|
Post by lek man on Aug 7, 2007 11:21:40 GMT 1
Då var det snart helg igen! Ny helg nya matcher. Hur kommer det att gå denna veckan, ja tippar
Ystad - Calmar Detta blir nog den tråkigaste matchen denna veckan! 48-0
Kristianstad - Halmstad ja tror inte det blir så mycket späning i denna matchen heller, Halmstad visade senast att man har ett mycket bra DEF, tippar 13-35
Lugi - Hässleholm ska Hässleholm få sin "första" vinst mot hyfsat bra motstånd, funkar spelet mot Lund som det gjorde i slutet mot Ystad så säger ja Grattis till första vinsten mot Lugi Wikings 18-28
|
|
|
Post by bah on Aug 7, 2007 12:26:38 GMT 1
Ystad - Calmar: 32-6 Ystad tar det relativt lugnt, men en säker seger.
Kristianstad - Halmstad: 8-38 Halmstad kör över C4s relativt tunna trupp.
|
|
|
Post by bah on Aug 7, 2007 12:28:39 GMT 1
Missade en juh.
Lugi - Hässleholm: 7-12 Poängsnålt och defensivt
|
|
|
Post by Cracker Jack on Aug 7, 2007 13:37:16 GMT 1
Ystad - Calmar
Ystad kommer till spel med sin normala slagstarka trupp och Calmar får se sig besegrade med 40-0
Kristianstad - Halmstad
Den mest spännande matchen på hela helgen om C4 får ihop det ordentligt så kan dem slå Halmstad men fortfarande så är Halmstad slagstarkt och dem är sugna på spel. Tippar på 2 resultat
28 - 32 om matchen blir högsiffrig så vinner Halmstad
14 - 6 om matchens siffror hålls nere så kommer C4 dra det längsta strået.
Lugi - Hässleholm
Lugi vinner, tyvärr Hässleholm tills ni börjar fånga passen har ni tyvärr ingen chans, det blir ett för enkelt spel och det gör det för enkelt att stoppa er.
|
|
|
Post by Spionen on Aug 8, 2007 7:11:02 GMT 1
Ystad - Calmar, jag tror inte det blir en tråkig match, Calmar är kul att möta och de kämpar på bra. Fast visst blir det en enkel vinst av Ystad.
Kristianstad - Halmstad, En vinst till för Halmstad som gör toppstriden spännande, men jag tror inte det blir en enkel vinst. Kristianstad har ett tungt, rutinerat lag och kan absolut vinna denna mathcen om Halmstad slappnar av det minsta.
Lugi - Hässleholm, en spännande match i botten av tabellen. Tror det blir den jämnaste matchen i helgen, Lund kommer att passa sönder hässleholms defense och Hässleholm kommer att springa över Lund (för passa lär man inte göra) Så det kommer nog att handla om vem som orkar längst, om Lund ställer upp en liten trupp så vinner Hässleholm, annars vinner Lund ganska bekvämt genom att läsa springspel, springspel och springspel.
|
|
|
Post by Mannen on Aug 9, 2007 10:51:35 GMT 1
Ystad - Kalmar
Ystad bör vinna med cirka 30-40 poäng. Mycket på grund av välbalanserat offence och seriens bästa defence.
C4 - Halmstad
Tuff och jämn match. C4 ledde hela matchen uppe i Halmstad med som mest tre td:s. Halmstad gjorde sista och avgörande Td:n med typ mindre än en minut kvar. Hade C4 valt att fortsätta springa hade klockan rullat ut och de vunnit. Sålänge C4 springer mycket eller fångar passen blitr detta en jämn match.
Lugi - Hässleholm
Om inte Lund höjer sig eller åtminstone blir fler än 12 spelare på matchen blir detta Hässleholms första vinst mot Lund.
|
|
|
Post by Jocke on Aug 11, 2007 10:54:49 GMT 1
Ystad - Calmar 41-0 Kristianstad - Halmstad 35-28 LUGI - Hässleholm 21-18
|
|
|
Post by Anders on Aug 11, 2007 14:22:26 GMT 1
Ystad-Calmar .. 32-0
calmar ville ge upp efter 1.a kvarten, men efter diskution mellan lagen så fortsatte man matchen eftersom om calmar lämnat W.O så hade man inte fått spela sin sista match och alla tidigare resultat strukits ..
man fortsatte matchen på rullande klocka .. mycket slarv och ystad spelarna verkade inte ha huvudet i matchen , starkt av calmar att slutföra ändå ...
|
|
|
Post by crazy joe on Aug 11, 2007 14:46:51 GMT 1
Personligen upplevde jag Kalmar som ganska taggade i början då Ystad var ganska okoncentrerade och hamnade snabbt på hälarna, men blev sen mycket förvånad att de vill lägga sig...
tycker att de e de värsta ett lag kan göra, de e rent ut sagt pinsamt... dock va de några i Kalmar som hade hjärta som ska vara stolta men de som va inne på att lägga sig borde skämmas...
nu va de inte så heller att Ystad hade endast starters inne och tänkte vinna med så mycket poäng som möjligt, utan de bytades in nya killar regelbundet...
men men nu e matchen spelad, va väl inget värt att se direkt
|
|
|
Post by resultat on Aug 11, 2007 17:55:21 GMT 1
Nån som vet hur omgången slutar? Spännande i södra ju.
|
|
|
Post by kalmar on Aug 11, 2007 19:40:20 GMT 1
vi var 12 pers som åkte till ystad för att spela, 3 blev skadade. vad skulle vi göra? och skaderisken blev väldigt hög när det var så varmt, när folk inte spelade på sina positioner och vi inte hade orken. men visst vi klarade av att avsluta matchen nätt och jämt med ett väldigt drygt spelade, men men..
|
|
|
Post by bah on Aug 12, 2007 0:01:49 GMT 1
Sorgligt med lag som bara får ihop 12 man till match...
Vet att ni inte är det enda laget som har det så. Vet att det var en ganska lång bortaresa. Vet att spelarna man har inte är så motiverade efter idel förluster. Vet att det är semestertider.
Men ändå...sorgligt....och en helt slösad dag för Ystadsspelarna.
Så jävla svårt kan det väl inte vara att få med sig 20 man till match...då får man fan lägga om sin rekryteringsstrategi eftersom den tydligen inte funkar.
Vill förtydliga att detta inte bara gäller Kalmar utan en del andra lag också. Fixa ungdomsverksamhet och bättre rekrytering annars dör sporten. Och lag som inte har ungdomsverksamhet nu eller startar snarast finns inte om 5 år. Rent konstaterande.
|
|
|
Post by Pirate on Aug 12, 2007 1:34:59 GMT 1
Vi jobbar på det ungdomslagsbiten..
hade också blivit sur om ni gjort som vi! men jag ville köra 100% hela tiden men sen var det dem som oroade sig över skador.. Vad ska jag göra? jag kan ju inte tvinga dem precis
Hade ni blivit gladare om vi inte kommit alls?
Det är inte acceptabelt med bara 12 man men många jobbade, var på bröllop.. men sen fanns det ju ett par som skulle dykt upp som aldrig gjorde det vilket är sjukt dålig stil när de säger att de kan vara med och att allt är lungt..
Själv hade jag tagit ledigt, hade jag inte fått ledigt hade jag sjukanmält mig.. men alla gör ju på sitt sätt !
|
|
|
Post by haha on Aug 12, 2007 10:06:48 GMT 1
Inledningen av matchen sa allt, hade Calmar haft större trupp hade de kunnat rubba på Rockets
|
|
coni
Bänkvärmare
|
Post by coni on Aug 12, 2007 15:33:50 GMT 1
Slutresultat: Kristianstad- Halmstad 21-15
Ufff vilken match !!!
|
|