|
Post by LL on Jun 14, 2006 10:40:17 GMT 1
Någon som har något att tillföra helgens om helgens matcher?
Mitt tips.
Karlskoga - Jönköping : 28 - 0
Lidköping - Borås : 13 - 20
|
|
|
Post by Rub on Jun 14, 2006 12:34:19 GMT 1
Tror nog att Jönköping är väldigt revanschsugna mot Wolves sen deras förlust på hemmaplan. nu vet de hur vi spelar och kan nog utnyttja det på ett bättre sätt. Dock kommer vi i kga så klart göra vårt bästa för att behålla nollan (6p) på defense.
Lidköping tror jag tyvvärr inte kommer kunna sätta sig emot Borås som blir bättre för varje match. Fast ska åt andra sidan inte underskatta Lidköping.. Mycket beröm för att de spelar igenom serien trots resultatet hittills... kämpa på...!!!!
|
|
|
Post by Marcus on Jun 14, 2006 16:35:32 GMT 1
Karlskoga - Jönköping - Har hawks fortfarande skador i laget? Spelar Karlstadspelarna i Wolves i matchen? I och med hemmaplan (enbart) tror jag karlskoga vinner.
14 - 8 tror jag det slutar.
Lidköping - Borås
Rhinos blir som sagt starkare för var dag, Lidköping på hemmaplan ger dom deras första TD men det räcker inte långt.
7 - 48 tror jag på
|
|
|
Post by Undrar on Jun 17, 2006 12:03:16 GMT 1
Stämmer det att Karlskoga - Jönköping är inställd?
|
|
|
Post by Wolves HC Therus on Jun 17, 2006 15:43:53 GMT 1
Det stämmer att det är så, matchen är flyttad. För att undvika att Hawks som inte kunde få ihop lag skulle vara tvugna att lämna WO, så flyttades matchen, vi skall lämna in förfrågan till TU om att spela den 2/7 istället. karlskoga saknar en hel del folk då ', så de kanske blir jämnt.
|
|
|
Post by To bad on Jun 17, 2006 23:14:12 GMT 1
Tyvärr är det nog så att det automatiskt blir WO då en flytt av en match måste meddelas (tror det är) minst 2 veckor innan matchstart. Så det är underligt om dom godkänner en flytt av matchen så sent på grund av spelarbrist då flera andra lag har fått dra sig ur på grund av samma problem.
Hoppas att det inte blir så men skulle bli förvånad om det går igenom.
|
|
|
Post by lars w on Jun 18, 2006 13:47:59 GMT 1
Borås - Jönköping flyttades p.g.a. domarbrist, WO? Om nu Hawks ej hade spelare, varför åkte de inte upp och sparkade av matchen för att sedan avbryta den?
Vad jag förstår har Hawks otroligt många skador och det är väl bättre att låta dem lira hösten om de (av diskussionerna som varit) skall få tillbaka så pass många spelare att de kan genomföra det.
Om ett lag har så många skador att de ej kan ställa upp med lag men finner möjlighet att senare kunna spela matchen, vad är problemet?
|
|
|
Post by Rhino on Jun 18, 2006 18:28:56 GMT 1
Lidköping Lakers - Borås Rhinos
Slutresultat: 7 - 46
|
|
|
Post by rni 13 on Jun 18, 2006 21:59:56 GMT 1
Lakers - Rhinos. 7-46
Det var en rolig match med en del känslor och trashtalk. Men det är lämnat på plan. Lakersgubbarna är ett bra gäng och som alltid så är det roligt att möta dom. Dom gjorde sin första td genom en fin löpning av Qb:n. Det var dom helt klart värda.
Rhinos insatts får väl anses godkänd med två starting d-line, 1 Corner,1 Lb borta. Dessutom så lyckades en av våra Lb med konststycket att få in en bit av motståndarens axelskydde genom facemasken och spräckte näsan. Akuten och ytterligare en spelare borta för matchen. Sammanlagt 5 starters på Defense borta.
På O-line saknade vi 2 starters annars så var det intakt på den sidan bollen. En del dubblingar för gubbarna bara så det blev lite frustration när tröttheten satte in. Men det är skönt att se att vi kan spela fotboll även när vi blir drabbade av skador.
Linjespelarna var dagens vinnare för rhinos del.
Hoppas att det inte finns något ont mellan lagen. Tack lidköping för en bra match.
Mvh: Nr 13 Örni // Rhinos.
|
|
|
Post by LL on Jun 20, 2006 17:41:33 GMT 1
Från Lakers sida så är matchen i våra ögon helt ren.. Några blev trötta från våran sida med, då svajar känslorna alltid iväg.. Alltid kul att möta Borås, det har varit hårda men två jävligt roliga matcher i år det ska ni ha tack för.. ;D
|
|
|
Post by Marcus on Jun 24, 2006 18:32:27 GMT 1
Och matchen slutade 7 - 46 ... rätt skapligt tips?
|
|