|
Post by ripoff on Oct 31, 2005 15:07:55 GMT 1
jag säger som en annan klok talare reda sagt på forumet:
"Det är aldrig försent att ta till lipen och man kan alltid ge upp"
Var skall vi få tag på ledare och tränare?? Ja, som du måste göra för att få allting annat här i världen, jobba jobba jobba. Sitta hemma och vänta på flygande sparvar kan bara kungar göra;-)
|
|
|
Post by u19 on Oct 31, 2005 15:10:16 GMT 1
Jag tycker att dom lag som kan ska spela såna seriere, alltså dom som har ekonomin och tränare till de, (bara stockholmslag), måsste ju börja någon stans, så fotbollen fortsätter utväcklas i sverige:)
|
|
|
Post by Vidar on Oct 31, 2005 15:56:45 GMT 1
Jag har inte balandat ihop något om u-19 spelas på våren så kommr jag och en hel del andra att inte kunna delta i SM eftersom man flyttar det till våren och i vår klubb så fins det varken spelare eller ledare till en sådan ändrig och sen så har det inte att göra med att vara tillräckligt duktigt för att kunna delta det handlar om att vilja och att försöka igen och igen och igen. sen så kommer det ju inte att främja sporten om man gör så att alla små klubbar i sverige (de flesta) inte kommer kunna delta i u-19 spel. Jag tycker att detta är den mest idiotiska idé som någonsin kommigt från Förbundet och jag är besviken på dem som tror att det kommer kunna genomföras men ett år är förlite tid dessutom så tror jag inte att det hade blivigt så att det hade kommigt fler in i sporten. Vi är REDAN FÅ! och inte fan ska vi bli färre men detta förslag kväver sporten. Vill ni nu att sporten ska utvecklas så borde man sluta att försöka ändra på något som redan funkar, NEJ man borde börja att försöka få lite publicitet kolla på EM i Malmö EM-Finalen i Amerikanskfotboll sågs av 2000 pers! VAFAN E DE!? ne nu får fan förbundet ta sitt ansvar och börja göra sporten attraktiv för fler men måste börja synas mer, klubbarna ska såklart också ta sitt ansvar och göra reklam men hur ska vi kunna få fler spelare om vi inte syns!?
|
|
|
Post by Jojo on Oct 31, 2005 17:52:49 GMT 1
Att tro att förbundet ska lösa det åt oss aktiva är att börja i fel ände. Hur många stora reklamkampanjer har du stt de senaste 20 åren? Inte många och det kommer inte komma heller förrän förbundet får mer pengar. Hur får förbundet mer pengar? Fler aktiva? En ond cirkel alltså.
Problemen fotbollsverige står inför kan nog bara lösas på klubbnivå. Det diskuteras bara att massa u19 lag kommer försvinna för att det flyttas till våren. Det är där klubbarna skjuter sig i foten. Om något så borde de klubbar som inte kan ställa både ett seniorlag på banan och ett u19 lag låta bli att spela sitt seniorlag. Skulle de seniorerna, som då bör vara färre än 25 lägga en säsong på att rekrytera ordentligt med u19 spelare så kommer avgångsklassen vara stor nog för att fylla leden nästa år. Det handlar om att ta lite ansvar, många eldsjälar sliter ont. De måste kunan ställa lite krav på övriga i klubben.
Jag säger inte att det är enkelt men jag tror att det är rätt väg att gå. Spelarkroppen måste vara som en pyramid, bredast i de yngsta lagen och smalare högst upp vid eliten.
Visst, det kanske kostar en seniorsäsong men det skulle iaf jag kunna leva med. Anmäl ett seniorlag lag till Dukes eller arrangera en egen turnering i höst (och tjäna lite pengar) för att ändå få lira lite.
|
|