|
Post by D2 West on Jun 24, 2006 11:21:05 GMT 1
Rhinos - Marvels
Tips, kommentarer, tankar? Låt höra
|
|
|
Post by Nisse on Jun 24, 2006 13:10:46 GMT 1
Båda lagen tillhör toppen i D1. Marvels har inte sina bästa spelare vilket gör att några toppar försvunnit. Borås saknar djup men har hyfsade spelare.
Tror på en väldigt jämn tillställning
21- 24 till marvels
|
|
|
Post by Marcus on Jun 24, 2006 18:29:25 GMT 1
Håller med Nisse, topparna i Göteborg är borta ändå relativt bred trupp, Borås på hemmaplan - sen att matchen spelas på semestertider (1 juli) kan det hända att båda lagen får bortfall av spelare. Tror på en jämn tillställning men att Borås sliter till sig en seger ändå.
28 - 21 till Rhinos
|
|
|
Post by Egnag on Jun 24, 2006 19:16:43 GMT 1
Svår match..... Borås är tuffa hemma men saknar folk....
Marvels är taggade och det ansluter folk varje vecka...
Tror på vinst för Göteborg me 2 td
|
|
|
Post by Osser on Jun 27, 2006 18:41:21 GMT 1
Om man ser vilka spelare Borås har och vilka spelare Marvles har så kan man kanske lägga ihop det ? Vilka spelare har marvles? vilka har Rinohs?
|
|
|
Post by Rebus7 on Jun 27, 2006 20:07:36 GMT 1
Vad spelar de båda lagen för typ av fotboll? Antar att rhinos spelar mycket från spred och trips när man har en bra qb? Marvels lär väl vinna både kriget på marken och i luften då rhinos inte har något backfield att tala om. Har inte hört något som tyder på annat.
Skulle väl vara om rhinos lyckas snika till sig ett par på några långpassar.
|
|
|
Post by hmmmmm on Jun 27, 2006 20:38:42 GMT 1
Svårt att säga, väääldigt många som åkt på nån sommarsjuka här, nåt virus som medför förskyldning, hosta och feber. Som sagt svårtippat beroende på vilka som spelar.
|
|
|
Post by DT on Jun 28, 2006 6:14:53 GMT 1
Om Borås lyckas hålla uppe deras eminenta pass-spel tror jag det kan bli en riktigt jämn match. På marken kommer Borås bli stoppade ganska lätt. Fler spelare och bättre defense kommer avgöra till Marvels fördel.
34-28 till Marvels.
|
|
|
Post by kommentar on Jun 28, 2006 17:39:09 GMT 1
Fullback Christer Örni sprang med bollen 10 yard med Karlskogas 175kilos linjespelare hängades runt benen. I Rhinos backfield finns både snabbhet och råstyrka blandat med rutin så de så.
|
|
|
Post by hard on Jun 29, 2006 17:12:27 GMT 1
mycke passpel lagen mellan, tror de blir stora siffror och jämnt.
33 - 27 till rhinos
|
|
|
Post by Wolves HC Therus on Jun 29, 2006 18:10:20 GMT 1
Hoppas på en vinst till noshörningarna, det vore en trevlig liten semester gåva .......till oss. ;D Rhinos blandar sitt offense väl, deras option är aldrig ofarlig, samtidigt som Tommie & WR kan ta yards i luften, framförallt Markus A. Deras RB´s kan oxå de tugga yards på marken. Borås svaghet på defense kan vara ett dubblerande secondary, cb´s stod väldigt djupt mot oss och detta kan nog ett duktigt passande marvels utnyttja. Marvels brist kan väl vara, enligt vad jag hört, linje spelarna. Saknas det tyngd och djup här kan det bli problem mot Rhinos linje som stod upp ganska bra mot oss i wolves. I andra halvlek mot oss, tuggade Borås fram ganska duktigt på marken mot en trött DL. Marvels defence släppte dock in 20p mot ett hawks som knappt hade plusyards mot oss i Karlskoga, detta kan nog Borås utnyttja väl de med. Marvels offense verkar dock vara en vältrimmad maskin, de satte 40p mot marvels, som visserligen led av skador då, men detta låter inte dåligt ändå. Garanterat en match som det mest pigga defence kommer att avgöra, jag tror på Rhinos, dels pga av hemmaplan, de är alltid tuffa hemma på "vallen". sluresultat: BR 38- GM 26
|
|
|
Post by bellman on Jun 29, 2006 23:06:38 GMT 1
Får marvels med sina bättre spelare vinner de med 40-0
|
|
|
Post by Hums on Jun 30, 2006 10:04:36 GMT 1
Bättre spelare....
Vilka är det du menar.....Namn, pos.
Tror det blir en jämn kamp som Gbg går segrande ur.... Gbg har fått fler nygamla spelare i veckan och är starka i luften både på O å D..
28-14 till gbg
|
|
|
Post by publik on Jun 30, 2006 14:43:31 GMT 1
Hoppas på en vinst till noshörningarna, det vore en trevlig liten semester gåva .......till oss. ;D Rhinos blandar sitt offense väl, deras option är aldrig ofarlig, samtidigt som Tommie & WR kan ta yards i luften, framförallt Markus A. Deras RB´s kan oxå de tugga yards på marken. Borås svaghet på defense kan vara ett dubblerande secondary, cb´s stod väldigt djupt mot oss och detta kan nog ett duktigt passande marvels utnyttja. Marvels brist kan väl vara, enligt vad jag hört, linje spelarna. Saknas det tyngd och djup här kan det bli problem mot Rhinos linje som stod upp ganska bra mot oss i wolves. I andra halvlek mot oss, tuggade Borås fram ganska duktigt på marken mot en trött DL. Marvels defence släppte dock in 20p mot ett hawks som knappt hade plusyards mot oss i Karlskoga, detta kan nog Borås utnyttja väl de med. Marvels offense verkar dock vara en vältrimmad maskin, de satte 40p mot marvels, som visserligen led av skador då, men detta låter inte dåligt ändå. Garanterat en match som det mest pigga defence kommer att avgöra, jag tror på Rhinos, dels pga av hemmaplan, de är alltid tuffa hemma på "vallen". sluresultat: BR 38- GM 26 Du har nog inte sett matchen mellan Marvels och Hawks. Varför släppte Marvels in poäng?? Det var deras första match Det var Hawks tredje match Hawks hade tre stora spel that's it Sen har inte Marvles tyngd på D-Line Jag vet inte med det jag sett så är den tillräkligt tung. Borås kommer få en tung match hoppas på mycket solsken. Jag vill inte ha regn för jag vill se 2 passande lag som också kan passa. Heja Marvels tror nog de vinner finns mycket bra spelare i Marvels Markus Linderum Joel Dalerstedt Magnus Rönnberg Jens Carlqvist M fl
|
|
|
Post by Bors on Jun 30, 2006 22:43:41 GMT 1
vad hände med gubbarna från förra säsongen i marvels Hagström,Wadseth och Glavenhult? Ligger dom på akuten med ålderdomskrämpor eller. Vilket skämt att Marvels lät dessa loosers få spela. Så vill jag bara säga att Rhinos kommer att spöa Marvels.
|
|