Post by staffanvsaff on Oct 5, 2005 22:51:03 GMT 1
Jag vill göra samtliga lag i VSAFF uppmärksamma på att tid och plats för årets ULW är bokat. 30 platser är reserverade på Billingehus i Skövde och med SAFF:s satsning ”100 nya ledare” så är det av yttersta vikt att vi får den uppslutning som krävs för att sprida samt vidareutveckla sporten samt dess ledare. Här får du möjligheter att fördjupa dina kunskaper som coach, tränare och ungdomsledare. Vi erbjuder ett brett spektra av föreläsningar där alla kunskapsnivåer kommer att kunna tillgodose sig med information och dela med sig av sina egna erfarenheter och samtidigt få nya idéer och uppslag för respektive verksamhet. Vi söker er som är eller skulle kunna tänka er att bli engagerade i junior och ungdomsverksamheter som PW eller U16.
Workshopen kommer att bestå av flera olika delar som kan delas upp enligt följande:
• Hur man blir en bra ungdomsledare
• Exempel på lyckade satsningar att ta lärdom av
• Domare och regler
• Föräldraengagemang
• Information från SAFF, VSAFF, SISU samt ”100 nya ledare”
• SANT (snus, alkohol, narkotika och tobak)
• Gruppdiskussioner
• Dukes Tourney information och diskussion
En viktig punkt jag vill betona är att alla kommer att lära känna varandra bättre samt få en större inblick i vem som är vem i lagens olika organisationer vilket kommer att bli stöttestenen i nätverkssatsningen ”100 nya ledare”.
Berörda lag är: Borås Rhinos, Carlstad Crusaders, Charleswood Wolves, Göteborg Marvels, Jönköping Hawks, Lidköping Lakers och Skövde Dukes.
Är du en ungdomsledare i något av dessa lag? Skulle du vilja bli det?
Utbildningen är starkt subventionerad av VSAFF och priset kommer att vara 150:- per deltagare (helpension). Anmälan är bindande och vid frånfälle debiteras berörd klubb med hela kostnaden (runt 800kr).
Anmälan görs till Staffan Johansson och ska innehålla följande information.
Namn, e-post samt telefonnummer och lagtillhörighet till samtliga anmälan avser
truebigswede@bredband.net
Jag svarar gärna på frågor samt uppdaterar information löpande till er som gör en intresseanmälan.
Staffan Johansson. Utbildningsansvarig VSAFF
Workshopen kommer att bestå av flera olika delar som kan delas upp enligt följande:
• Hur man blir en bra ungdomsledare
• Exempel på lyckade satsningar att ta lärdom av
• Domare och regler
• Föräldraengagemang
• Information från SAFF, VSAFF, SISU samt ”100 nya ledare”
• SANT (snus, alkohol, narkotika och tobak)
• Gruppdiskussioner
• Dukes Tourney information och diskussion
En viktig punkt jag vill betona är att alla kommer att lära känna varandra bättre samt få en större inblick i vem som är vem i lagens olika organisationer vilket kommer att bli stöttestenen i nätverkssatsningen ”100 nya ledare”.
Berörda lag är: Borås Rhinos, Carlstad Crusaders, Charleswood Wolves, Göteborg Marvels, Jönköping Hawks, Lidköping Lakers och Skövde Dukes.
Är du en ungdomsledare i något av dessa lag? Skulle du vilja bli det?
Utbildningen är starkt subventionerad av VSAFF och priset kommer att vara 150:- per deltagare (helpension). Anmälan är bindande och vid frånfälle debiteras berörd klubb med hela kostnaden (runt 800kr).
Anmälan görs till Staffan Johansson och ska innehålla följande information.
Namn, e-post samt telefonnummer och lagtillhörighet till samtliga anmälan avser
truebigswede@bredband.net
Jag svarar gärna på frågor samt uppdaterar information löpande till er som gör en intresseanmälan.
Staffan Johansson. Utbildningsansvarig VSAFF