|
Post by Dennis SVensson on May 18, 2007 17:10:54 GMT 1
Preview Ystad - Hässleholm
Omgång 2 av div2 södra detta året innebär att Ystad tar emot gästande Hässleholm.
Förra året vanns denna match ganska enkelt om jag inte har fel för mig av Ystad då Hässleholm var nya.
Årets upplaga kommer nog att bli lite annorlunda.
Vad krävs:
Defensivt: Att vi stoppar Ystads balanserade anfall som är duktiga både i luftrummet och på marken, hjälpta mycket av Tommy och Timmy. Att säkra varje tackling kommer krävas då dessa 2 herrar kan göra spel av allt.
Ystad har tappat sin QB i Ted R men har bra fyllnad på den platsen.Vi får inte låta honom få tid att passa från fickan eller i farten.
Offensivt: Ystad har tappat mestadels av sin DL men har nog lyckats lösa denna uppgift ganska bra. LB har dem alltid en bra grupp även "småknattarna" bakom kan spela och tacklas. Vi måste fördela bollen snabbt och lätt mellan alla passmottagare och RB för att lyckas.
För att säga som alla andra, den som vinner slaget om linjen har vunnit denna match är mitt tips, vill inte skriva siffror då dessa aldrig stämmer ändå.
Ska bli skoj att få möta mitt gamla lag återigen.
Ses på Ystad IP 1430
|
|
|
Post by daggen on May 19, 2007 16:47:50 GMT 1
Nån som har några resultat från matchen??
|
|
|
Post by Publik on May 19, 2007 17:27:47 GMT 1
Ystad-Hässleholm 48-6 (26-6)
|
|
|
Post by Tompa 31 on May 19, 2007 17:30:25 GMT 1
Blev nyligen uppringd av glad lagkamrat nu precis när jag själv vakna ur sjuksängen...
48-6 till ystad fick jag höra, ganska förvånad men de gav lite lycka till mig som sjukling...
MvH Tompa #31 YR
|
|
|
Post by frvnad on May 20, 2007 8:45:38 GMT 1
Ojdå! Dennis Svensson vad hände? Trodde ni skulle gå hela vägen iår:/, Vill gärna höra lite åsikter om matchen och kanske en sammanfattnign hade varit kul! Ystad kanske har börjat få upp glöden eller så måste hässleholm gjort ett bottennapp!
|
|
|
Post by daggen on May 20, 2007 14:15:33 GMT 1
hur lyder resultaten mellan halmstad o lugi?
|
|
|
Post by Bengt B on May 20, 2007 14:37:59 GMT 1
26 - 6 till Halmstad 1 min kvar
|
|
|
Post by Dan 16 halmstad on May 20, 2007 16:15:12 GMT 1
matchen slutade 26-6 till halmstad, två vinster det trodde inte folk i början, heja heja
|
|
|
Post by Mattias 13 Ystad on May 20, 2007 17:09:39 GMT 1
Det är bara att gratulera halmstad till ännu en vinst. De har lyckats behålla stommen i laget i flera säsonger och det betalar av sig nu.
Hur gick det C4 – Kalmar?
Tänkte skriva lite kort om matchen Ystad – Hässleholm den 19/5. Ystad inledde precis som mot halmstad, td första driven efter 70yards på 4 spel. Gjorde även andra td snabbt i första efter en fumble av Hässleholm. Men sen tog det lite stop, Hässleholm gjorde td efter några onödiga flaggor på ystad (tror det var totalt 45yards i penalties på ystad den driven) och bra spel av Hässleholm. I andra kvarten började Hässleholm tröttna och ystad kunde utnyttja läget och göra ytterliggare td:s. Andra halvlek började också trögt för båda lagen, men relativt tidigt blev Hässleholm lite trötta och ystad fortsatte sin offensiv och sprang in ytterligare ett par td. Mannen för dagen i ystad var helt klart Dennis vang tre td och en interception. Även Emil Rantzov bör nämnas som gjorde en interception och returnera den 80+ yard för en td. Sven hoferer 1td, Viktor Dornvik 1td, Stefan olofsson 1td + 1 extra poäng(dvs totalt 8 poäng), Alexander Glendestam1 extra poäng(dvs totalt 2 poäng), Mattias Mårtensson 1 extra poäng(dvs totalt 2 poäng), Tror inte jag missat någon poäng. Ystad verkade ha lärt sin läxa från halmstads matchen och spelade verkligen som ett lag. Hässleholm spelade på bra och kämpade, men ibland räcker inte det. Kommentera gärna
|
|
|
Post by KristianstadKalmar on May 20, 2007 17:34:45 GMT 1
Kristianstad matchen slutade 46-7 om jag inte är helt fel på det.
Stor credit till Calmar som överraskade DUKTIGT! Många bra spel och bra folk överlag. Tycker att de kommer att bli ett ordentligt hot när de fått lite erfarenhet.. Kristianstad spelade långt under förväntan och ledde med endast 25-0 i halvlek..
Det var Phil som var huvudommare så ni förstår säkert att det var MINST 1 flagga kastad per spel.
Kristianstad spelade bra i första och fjärde quartern. Andra och tredje var de usla i. Defence spelade inte direkt bra i första heller men flaggorna regnade hela dagen både mot C4 och Calmar.
Totalt flyttades bollen nog mer av Dommarna än av C4 och Calmar!
Kristianstad hade sin sista kickoff från 10 (TIONDE) Yard linjen :-)
Fult spelat tycker jag inte att det var men men..
Jag önskar Calmar ett stort lycka till och jag hoppas att C4 vet vad de måste jobba på för mot Ystad blir det betydligt tuffare..
För min del har favorittippningen ändrats.
1. Halmstad 2. Kristianstad (alt. Ystad, blir troligen poängskillnad) 3. Ystad (alt. C4, blir troligen poängskillnad) 4. Lugi 5. Calmar 6. Hässleholm
|
|
|
Post by bah on May 20, 2007 18:45:34 GMT 1
Jag tror ju iofs att Ystad slår Halmstad i returen så jag har fortfarande Raketerna som seriesegrare...men serien blir ljämnare än på många år. Hänger lite på vilka lag som kan undvika skador och sånt
|
|
|
Post by Anders ex Rockets on May 20, 2007 18:48:47 GMT 1
Mattias ... Emils Int, return var 90 + ... .. men riktigt bra match .. stort cred till Ystads OL som spelade MYCKET bra !!!!!!
|
|
|
Post by Spelare on May 20, 2007 18:55:02 GMT 1
Min version av Ystad-Hässleholm är lite annorlunda. Matchen handlade helt om personliga misstag från hässleholms sida, första driven blev det nog 30y penalty för false start. Sjukt mycket av den varan matchen igenom. Annars var hässleholm nere i redzone ett par gånger, men förlorade possession pga fumbles och interceptions. Ystad gjorde nästan alla sina td's på "stora spel" där någon eller några i hässleholms defense inte gjorde sin assignment. När allt flöt som det skulle tog offense bra med yards och defense stängde igen bra.
Any given sunday (saturday i det här fallet)
|
|
|
Post by suck on May 20, 2007 19:18:41 GMT 1
Totalt flyttades bollen nog mer av Dommarna än av C4 och Calmar! Det säger väl tyvärr en hel del om hur dåliga spelarna var, om lagen tar mindre yards på spel än vad de gör regelbrott för. ÄVEN om man nu tycker domarna var apdåliga!
|
|
|
Post by Sdra on May 20, 2007 19:25:24 GMT 1
C4 - Pirates. Väldigt tuff och jämn match. C4 vinner på sina långa pass till en väldigt duktig reciever. Calmar har svårt att få in bollen i endzone men överraskar och spelar förvånatsvärt bra!
#81 i C4 är värt att ta en titt på, ställde till det rejält för Calmar.
Blev tydligen ganska många skador i matchen vad jag förstått?
|
|