|
Post by arne on Aug 29, 2006 7:58:03 GMT 1
nääääääää
|
|
|
Post by The Ringer on Aug 29, 2006 8:07:26 GMT 1
Gissningar:
Jag tror att Norrköping hemskt gärna vill spela matchen av en mycket speciell anledning.
Är det inte så att en spelare måste delta i en seriematch för att få spela slutspelsmatch ?
Min gissning är att Peking Panthers har hittat sin "ringer" och vill ha med honom på lördag.
|
|
|
Post by Na on Aug 29, 2006 11:18:30 GMT 1
mig veterligen är det mer än 10 år sedan de bytte namn från peking panthers till norrköping panthers, ska det vara så svårt att komma ihåg? det är inte så jättemånga som på meanmachines matcher står å hejar på danderyd i publiken för att göra en enkel jämförelse
|
|
|
Post by rainbow warrior on Aug 29, 2006 11:21:37 GMT 1
Panthers vill spela in sitt Hawaianske nyförvärv inför kvalet mot Luleå, synd att man inte får se honom in action
|
|
|
Post by resultat on Aug 30, 2006 22:19:17 GMT 1
Hur slutade denna match nudå?
|
|
|
Post by En som var dr on Aug 30, 2006 23:12:46 GMT 1
Hur slutade denna match nudå? 8-2 till Norrköping... efter en otroligt snygg touchdown utav vad som syntes var en linjeman, på kick-off return, så passade man in en 2-poängare... Djurgården lyckades dock med bedriften att göra en Safety på ett till synes svagt och ointresserat Norrköping-offense.... Pluspoäng till Djurgårdens fullback som faktiskt var den enda spelaren på plan som såg ut att spela amerikansk fotboll.... dvs enligt rörelsemönster....... Något som bör tilläggas är båda lagens otroliga förmåga att spela i slow-motion... som åskådare så får man en helt annan blick över spelet..... speciellt om man är okunnig inom sporten... ;D
|
|
|
Post by En som var dr on Aug 30, 2006 23:20:05 GMT 1
Det ska oxå tilläggas att matchen var otroligt schysst spelad utav båda lagen, inga flaggor och inga skador..... Dock fick HD (undertecknad) en sträckning i nacken när han kastade flaggan i salut när matchen var över....
|
|
|
Post by brsrk on Aug 31, 2006 8:49:25 GMT 1
Jag anser att domarnas insats skall applåderas, då de lyckades hålla en match med så mycket heta känslor fri från fult spel...
|
|
|
Post by beast 12 on Aug 31, 2006 9:26:22 GMT 1
roligaste matchen jag har sett skitskönt lir!
|
|
|
Post by Ragge on Aug 31, 2006 11:34:33 GMT 1
Vilket vansinnigt slöseri med resurser. Både med lagens pengar och tid. Var detta verkligen nödvändigt ?
|
|
|
Post by brsrk on Aug 31, 2006 12:37:51 GMT 1
Ja, tyvärr, för att undvika ett än större slöseri med pengar.
|
|
|
Post by Hehe on Aug 31, 2006 13:47:42 GMT 1
Ja för annars skulle ju SAFF slickat sig runt munnen och krävt klubbarna på en manssa pengar. för att lösa det över telefonen är ju totalt förbjudet.... Men att spela en match som denna verkar ju änu vettigare Fan förstå vad man ska säga till kompisar, vänner och familj??? Hur var matchen var det tuft, van ni??? Nja match och match Vi var tvungna ch åka upp och sparka av matchen och tacka varandra för en god match....... Allt för att inte få böter!!!!! Jag kan säga att alla sa va? ? Men det var en rolig Onsdag kväll i fotbollens tecken!!!!! Ibland hatar man detta och dess byråkrati. Over and Out
|
|
|
Post by Undrar on Aug 31, 2006 14:25:17 GMT 1
Håller väl med om att just denna matchen verkade helt onödig, men måste ändå fråga er som tycker reglerna ej skall följas. Var går gränsen för vilka regler som skall följas eller inte följas?
I det här fallet så har ju lagen haft sitt öde helt och hållet i sina egna händer. Man hade två veckor på sig att komma överrens som ett nytt speldatum. Därefter kunde TU agerat, men valde att låta lagen få längre tid att lösa det själva. Så skedde men i sista stund och nu anklagar man SAFF för att vilja klämma åt om man inte spelade matchen.
Nu är det här förvisso division 2 men SS matchen mellan Arlanda och Jämtland i sista omgången var ju också helt betydelselös. Är det då okej att lagen hade gjort på samma sätt för att spela den matchen.
Till er som nu tycker reglerna är fel. Lämna in förslag på hur de skall ändras så att det blir bättre!
|
|
|
Post by brsrk on Aug 31, 2006 15:10:48 GMT 1
Den verklighetsbeskrivningen stämmer inte riktigt. Efterverkningarna som klubbarna riskerade hade inget att göra med någon tidsgräns för flyttad match. Hela saken, i detalj: På ordinarie matchdag infann sig båda lagen med fullt manskap på Kärrtorp för att spela. De domare som hade ansvaret att döma matchen dök aldrig upp. Detta stod inte helt klart förr än tio minuter före matchstart. (Eftersom vi ändå var där och inställda på att spela så genomfördes en scrimmage, som Norrköping vann). Matchen ställdes således in. Vi hade då ansvaret att planera in en ny tidpunkt för matchens genomförande, och extrakostnaderna som detta medför skulle täckas av föreningen med domaransvar. Om denna match inte genomförs tilldöms det lag som inte ställer upp en förlust på walkover med 1-0, vilket medför dryga böter och att laget med automatik flyttas ner en division nästa år. (Visserligen spelar det sistnämnda inte Djurgården någon roll, men Norrköping skulle förlorat sin finalplats.) Visserligen kunde matchen ha planerats in och klubbarna sedan ansökt ttill TU om att matchen skulle strykas, men det finns inga garantier för att de accepterat detta, framför allt inte innan det stod klart att Norrköping redan var klara för final. Hade denna match haft någon sportslig betydelse så hade den naturligtvis spelats för fullt. Allt annat hade varit en skymf mot övriga lag. Som det var i dagsläget anser jag inte att lagen hade någon som helst anledning att riskera skador på sina spelare när finalspel och höstsäsong står inför dörren för de flesta inblandade spelare.
Mitt förslag på regeländring, för att vara konkret, är således att en match som ställts in på grund av yttre faktorer som lagen inte råder över och som saknar all betydelse för seriens utgång, skall kunna ställas in helt på de båda klubbarnas överenskommelse. Båda lagen tilldöms då en förlust med 0-1, men drabbas ej av vidare följdverkningar.
|
|