|
Post by snuskig on Jun 1, 2007 18:24:34 GMT 1
Halmstad - Kristianstad 20 - 24
Kalmar - Ystad 0 - 42
Hässleholm - Lugi 26 - 14
|
|
Dennis Svensson Hurricane
Guest
|
Post by Dennis Svensson Hurricane on Jun 2, 2007 8:24:28 GMT 1
Matchen mellan Hässleholm och Lugi.
Defensivt måste vi göra ytterliggare en bättre match än vad vi startade med förra matchen.Allt efter matchen gick så blev vi bättre och bättre men inte riktigt nog för att lyckas helt.
Lugis delvis Limhamn inspirerade anfall med 4wr´s med mycket pass kommer vi att behöva stoppa mer än en gång, herrarna Jacob och Lillebror kan skapa många farligheter med bollen i sina händer. Ted är ju alltid ett vapen att passa med, springa kan han men inte hans starka sida. Deras Oline är inte den mest erfarna på alla platser men den vet oftast vad den gör och dem vill spela boll och gör det 100% varje spel.
Offensivt behöver vi starta matchen som vi slutade sist, vi kommer etablera vårt springspel med många varianter. Vi måste kunna passa bollen när vi vill göra detta och därför kunna släppa trycket från oss i bakfältet när vi springer med boll.
Vi måste se upp med deras herrar på D som heter Joel Assmundsson och Manne om han nu spelar, desa två kommer skapa problem om vi inte stoppar dem direkt från att göra det, få dessa två att välja och göra fel val varje spel är viktigt för oss.
Sist jag kolla så spelade Lugi ett 43 cover 2 D och det kommer nog passa vårt Limhamns inspirerade offense väldigt mycket.
starters kommer på matchen och inte före.
Ha det bra så ses vi på planen imorgon.
MVH Dennis Svensson #1 Hurricanes
|
|
|
Post by Andy on Jun 2, 2007 10:01:43 GMT 1
Det är intressant med detta nya fenomen iform av previews som börjat komma från ett flertal lag i dv 2 södra. Lagen i princip tävlar om att verka insatta i motståndarnas spelsystem och laguppställning. Personligen tycker jag att detta än så länge speglat dålig koll på motståndarlaget.
|
|
|
Post by gnll gnll on Jun 2, 2007 13:03:45 GMT 1
gnäll gnäll.. Jag tycker det gnälls mycket i forumet på gissningar, på tankar innan och efter match, speciellt när man försöker förklara vad dom gjorde fel och ska försöka göra bättre nästa match o.s.v.
Personligen tycker jag det är spännande att läsa lagkaptenernas tankar både förra och efter match.. Jag hoppas på fler gissningar, mer förklarningar på vad som gick fel och MINDRE GNÄLL.
|
|
|
Post by Halmstad vann igen on Jun 2, 2007 15:15:52 GMT 1
32 - 28 slutresultat
|
|
Halmstad vann med 31 28
Guest
|
Post by Halmstad vann med 31 28 on Jun 2, 2007 15:22:57 GMT 1
Rätt skall vara rätt, Halmstads seger slutade med endast 3 poäng, 31 - 28 slutade matchen.
|
|
|
Post by hultan on Jun 2, 2007 17:49:40 GMT 1
Tycker det är mycket intressant inlägg utav andy att klaga på de som tar sig tid och lägger ner sin själ i att höja nivån när det gäller amerikanskfotboll i sverige och specifikt i div 2. det handlar mer om att det är kul att läsa och sänder att genuint meddelande till de andra divisionerna än om någon form av tävling. dock tycker jag det är bra att det tävlas mellan coacher precis som mellan spelare det är ju faktiskt så att vi spelare är bara bönder i action schacket amerikansk fotboll
|
|
|
Post by Andy on Jun 2, 2007 18:14:27 GMT 1
Tycker det är mycket intressant inlägg utav andy att klaga på de som tar sig tid och lägger ner sin själ i att höja nivån när det gäller amerikanskfotboll i sverige och specifikt i div 2. det handlar mer om att det är kul att läsa och sänder att genuint meddelande till de andra divisionerna än om någon form av tävling. dock tycker jag det är bra att det tävlas mellan coacher precis som mellan spelare det är ju faktiskt så att vi spelare är bara bönder i action schacket amerikansk fotboll Du har ju självklart rätt i vad du säger. Poängen med mitt budskap var INTE att klaga på att de görs previews utan mer innehållet i dem. De förbättras nog efterhand. Keep up the good work. /Andy
|
|
|
Post by Rockets on Jun 3, 2007 15:50:57 GMT 1
Resultat Kalmar -Ystad 6-57
|
|
|
Post by daggen on Jun 3, 2007 17:59:32 GMT 1
Hässleholm - lugi 0 - 35
|
|
|
Post by Lugi 81 on Jun 4, 2007 8:57:24 GMT 1
Det är intressant med detta nya fenomen iform av previews som börjat komma från ett flertal lag i dv 2 södra. Lagen i princip tävlar om att verka insatta i motståndarnas spelsystem och laguppställning. Personligen tycker jag att detta än så länge speglat dålig koll på motståndarlaget. Jag tycker att ni som skriver Previews och Matchreferat gör precis vad som behövs för att höja intresset inför matcherna och för amerikansk fotboll i division 2 i övrigt. Genom att försöka ta efter så mycket standardiserade förfaranden inför match som återfinns i de högre divisionerna som möjligt, så höjs även den allmänna uppfattningen om vår division både bland spelare och åskådare. Om alla lag ansträngde sig lika mycket som vi sett Hultan (samt Dennis i mindre skala) gjort rent administrativt inför och efter match, skulle vi få mer engagerade spelare, tränare samt publik. Innehåll och koll på de olika lagen kommer bli bättre med tiden, så länge tid få ges utan nedtryckande kommentare och inlägg. Jag tycker ni gjort ett bra jobb hittills. Lugi #81
|
|
|
Post by var dr on Jun 4, 2007 16:16:18 GMT 1
Hässleholm-Lugi 0-35
Lugi startade med bollen offensivt, med nummer 22 som Qb och herrarna 81,83 och 11 som Wr´s skulle detta visa sig bli en intressant uppvisning mot Hässleholms försvar.
I början lyckades inte dessa herrar med allt för många bollar men lyckades då flytta på bollen via marken. dock kom en och annan boll i händerna på dessa grabbar och det blev yards.Hässleholm lyckades dock stoppa och poäng uteblev.
Hässleholm övertar bollen med #1 som Qb, förra matchen fungerade det med att springa ur I formation men då Lugi ställde upp med 7 man i boxen och minst 5 spelare skickades hela tiden så blev detta snart inte ens ett alternativ.
Att stå i fickan för Hässleholms #1 var ganska uteslutet men det var skoj att se honom röra på sig runt och förbi alla lugi spelare som jagade honom.där var många missade tacklingar på denne herre denna dagen. En av få gånger de fick tag i honom så behöll dem hjälmen med. Då #1 inte är den bästa på att passa valde Hässleholm att skicka in #11 som Qb, detta märkte Lugi omgående och 3 sackar var resultatet av detta.
För att korta ner hela matchen så lyckas Lugi med att passa och springa med bollen och hålla driverna levande medans Hässleholm slutade och springa och tappade de flesta passningarna.
Kan Hässleholmarna bara fånga bollarna som #1 och #11 kastar så kan dem bli farliga, annars är dem inget att ha i denna serie.
Stort plus till herrarna #81,#83,#11,#22 i lugi och #1 i Hässleholm som sprang för behålla livet resten av matchen.
Detta är min syn på matchen och ja jag var där och kollade.
|
|
|
Post by D on Jun 5, 2007 1:06:28 GMT 1
Glöm inte bort lunds defense, de höll trots allt nollan. Måste finnas herrar där som också förtjänar plus.
|
|
|
Post by daggen on Jun 5, 2007 19:36:09 GMT 1
för andra matchen i rad
|
|