|
Post by en som var p dukes on Aug 4, 2007 18:05:52 GMT 1
DIF U19 har gått frammåt, det syntes i dukes satsa på dem istället, tyvärr fick jag höra ett dåligt rykte att U19 ska läggas ned och spelas tillsamans med blaget nästa år, låter som en extremt dålig idé
|
|
|
Post by ordfdifaf on Aug 4, 2007 18:16:01 GMT 1
Pinsamt är precis vad det är!
Jag som ordförande för Djurgården har lagt ned oerhört mycket energi och tid på att få vårt utvecklingslag (DIF B) att prestera vad som verkligen förväntas av oss. Jag är därför själv oerhört besviken och överraskad (negativt förstås) över vårt agerande idag.
Jag tänker dock inte komma med några lama ursäkter eller annat som skulle motivera att vi som förening agerat så oprofessionellt - faktum kvarstår vi måste skärpa oss!
Det enda jag kommer att skriva här som är en förklaring men alltså långt ifrån en ursäkt för föreningens uppträdande är att vi internt ej har hanterat vår kommunikation spelare och ledare emellan angående helgens match på ett tillfredsställande sätt varför det saknades spelare (igen)!
Klubben kommer under måndag och tisdag reda ut vad som gått snett och rätta till bristerna för att inte sätta Falun eller Nyköping i en liknande situation resten av denna säsong.
Beträffande rykten om att vårt U19 skall läggas ned så vill jag å det bestämdaste dementera dessa. Det som är sagt är att vi ej deltar i höstens STAFF-aktiviteter.
Avslutningsvis vill jag särskilt rikta en ursäkt men än mer ett tack till Roslagen och deras organisation för att de trots vårt oprofessionella uppträdande gjorde dagens match med efterföljande scrimmage till en så bra och trevlig aktivitet som möjligt för spelarna under rådande förutsättningar.
//Jocke
|
|
|
Post by prutten on Aug 4, 2007 18:25:42 GMT 1
pinsamt
Undra vems fel det var den här gången...förmodligen Bulldogs fel...
|
|
|
Post by RB82 on Aug 4, 2007 19:13:05 GMT 1
Synd att de få som kommer till match får lida för sina kamraters svek. Hade jag pröjsat 4000:- i medlemsavgift hade jag fan dressat till både a och b matcher (och jullematcher om jag hade haft åldern inne) för att få valuta för pengarna.
Årets mest lättförtjänta pengar: domarna som fick fullt pröjs för en 8 minuters match...
Nu är vi i alla fall klara för kvalet, även om vi hellre hade velat bli det genom att vinna en riktig match...
|
|
|
Post by Nu fr det vara nog on Aug 4, 2007 19:24:39 GMT 1
Hur stor lust har Nyköping att äka till bortamatch mot Dif ?B.Självklart är det bara att stänga av dem från seriespelet i år. Visa att det är lite stake i förbundet.
|
|
|
Post by er on Aug 4, 2007 23:42:27 GMT 1
Efter allt bråk från DIF, och sen komma till baks till falun förra helgen med 13 man och nu det här.
Pinsamt.
|
|
|
Post by Ceasar on Aug 5, 2007 10:26:35 GMT 1
DIF gör det rätta! Lägg ner nu så vi slipper mer pinsamheter.
|
|
|
Post by Copperhead on Aug 5, 2007 11:15:00 GMT 1
Pinsamt är precis vad det är!Klubben kommer under måndag och tisdag reda ut vad som gått snett och rätta till bristerna för att inte sätta Falun eller Nyköping i en liknande situation resten av denna säsong. //Jocke Okej, så vi från Falun behöver inte oroa oss när vi kommer ner nästa helg på att det inte blir någon match tar jag det som?
|
|
|
Post by baaaah on Aug 5, 2007 12:03:08 GMT 1
Man kan genomföra en match med 13 man, gnäll inte över manskapet.. det är väl kul att det finns några som vill spela iallafall ?
|
|
|
Post by Men on Aug 5, 2007 12:04:53 GMT 1
Men om de 13 som kommer inte är intresserade av att spela och matcher blir 4 * 2 minuter är de kanske inte lika kul.....
|
|
|
Post by RB33 on Aug 5, 2007 12:29:48 GMT 1
Prutten: Hur kan det vara vårat fel??
Trist att det blev som det blev i går. Men men, har viss förståelse att dom inte ville spela. Dock ej förlåtande.
Scrimagen var kul och nyttig för oss iallfall.
|
|
|
Post by PUCKON on Aug 5, 2007 16:02:59 GMT 1
Om Lund och Calmar kan genomföra en match med få spelare kan väl för fan DIF göra det också?!
DIF borde lägga ner om de inte vill spela ! Varför ens åka till matchen om ni inte ska spela den?!
|
|
|
Post by 65EPJUV on Aug 5, 2007 18:22:49 GMT 1
Men om de 13 som kommer inte är intresserade av att spela och matcher blir 4 * 2 minuter är de kanske inte lika kul..... Stämmer det där? Då håller jag med om att Djurgården ska dra sig ur serien. Nån måtta får det vara
|
|
|
Post by Mr Floppy on Aug 5, 2007 19:13:02 GMT 1
Prutten: Hur kan det vara vårat fel?? Eftersom ironi är förbjudet på detta forum så förstår jag din upprörda kommentar till 100%...
|
|
|
Post by RB33 on Aug 5, 2007 20:57:23 GMT 1
Prutten: Hur kan det vara vårat fel?? Eftersom ironi är förbjudet på detta forum så förstår jag din upprörda kommentar till 100%... jahaaaa....du menar så! Då är jag med.
|
|