|
Post by Rocker on Oct 22, 2005 15:33:59 GMT 1
Nope är en tönt och lirar dålig fotboll! Om seger är en mjukis så är min kudde av betong. Du skulle inte ens få knyta hans skor!!!! Gefle vann över Tyresö med 13-12 och det var en grymt bra match! Cred till bägge lagen, och till tönt (nope) Seger spelade hela matchen!!
|
|
|
Post by TD on Oct 22, 2005 15:56:42 GMT 1
När inte snön och kylan infann sig som utlovats, bjöd Gefle på det sämsta skitväder i manna minne (vad nu det innebär). En match som var oerhört svår att bemästra och ett ställnings krig kring mitt plan satte prägeln på denna match inledningsvis. Att tillfälligheter skulle avgöra denna tillställning insåg det flesta när vädergudarna satte fotbollen på prov. Men skam den som ger sig, två hårt kämpande lag följdes åt och när slutsignalen ljuder står Gefle som segrare. Men det kunde lika gärna varit tvärt om. En olycklig fumble i slutminuten gör att Gefle kan downa ut matchen och återigen vara i SM-final. Många tårar efter matchen (vilket tyder på stort hjärta) från bägge lagen och eftersnacket vittnar om att man har respekt för sin motståndare!! Vill passa på och gratulera Tyresö till en kanon säsong (bara 2p i baken) och önska er lycka till nästa år!! En mer utförlig match rapport kommer i morgon, måste smälta detta först!
Tomas Djurhed, lagledare (till lika matchspeaker som fick lägga ner pga. att regnet sabbade anläggningen)
|
|
|
Post by TD on Oct 23, 2005 10:33:12 GMT 1
Match rapport från semifinalen mellan Gefle Red Devils vs. Tyresö Royal Crowns.
Så här dagen efter kan man bara konstatera att snön faller ymnigt och det ligger en dec på backen, men det är idag det. Gårdagen bjöd på något helt annat och som jag skrev igår så var vädret en bidragande orsak till hur matchen genomfördes. Gefle började att ta emot och startade på egen 32 y.l, fick ingen gain på driven och var tvungen att punta. Viktor Lejon kickar bollen o.o.b och Tyresö börjar på egen 26 y.l. No gain och punt! Så håller det på ett tag men till slut får GRD till det via ett bra springspel av Marcus Seger och man befinner sig i Red Zone. Till slut har man 4 och inches men lyckas inte få in bollen och den går över till TRC. Bra press av Devils och i det blöta vädret fumblar man och bollen hamnar hos Tobias Lind i end zone och han upprepar vad han även gjorde i semin förra året, en TD! 6-0 till GRD och ett misslyckat xp försök gör att siffrorna stannar där. Kick off och åter igen blir det ställnings krig vid mittplan. Till slut får Michel Jenmert fram bollarna till sina recivers och man skapar tryck på Devils defence och lyckas med ett springspel, via bra blockar, ta sig till endzone. 6-6 och det blir halvtids resultat. När domarna (för övrigt mycket bra) blåser igång andra halvlek är det TRC som ser ut att vilja mest och sätter omgående press på Devils. Via smarta shortpass och bra runs skapar man tryck och när man närmar sig redzone darrar Devils defence till en aning och TRC kan förhållande vis enkelt springa in en TD för 12-6. Man jobbar för en 2:a men passet når inte fram och det stannar vid dessa siffror. En bra k.o return leder GRD upp till egen 30 och det är dags för Marcus Seger att kliva in i handlingarna igen. En bra rush och vi befinner oss på Tyresös planhalva. Några bra passförsök renderar inga yards och Emin Bunkhart tar över rollen som svår stoppad RB när Seger inte kommer någon vart. Devils tuggar sig fram och tillslut når Emin endzone och man väljer att kicka en 1:a. Viktor Lejon är stupsäker i dessa lägen och den poängen visar sig vara den vinnande. I slutet av matchen får TRC ett utomordentligt läge att slå spiken i kistan via bra pass och spring och är även inne i e.z men flaggas av pga. personal foul och där måste herrar Jenmert och Ehrenreich fått några gråa hår, för längre en så kommer inte Tyresö. Gefle tvingas att återigen punta sig ur en dålig drive men när det sedan återstår någon minut fumblar Tyresö med bollen och Gefle kan downa ut matchen och är åter igen i SM-final. Att Devils har bevisat att man är på väg tillbaka till toppen av am.fotboll i Sverige råder det väl ingen tvekan om och när dessa juniorer har samlat på sig ytterligare erfarenhet är man nog i topp även i senior samanhang. Spelare att nämna känns svårt en sådan här dag, det var en stor laginsats, men det finns ändå några som jag tycker ska få ett litet + i kanten. Daniel Wilson jobbar oerhört bra på defence och gör sitt livs match trots att han åker på en del smällar, Emin Bunkhart får äntligen till en hel match och får sin MVP! Och Erik Hell driver på mannarna som en fullfjädrad QB ska göra och manar dem till stordåd och så blir även fallet. Ännu en gång i final och det ska avgöras idag vilka det blir, men jag tror inte det spelar någon roll, Devils vägrar att förlora en final igen!!! Tomas D, GRD
|
|
|
Post by Seger on Oct 23, 2005 18:28:39 GMT 1
Förhållandena sög och personligen hade jag ont som f*n men jag tror jag talar för hela Red Devils när jag säger att ni var grymma och det var en sjukt rolig match trots allt. Vädret gjorde att allt handlade om små marginaler (hade förmodligen gjort de ändå trots vädret) och idag hade vi dom på våran sida. Tack Tyresö för en bra match!
|
|