|
Post by Match Vastra on Jun 11, 2007 19:06:44 GMT 1
Andra mötet hägrar. Lördag 13:00 på Ramnavallen smäller det igen. Senaste mötet sägs det att Lakers saknade några spelare trots hemmaplan, då slutade det 0-76. Nu har Rhinos hemmaplan och ärligt talat så är allt annat än en storvinst för noshörningarna ett chockresultat.
|
|
|
Post by hmmm on Jun 11, 2007 21:42:10 GMT 1
|
|
|
Post by preview eller on Jun 13, 2007 16:46:47 GMT 1
Preview inför matchen på gång, kanske vi kan få se en preview från skarahållet denna gången till och med??
|
|
|
Post by Rhino 2 on Jun 13, 2007 17:53:52 GMT 1
Taggad till tusen för denna matchen! DEt är ju sista innan dett alånga tråkiga uppehåll!!
|
|
|
Post by Lakers on Jun 13, 2007 19:14:50 GMT 1
Det skulle ni allt vilja ha va?? ;D Låt oss säga att vi som kommer är hungriga... Något annat finns inte att nämna, troligen lite bortfall på folk men vi ska nog stå och frusta och spela efter vårt spelarmaterial...
|
|
|
Post by preview on Jun 14, 2007 20:50:14 GMT 1
Borås Rhinos Vs Lidkäping Lakers 07-06-16
Offense Så var det dags för möte två mellan Borås Rhinos och Lidköping Lakers. Det förra mötet slutade 76-0 till Rhinos och något annat än en vinst skulle väl anses som en smärre katastrof. Efter förra veckans tighta match så får vi hoppas att laget sluter upp och visar sig från sin bästa sida och spelar trevlig fotboll.
Oline ser precis ut som förra veckan, med ett undantag. Jesper Fjällström kommer inte att spela, han ersätts av rutinerade runningbacken (!!) Mats Albinsson. 95 kilo lätte Albinsson kommer nog få en lång eftermiddag mot Lakers tunga linje. Men Alexander Fransson, Dario Lemac, Krister Hansson och Hampus Bogsjö kommer säkert att hjälpa sin nye kollega. Får bara oline igång sina springblockar så kommer det att bli en lång eftermiddag för Lakers.
Tommie Andersson och hans mannar kommer säkert som vanlig den här säsongen bjuda på underhållande passpel. Rookie receivrarna Fredrik Jungnelius och Niklas Jarnberger har hittills i år gått från klarhet till klarhet, fortsätter deras utveckling så kommer de att riva ner många passningar. Tony Önnefält och Snake Bergman erbjuder rutinen och Rasim Sabanovic för schlagern.
Springspelet kommer till stor del att skötas av Roger Nilsson. Lakers kommer få en tung eftermiddag mot Roger som alltid faller framåt för den extra yarden.
Defense Denna veckas fokus har tyvärr handlat om militärtjänstgöring, takläggning, fotbollsskador samt arbetsskador för att avslutas med ”festivalande”. I skrivande stund är jag osäker på vilket manskap som kommer att spela på lördag.
Jag räknar med att helgens möte kommer att bli en tuffare drabbning än sist då lagen möttes, vårt defense släppte till 1 first down på hela matchen. Och efter förra helgens kavalkad av missade tacklingar, assignment missar samt ett tveksamt passförsvar så har vi haft mycket att jobba på. Det som är viktigast för mej är att hitta tillbaka till vårt ”gamla” spel, m.a.o : bra tacklingar, flyga till bollen och spela efter playbooken och inget ”raggar” defense.
Lidköping visade förra matchen att de har duktiga spelare som kan springa med bollen och jag tror att de kommer att fortsätta med sitt double-wing anfall. Målet blir att stoppa dem redan i boxen och tvinga dem att passa då jag vet att vårt secondary kan spela säkert i pass situationer. Vi måste hela tiden vara vaksamma på reverse, play action och roll-outs. Detta kontrollerade vi bra sist och vi måste göra det igen. Då Lidköping har haft flera veckor att förbereda sej på denna matchen samt finslipa på deras detaljer så kan vi vänta oss en tätare match än sist. Jag är övertygad om att de är MYCKET revanschlystna och det är en detalj att ta med i beräkningen. Amerikansk fotboll handlar mycket om att kunna tända till och ge allt under hela matchen.
Starters
Offense: OL Alexander Fransson OL Hampus Bogsjö OL Dario Lemac OL Krister Hansson OL Mats Albinsson QB Tommie Andersson RB Rickard Bergman RB Tony Önnefält RB Roger Nilsson WR Fredrik Jungnelius WR Niklas Jarnberger
Defense: DL : Mauro Cappolichio DL : Stefan Esper DL : Dario Lemac DL : Amar Ferenc LB : Kenny Friman LB : Christer Örni LB : Nicklas Odén CB : Daniel Lundh CB : Johan Björk F : Marcus Ahlbäck F : Sylvain Lundberg
Väl mött // Coachstaben...
|
|
|
Post by Installd on Jun 15, 2007 21:46:09 GMT 1
Matchen är inställd. Domarbrist
|
|
|
Post by luckan on Jun 15, 2007 22:38:10 GMT 1
Grymt besviken på att en sånhär sak händer! #2
|
|
|
Post by Matchdag on Jun 20, 2007 11:00:06 GMT 1
Ny matchdag blir 28 juni, torsdagen 19:00 på Ramnavallen i Borås
|
|
|
Post by marcus on Jun 28, 2007 21:07:21 GMT 1
Blev en dag av specialteamsträning än en gång. alltid roligt att möta det muntraste gänget Lakers. Matchen slutade 74-0, alltså 2 poäng "bättre" för Lakers denna gång, vilket de alla jublade om. Till våran stora förvåning drog 4 Lakersspelare ett ärovarv runt hela planen i full fart - frågan ställs väl lite vart energin prioriteras. Kul var det, på återseende uppe i Lidköping, tack för en bra match.
Mvh Marcus #33
|
|
|
Post by Godkant on Jun 29, 2007 0:15:15 GMT 1
187-14 i målskillnad på 4 matcher. Klart godkänt ;D
|
|
|
Post by wwehd on Jun 29, 2007 6:08:43 GMT 1
Men dom har så pass roligt, och så pass stor kärlek till sporten att dom till och med tar ett ärevarv efter en storförlust.
Det, däremot, är Mycket Väl Godkänt!
|
|
|
Post by Mika on Jun 29, 2007 14:39:25 GMT 1
Var i Borås och såg matchen igår, tyvärr kanske jag skall tillägga... Kallt på läktaren, total dominans på planen. Jag hoppas att Lakers spelare har kul. Såg inte en offensiv linjeman med nummer mellan 50 och 79... jaja, lite dispans kan man väl få.
Borås såg väl i mitt tycke "sådär" ut. Visst finns det en del spelare som inte hade gjort bort sig i varesig ettan eller superserien men de är i mitt tycke få. De jag tycker bäst om är Tommy, Roger, wr #4, samt mlb (örni?). Som helhet tror jag att laget behöver steppa upp för att vinna kvalmatchen mot segraren i södra.
Jag menar inte att dissa någon nu, detta var bara ett par observationer från läktaren.
|
|
|
Post by Rhino on Jun 29, 2007 14:47:39 GMT 1
Kan hålla med om att det var rätt avslaget efter första quartern. 27 - 0 i starten på andra gjorde att vi rullade spelare, testade spel med mera.
Nu laddar vi för kvalet och hoppas på en riktigt hård och rolig match. Tror inte det spelar nån roll vilket av lagen som kvalar från södra då serien är oerhört jämn. Inget av topplagen kommer vara lätta att möta utan väldigt svåra att ta tror jag.
|
|
|
Post by Rhinos79 on Jun 29, 2007 17:38:39 GMT 1
Måste vara svårt att avgöra om man platsar i div1 eller ss på en ganska så dålig match,men jag förstår inte heller varaför det är så viktigt att få detta bekräftat.
Man gör ju så bra man kan,sen får man se hur långt det räcker.Om man tittar i Rhinos laguppställning så finns det många bra killar som är väldigt unga,och har hela framtiden framför sig.
Verkar som som folk ödslar en massa tid på Div1 o SS vårat mål är att ta oss ditt,kommer vi inte ditt då får vi träna hårdare och utveckla laget mera.
Sem har vi spöat wolves 2 gånger,visst kanske tillfäligheter men wolves har ju väldigt många bra rutinerade spelare.
Sen är det inte heller lätt för Rhinos att visa vad vi går för när vi 3 lag i serien,och sen helt plötsligt blir det kvalmatch.
Vi kör på så får vi se hur långt det räcker,att vi har fått i gång ungdomsverksamheten tycker jag att det är den största vinsten.
Mvh Rhinos79
|
|