|
Post by yehaw on Oct 16, 2005 17:35:18 GMT 1
jstrand> Helt sant. Men dock, man borde kunna kompromissa med sin chef om en match blev ändrad, t.ex att man skulle vara borde på söndagen, men nu är man borta på lördagen istället och så kommer man på söndagen..Inte så stort problem enligt mig. Om man inte har Adolf Hitler som chef eller något i den stilen..
Peace
|
|
|
Post by hmm on Oct 16, 2005 18:52:45 GMT 1
dock kan det vara svårt att börja kompromissa med chefen dagen innan bytet isf.. då vi fick reda på fredag eftermiddag att vi kunde spela på lördagen
|
|
|
Post by jstrand on Oct 16, 2005 19:58:47 GMT 1
man borde kunna kompromissa med sin chef om en match blev ändrad, t.ex att man skulle vara borde på söndagen, men nu är man borta på lördagen istället och så kommer man på söndagen.. Tyvärr, yehaw, så enkelt är det inte. Det är liksom inte bara att informera chefen om när man vill jobba, inte i den värld jag lever i. Men om du har det så, då skulle jag vilja veta var du jobbar, för det verkar vara ett himla bra jobb...
|
|
|
Post by jadu on Oct 16, 2005 20:32:42 GMT 1
MEN varför schemalägger man en match den 16 oktober på sjöskrigskolan när man vet att från och med den 1 oktober så är sjökrigskolan stängd? det är min fråga.
det pinsamt att man lämnar WO både i u-16 och u-19, som du själv tidigare sagt joakim, "Täby är en av de bästa juniororginisationerna i sverige."
Tänk om, gör rätt.
|
|
|
Post by jstrand on Oct 17, 2005 10:23:41 GMT 1
1. Jag kan inte minnas att jag hävdat att vi är en av de bästa juniororganisationerna i Sverige, så du får gärna visa var du fått det i från.
2. JA - vi undrar också varför vi får hemmamatcher i oktober när vi flera år i rad har meddelat STAFF att vår hemmaplan inte kan användas då.
3. De här båda fallen är extremfall med olyckliga omständigheter. Täby Flyers har ALLTID för avsikt att spela de matcher/serier man är anmäld till. Men - om nu omständigheterna inte tillåter detta, så får man ta sådana beslut. För oss handlar det om vad som är bäst för spelarna i det långa loppet, inte att knäcka dem med orimliga spelscheman. Spelarsäkerheten kommer alltid att stå högst upp på dagordningen när vi fattar beslut som har med våra lag att göra.
MVH Jocke Strand Täby Flyers
|
|
|
Post by jadu on Oct 17, 2005 10:53:49 GMT 1
och nu hävdar du att ni vill spelarnas bästa långsiktigt, återigen, varförinte säga det till motståndarna tidigt att ni inte kan ha match efter den 1 okt på hemmaplan, då vet motståndarna om detoch kan planera in det, och lika så era spelare, så dom inte behöver missa amtcher p.g.a jobb och övriga saker, återigen hävdar jag att det är erat fel, hoppas ni får någon slags böter eller något.
|
|
|
Post by jstrand on Oct 17, 2005 11:36:00 GMT 1
Jadu: Vill du ha fler svar så får du tala om vem du är och vilken förening du tillhör. Om du vågar...
MVH Jocke
|
|
|
Post by hmmm on Oct 17, 2005 13:20:58 GMT 1
eftersom det var TRC som inte vilel spela på den tiden vi angav, så är det dom som kan råka illa ut u detta fall, så sluta jiddra
|
|
|
Post by just on Oct 17, 2005 14:23:34 GMT 1
Kan inte någon från STAFF avsluta pajkastningen genom att meddela vad som egentligen gäller? Vilket lag döms som segrare? Tyresö eller Täby? trovärdigheten på vissa inlägg här är väl inte jättehög direkt.
|
|
tt
Bänkvärmare
|
Post by tt on Oct 17, 2005 14:34:44 GMT 1
iome att Tyresö redan står som lag i semi så borde det väll vara rätt så själklart att dom blev tilldelade segern!!
|
|
|
Post by just on Oct 17, 2005 15:00:19 GMT 1
Man kan ju tycka det, men den uppmärksamme vet ju att det stod så redan innan matchen skulle ha spelats. Varken matchresultat eller tabell har ju uppdaterats på SAFF:s hemsida, därmed känns det inte som att något officiellt ställningstagande från STAFF:s sida ännu är gjort.
Men det kan ju vara så att Garry inte har hunnit uppdatera ännu.
|
|
|
Post by just igen on Oct 17, 2005 15:02:31 GMT 1
Eller att den som borde informera Garry inte har hunnit göra det ännu.
|
|
|
Post by Garry N on Oct 17, 2005 15:26:31 GMT 1
Hej och hå
Jag har mailat STAFF i går för att få reda på vad som gäller. Ingen har meddelat mig ett endaste dugg (kollade senast i morse påväg till jobbet).
Hade jag inte läst här, så hade jag inte ens vetat att matchen inte spelats.
Möjligen borde jag låtit bli att lägga ut Tyresö som "klara", men i det här fallet hade jag inga tveksamheter då det rörde sig om två stabila föreningar som inte brukar trassla till det.
Jag tar tacksamt emot mer info på garry.nilsson@amerikanskfotboll.com Bättre fler som skickar än ingen alls.
mvh Garry
|
|
|
Post by Coach Olofsson on Oct 17, 2005 15:39:33 GMT 1
även om tyresö nu skulle förlora denna match, tro det eller ej.. så vinner de iaf gruppen på lika många poäng som arlanda...
klart slut. bla bla bla....
|
|
|
Post by just on Oct 17, 2005 15:56:50 GMT 1
Det stämmer nästan: Skulle det anses att Tyresö lämnat w.o. i matchen så diskvalificeras laget och samtliga resultat stryks, det vill säga Arlanda representerar STAFF i slutspelet.
Det är skillnad det.
|
|