 2005 16:37:05 GMT 1
42-0 i en final? vad hände igentligen? Jag som trodde på Marvels. Grattis Gefle till Guldet.
|
|
|
Post by TD on Oct 29, 2005 16:53:36 GMT 1
Efter att ha pustat ut och plockat ihop mina grejer kan jag bara konstatera att det gick vägen. Jag tyckte att jag satte ut hakan när jag skrev min preview, men jag tycker nog att jag träffade ganska rätt. Att man tar ut svängarna lite hör till, men GBG höll emot bra till andra halvlek startade. Men.....det kommer en mer utförlig match rapport i morgon när jag fått lite distans till detta. Vill bara tacka mina systrar och bröder i organisationen för att vi genomförde ett så bra arrangemang. Att jämföra förra årets final (organisationsmässigt) med årets, är som att jämföra en Fiat med en Ferrari!
TD
|
|
|
Post by CC on Oct 29, 2005 17:00:33 GMT 1
Nu var det ju så också att förra årets final ej spelades på CC:s ordinarie hemmaplan p.ga. en plan som var i alltför dåligt skick, vilket medförde att det organisationsmässigt blev lite sämre. Visst, Ni gjorde säkert ett bättre arrangemang än CC. Men jag tycker det i en glädjens stund (för dig) är lite onödigt att gnälla på andra klubbars arrangemang, även om det kanske inte var din mening att göra det, vad vet jag.
|
|
|
Post by TD on Oct 29, 2005 17:19:56 GMT 1
Nej, CC! Min avsikt var inte att gnälla, (jag vet att förutsättningarna inte var de bästa) men de som spontant kom fram till mig och uttrycke superlativen över dagens arrangemang, och som även upplevde förra årets, ansåg trots allt att det var en stor skillnad. Eller är det så att man inte får kritisera Carlstad, i så fall kan jag påminna dig om att eran är över. Nu får ni slicka såren och komma igen senare!
TD
Ps. Och om jag inte missminner mig var det väl aldrig tänkt att matchen skulle ha spelats på Tingvalla. Ds.
|
|
|
Post by grattis on Oct 29, 2005 20:46:38 GMT 1
grattis gefle!! bra jobbat och för en gång skull så vann inte carlstad..
|
|
|
Post by Undran on Oct 29, 2005 21:06:04 GMT 1
Väntar med Spännig på matchrapporterna från båda lagen. Är det en så stor klyfta på footboll i söder gämfört med "Mellersta" 42-0 låter ju lite mycket i en Final.
|
|
|
Post by markuslinderum on Oct 30, 2005 0:43:41 GMT 1
Nej, klasskillnad tycker jag inte det var, men jag är ju å andra sidan partisk i frågan. I första halvlek tyckte jag det var en spännande match, Gefle var nere och stampade innanför Marvels 10 yards linje vid två olika tillfällen men fick se sig poänglösa båda gångerna. 6-0 i halvlek är väl ett resultat som tyder på jämn fight.
Sen gick musten ur våra spelare någpt när vi får en return TD upp i snoken och sen rullade det på utav bara helsike.
Men vad pysslade Gefles defense killar med när man tar timeout med mindre än 20 sekunder kvar av matchen för att eventuellt kunna göra en safety när man leder med så mycket? Jaja, nog om det...
Gefle var ett oerhört duktigt lag som spelade riktigt bra medan vi går in och gör en av våra sämsta matcher offensivt på hela säsongen. Då blir det inget SM-guld, så enkelt är det.
Tack Gefle för ett riktigt fint arrangemang och hoppas att vi kan mötas nästa år igen.
/ Markus Linderum, HC Göteborg Marvels U19
|
|
|
Post by TD on Oct 30, 2005 11:24:44 GMT 1
Jag lovade igår att det skulle komma en mer utförlig matchrapport, men det känns bättre att hänvisa till Garry Nilsson´s matchrapport på SAFF´s hemsida och om ni går in på Devils hemsida kan ni klicka er vidare till Gästboken och artikeln i Gefle Tidningarna och läs där så får andra tycka utan att jag färgar det på något sätt.
Mvh Tomas Djurhed, Devils
|
|
|
Post by TD on Oct 30, 2005 11:28:15 GMT 1
Och,.... bra rensat August! Det blev bättre så där!
TD
|
|