|
Post by Limhamn on Apr 20, 2005 18:30:10 GMT 1
Om jag inte misstar mig helt sa var RB Fredrik Nanhed All-conference pa en Div 3 skola. Kan till och med ha varit All-American. Hade en egen aritkel i Sports Illustrated, samt satte en del rushing records i Div 3.
|
|
|
Post by Hmmm on Apr 21, 2005 6:02:18 GMT 1
Min röst går till Janzon. Om inte så är han iaf. den bästa.... Se bara Sverige - Frankrike matchen...... För jag har aldrig sett någon som kommer in och dominerar som han gjorde där.....
|
|
|
Post by hippie on Apr 21, 2005 14:44:45 GMT 1
gustav mesaros, han var den första svensken att få stipendium till div 1 skola(Charleston Southern)
|
|
|
Post by Facts on Apr 21, 2005 15:07:56 GMT 1
Var det inte Mario Kumula från Solan som först (stipendium)? Spelade på Texas Southern Tigers . Mario blir alltid bortglömd, förmodligen för att få vet om att han spela i Staterna. Cool kille, bra tränarskalle och rätt bra på att smälla!
|
|
|
Post by Cohiba on Apr 24, 2005 14:44:12 GMT 1
Gustav Mesaros?? 1 AA på en skit skola. platsar inte i sammanhanget. Vad har han gjort sedan dess?? Hur gick det för honom när han kom hem till sverige? Om han nu är så bra borde han väl kunna vissa vilken klass han hade i USA?
|
|
|
Post by King of The Hill on Apr 24, 2005 17:27:22 GMT 1
Ett namn som inte tagits upp är Dan Pettersson (C4 Lions/Tyresö) Tror att han var den förste svensk (tillsammans med Michael Jonsson?) som spelade i NFLE? Däremot har han inte varit över och spelat i Usa överhuvudtaget. Men jag tror att Pettersson hade spelat riktigt bra där oxå. Han dominerade ju D-Line i Sverige under ett par års tid.
För övrigt kan jag bara hålla med om att Gustav Mesaros aka Rudolf inte ens skall få vara med på denna lista...
|
|
|
Post by dL on Apr 24, 2005 19:46:28 GMT 1
var inte stefan örwall (arlanda) DL första i NFLE? han spelade där när det hette World league
|
|
|
Post by StefanOud on Apr 24, 2005 22:40:14 GMT 1
Stefan Öhrwall, Stefan Björkman och John Hyllienmark spelade med San Antonio Riders i det som då kallades World League, det var 1991.
Stefan Öhrwall platsar väl på en lista av de bästa svenska spelarna genom tiderna.
Det finnns många spelare från tidigt nittiotal som skulle platsa på en tio-bästa-lista...
|
|
|
Post by NFLE on Apr 24, 2005 22:53:18 GMT 1
ej att förglömma jens petterson(arlanda) so startade i både Scottish och frankfurt i NFLE, även Peter Rundberg DL(giants) startade för Frankfurt ett år
|
|
|
Post by Jc on May 6, 2005 8:12:48 GMT 1
Har val inte rikgit med amnet att gora, men ett bra JC ar battre en de flesta d2 skolor och mkt battre en de flesta NAIA. Ar ju sjalvklart svart att dra alla over en grans..
Men om man kollar pa COC (college of the canyons) eller Comunity college of San fransico sa hade COC 14 offensiva tranfsers till bra d1 skolor natt likande pa defence, samma med San fransisco. Bada skolorna har en ratio pa 98% eller natt likande till stora d1 skolor..
Nu ar val iofs inte alla Jc's som dessa, men genomsnitts Jc skolan har val kanske 5-9 totala transfers till d1 pa stipendium.. Det ar enda ratt hog niva...
Well jag tycker bade Micro och gurra har gjort grymt bra ifran sig!!! det ar bara lojligt att gamfora dom! Bada har presterat otroligt bra!
|
|
|
Post by dopper on May 7, 2005 18:36:31 GMT 1
1 AA på en skit skola. platsar inte i sammanhanget..
spelar inte asker på en 1AA skola, han var ju sveriges frälsare inom amfotboll???
|
|
|
Post by fralsare on May 7, 2005 18:44:09 GMT 1
var inte chris feij frälsaren? vart är han nu?
|
|
|
Post by Hmmm on May 11, 2005 21:53:12 GMT 1
Handlar diskussionen om sverges bästa eller sveriges mest framgångsrika....är omöjligt att på den första jämföra spelare nu och från tidigt nittiotal........dock tror jag knappast att Gurra hade fått årets spelare i SS förra året, anser att micro är en mkt mer talangfull spelare.
|
|