|
Post by undrande on Jul 25, 2007 7:31:03 GMT 1
Jag undrar om det är någon som vet hur mycket Viasat ska satsa på NFL denna säsong. Förra året satsade de ju rätt hårt, men nu har de ju konkerens av NASN på Canal Digital, kanske de skiter i det? Hade tänkt byta till CD iallafall, men nu går det inte pga tekniska problem. Kommer ihåg från tidigare säsonger att Garry brukar kunna få kontakt med nån höjdare på Viasat och få lite inside info, eftersom Viasat är sä jävla värdelös på att ha info på sin hemsida.
|
|
|
Post by CouchQB on Jul 25, 2007 10:15:06 GMT 1
|
|
|
Post by Bob on Jul 25, 2007 18:58:24 GMT 1
Viasat har samme som förra året. Viasat har rättigheter frem tils 2012. NASN kan inte sända NFL. NASN på CD är den britiske som inte har NFL rättigheter.
|
|
|
Post by bob har fel on Jul 25, 2007 22:45:39 GMT 1
det visar på en gång att du inte vet, bob. NASN ska visa NFL i sverige. grejen är att Viasat har lokalspråkiga rättigheter och NASN har engelskspråkiga rättigheter. iallafall är det definitivt inte den brittiska NASN.
samma fråga igen, någon som VET hur det ska bli med Viasat?
|
|
not so fast my friend
Guest
|
Post by not so fast my friend on Jul 26, 2007 10:48:17 GMT 1
Tyvärr "bob" är alldeles rätt. Viasat har rättigheterna till NFL i HELA norden så det är NASN UK som du grabbarna ska se, liksom här i Finland. Om du tro inte på mig, gå till NASN hemsida, välja Sweden, det finns inte "NFL on NASN" då. Om du väljar Germany, du kan kolla vad NASN EU kunderna i Tyskland kan se.
|
|
|
Post by kul att ha fel on Jul 26, 2007 12:56:23 GMT 1
jag får erkänna mig besegrad, och det har aldrig känts så bra!!! var 100 procent stensäker på att både skulle visa och att Viasat skulle då ge sig, eftersom de hade rättigheterna i flera år utan att visa. TACK OCH LOV att jag inte gjorde av med viasat då! och nasn och t.o.m. nflnetwork har jag ju tillgång till via nätet. det löser sig bra det här...
får väl be om ursäkt till bob. när man har fel så får man ju krypa till korset.
ursäkta mig, bob, du hade rätt
och tack för "headsup"en, not so fast
|
|
|
Post by Funderar p NASN on Jul 26, 2007 13:14:40 GMT 1
Nu blev det för mycket "skall inte inte visa" och "har rättigheter och visar NASN UK" för mig. Jag är kanske lite korkad men jag nöjer mig med korta "ja" och "nej" svar.
Frågorna: (Svara ni som känner er säkra på er sak)
1. Kommer NASN som jag kan beställa genom Com Hem att visa NFL ?
2. Kommer NASN som jag kan beställa genom Com Hem att visa NCAA-football ?
3. Kommer Viasat att visa NFL ?
4. Kommer Viasat att visa NCAA (vilket jag är rätt säker på att de inte gör, gjorde det i och för sig ett par ggr förra året) ?
Tacksam för svar.
|
|
|
Post by my two cents on Jul 26, 2007 13:25:04 GMT 1
Nu blev det för mycket "skall inte inte visa" och "har rättigheter och visar NASN UK" för mig. Jag är kanske lite korkad men jag nöjer mig med korta "ja" och "nej" svar. Frågorna: (Svara ni som känner er säkra på er sak) 1. Kommer NASN som jag kan beställa genom Com Hem att visa NFL ? 2. Kommer NASN som jag kan beställa genom Com Hem att visa NCAA-football ? 3. Kommer Viasat att visa NFL ? 4. Kommer Viasat att visa NCAA (vilket jag är rätt säker på att de inte gör, gjorde det i och för sig ett par ggr förra året) ? Tacksam för svar. 1. Nej 2. Ja 3. Ja 4. Nej
|
|
|
Post by frvirrad on Jul 30, 2007 11:40:22 GMT 1
hur kommer det sig att NASN i Tyskland visar NFL network shows och inte i Storbrittanien och övriga Europa ?
så om jag har fattat det rätt så har vi inte tillgång till att se NFL på NASN? Vad kan man se på NASN i höst då?
fråga 1 har man tillgång till collegematcher? fråga 2 har man någon som helst till gång till NFL på NASN?
|
|
|
Post by LN on Jul 30, 2007 11:45:54 GMT 1
NASN visas i två versioner. Den i Storbritannien, Irland och Norden har inte tillgång till NFL och program från NFL Network eftersom Sky respektive Viasat har NFL-rättigheterna. Den andra NASN-versionen i Tyskland med fler har NFL-rättigheter och visar matcher och program från NFL Network. Båda versionerna har collegefotboll.
Viasat borde ju köpa in programmen från NFL Network som NASN (och Sky) gjort i andra delar av Europa.
|
|
kommer aldrig att ske
Guest
|
Post by kommer aldrig att ske on Jul 30, 2007 18:48:40 GMT 1
aldrig att viasat köper såna bra program. de kör vidare med värdelösa nfl blast och pratande fotbollar och klipp om hur man sätter på amerikansk fotboll utrustning från landslaget för 3 år sen...
|
|
|
Post by Coach Golan on Jul 30, 2007 20:20:54 GMT 1
|
|
|
Post by Men on Jul 30, 2007 20:49:02 GMT 1
Men det gäller fortfarande inte den NASN som visas i svenska nät. Möjligen kan det gå att ta den varianten via parabol men jag vet inte vilken kryptering som används där.
|
|
|
Post by Coach Golan on Jul 30, 2007 21:18:37 GMT 1
Jag trodde att NASN hade samma sändningar i hela Europa... men man kan ju ha fel. Vi märker hur det ligger till inom kort.
|
|
t630
Backup
|
Post by t630 on Jul 30, 2007 21:51:24 GMT 1
|
|