|
Post by Eagles Marvels on Oct 16, 2005 12:09:16 GMT 1
Nu börjar det hända saker i juniorserien.. Matchen som ska bestämma vilka som för möte Tyresö eller Gävle i junior finalen.. Eagles - Marvels!!
Hur kommer det att gå.. Hur spelar lagen? Vilka spelare kommer att avgöra?
en sak är säker.. det kommer bli en jävla match!
|
|
|
Post by Bengt Bjrnehammar on Oct 16, 2005 12:17:10 GMT 1
Matchen spelas söndag den 23 oktober kl 13.00 på Sannrps IP i Halmstad.
|
|
|
Post by Spelare U19 on Oct 16, 2005 17:21:04 GMT 1
Marvels kommer att vara bättre förberedda och mer utvilade i matchen mot Eagles än dom var mot Huskies. 15 timmar på buss, där hälften i laget nog sov 1 timme sammanlagt suger. Men,men man får gilla läget. Det kommer ett helt annat marvels till denna match. Skall bli skitkul att få spela semifinal första året i Marvels.
|
|
|
Post by Support sder on Oct 17, 2005 14:17:28 GMT 1
Har endast sett Eagles och vet inget om Marvles förutom att det ryktas om 35 ombytta spelare till matcher. Tror att det blir hårt och tufft för båda lagen, synd bara att Eagles lovande QB ådrog sig en skada i DM-finalen mot Carlshamn. Hoppas att han kan spela mot Marvels på söndag.
Tycker samtidigt att det är skoj att Marvels kommit så här långt under sitt första verknadsår, det ser jag som ett lyckat arbete från föreningens sida när det gäller coacher och support för juniorsidan.
|
|
|
Post by tjorven on Oct 17, 2005 21:36:52 GMT 1
Tror att detta blir en betydligt enklare match för Marvels än mot Huskies. Marvels är utvilade, motiverade och deras defense bidrar med mest.....Eagles orkar inte hålla mot.
31 - 14.
|
|
|
Post by Suporter on Oct 18, 2005 21:16:48 GMT 1
Vem fan skrev det sista.. den personen vet inget om eagles....
|
|
|
Post by tjorven on Oct 18, 2005 21:19:12 GMT 1
haha vadå, får man inte skriva att man tror Marvels kommer att vinna? Jag tror att det kommer att bli en betydligt ojämnare match än mot Huskies. Huskies visade att de kan spela bra fotboll. Eagles vann ju inte ens serien...... ;D
|
|
|
Post by Third part on Oct 19, 2005 7:35:43 GMT 1
"Eagles vann ju inte ens serien", ja detta kan man ju använda som argument på många olika sätt.
1) Alla lagen är så dåliga så de slog varandra inbördes och med lite tur lyckades Eagles bli tvåa. I DM-finalen lyckades de slå ettan i serien och vips är man i SM-semi
2) Alla lagen är väldigt bra och det fanns inga lätta matcher att vinna. Allt avgjordes i sista omgången då fyra lag hade möjligheten att nå DM-finalen. Väl i sulstelet är det dagsformens som avgör.
Slutsats, södra var en väldigt jämn serie, så antingen kommer Eagels väl rustade med flera matcher med bra motstånd. Eller så kommer de rustade med flera jämna matcher mot mindre bra motstånd. Man kan inte basera ett lags styrka jämfört med en annan serie basserat på vilken plats man fixck i den egna serien. Efter helgen vet vi vilken serie av de två som är "starkast"
|
|
|
Post by tjorven on Oct 19, 2005 7:53:16 GMT 1
Jepp det är upp till bevis sen slipper man snacka :-) men är det förbjudet att spekulera så blir det tråkigt.
|
|
|
Post by Gteborg on Oct 19, 2005 21:45:15 GMT 1
Enligt supporter och third part är det så, så fan ta den som spekulerar. Den skall gud straffa hårt
|
|
|
Post by Third part on Oct 20, 2005 6:32:59 GMT 1
Hmm, vem har sagt något om att man inte får spekulera. Mitt förra inlägg är minst lika mycket spekulation som alla andra. Vad jag gjorde var att spinna vidare på ett argument och spekulera i och hur detta argument kunde användas för att hävda en motsats. Däremot står jag fast vid näst sista meningen i mitt förra inlägg. Att jämföra två lags absoluta position i vars en distriktserie när dessa två sedan skall mötas i ett SM-slutspel säger inget.
|
|