|
Post by Big Ugly Zebra on Jun 19, 2006 22:35:49 GMT 1
Hehehe..... ;D ;D
Är ett allt för vanligt misstag bland de som dömmer också ;D
|
|
|
Post by El Maco on Jun 20, 2006 20:01:22 GMT 1
Nej, en sen tackling är ett personligt regelbrott, men det krävs 2 stycken under en match för att man ska kunna bli utvisad. NBB-spelaren hade ingen innan. Bergas QB gav igen för den sena tacklingen, dvs startade ett slagsmål, vilket ger automatisk utvisning. Om NBB-spelaren hade deltagit i slagsmålet så hade han oxå blivit utvisad. Jag tycker att domarinsatsen var bra, tack Roos & Co. Nej, det är inte två PERSONLIGA FOULS som ger utvisning, det är två OSPORTSLIGA UPPFÖRANDEN som gör det. Vanligt misstag bland folk som inte dömmer... Du har helt rätt, jag skrev faktiskt fel... och förresten så är jag domare...
|
|
|
Post by publik on Jun 20, 2006 20:38:35 GMT 1
åkte NBB spelaren på någonting för den sena tacklingen?
|
|
|
Post by KANSKE on Jun 20, 2006 21:05:51 GMT 1
15 yards förmodligen...inte för att jag var där men...
|
|
|
Post by 52 NBB on Jun 20, 2006 23:30:14 GMT 1
Jo vi åkte på 15 yards, men dem åkte på 15 yards för det där som deras QB gjorde så straffen tog ut varandra.
|
|
|
Post by Say no more on Jun 21, 2006 0:47:44 GMT 1
En del domare borde inte döma matcher med en del lag...
|
|
|
Post by El Maco on Jun 21, 2006 6:52:43 GMT 1
En del domare borde inte döma matcher med en del lag... Hur menar du?
|
|
|
Post by En som var dar on Jun 21, 2006 11:37:02 GMT 1
Nu ska ni får höra vad som hände... #16 i Berga springer med bollen x antal yards och när han klivit av sidlinjen så blir han tacklad #8 i NBB som flaggas direkt av Roos för sen tackling. Därefter reser sig #16 upp skriker "din jävla fitta" och tacklar omkull #8 som faller till marken och därefter kommer flagga nr. 2 och #16 utvisas. Helt rätt kallat.
|
|
|
Post by en som ox va dr on Jun 21, 2006 12:51:07 GMT 1
Nu ska ni får höra vad som hände... #16 i Berga springer med bollen x antal yards och när han klivit av sidlinjen så blir han tacklad #8 i NBB som flaggas direkt av Roos för sen tackling. Därefter reser sig #16 upp skriker "din jävla fitta" och tacklar omkull #8 som faller till marken och därefter kommer flagga nr. 2 och #16 utvisas. Helt rätt kallat. #16 bulldogs var ej över sidlinjen, däremot var spelet avblåst några sekunder innan tacklingen skedde vilket hade medfört att #16 hade stannat upp och va helt oförberedd på tacklingen. #16 reser sig upp och puttar till den som tacklat som vidare faller bakåt med hjälp av mycket skådespel, för faller man sådär lätt ska man nog lägga skydden på hyllan. sen vad som är rätt eller fel spelar ingen roll men det va så här allt skedde. over and out
|
|
|
Post by Publik on Jun 21, 2006 13:01:18 GMT 1
Hur som helst är det ganska larvigt att visa ut någon för en knuff. Sådant händer hela tiden inne i gröten vid linjen och det är det minsann ingen som säger något om. Om det nu stämmer att QBn fått två matchers avstängning för den berättigade knuffen så är det inget annat än en mindre skandal!
Men som sagt det är bara min objektiva och helt oteoretiska syn på det hela som åskådare.
|
|
|
Post by publik2 on Jun 21, 2006 13:35:21 GMT 1
Blivit utvisad för en knuff? ?? helvete! min "karriär" tog slut för att en junior jävle tacklade mig efter jag sprang utanför, klart som fan man slappnar av efter man klivit av sidlinjen och hört vissel pipan, då kommer idiot jävlen i knä höjd och sänker en, hela knät åt helvete. att man blir utvisad för en knuff visar ju bara hur bra domare Roos och co. är! är det inte alvarligare att visa ut en som smäller en efter signal? att man regerar efter en sån sak är väl naturligt, konstigt att QB'n inte regerade mera...
|
|
|
Post by Emil 52 on Jun 21, 2006 14:07:11 GMT 1
Herregud grabbar, ni vet inte vad ni pratar om egentligen. Den sena tacklingen kom eftersom #8 inte ansåg att han var utanför linjen och inte ville chansa på att qb:n forsätter springa. Sen tackling var det men hallå han stannade ju in lite iaf. Det var ju inte som om han tog i mer efter visslan precis. Sen att Bulldogs QB knuffade till honom och blev utvisad för det, fick jag en förklaring av en domare som sa att #16 knuffade #8 för han ville starta ett bråk, man blir direkt utvisad för liknande. Det var helt rätt gjort av domarna, vi fick ju straff för sen tackling också så det var ju inget som blev otalat.
MVH/Emil #52 NBB
P.S Hoppas inte det blev några hard feelings mellan oss och bulldogs för dessa småsaker D.S
|
|
|
Post by Undrande publik on Jun 21, 2006 18:23:46 GMT 1
Ingen som hörde att #45 i NBB började håna #16 efter utvisningen? Någon domare måste ju ha hört de och finns det något straff mot de?
|
|
|
Post by Big Ugly Zebra on Jun 21, 2006 18:32:41 GMT 1
Borde väl bli en osportsligt uppförande om man hånar en som blir utvisad?
/Jimmy Holmberg var inte där, såg inte matchen, borde kanske hålla käften
|
|
|
Post by titta framt on Jun 21, 2006 18:40:31 GMT 1
Det är bara gnäll ni håller på med. Lägg ner snacket och gå vidare....matchen var underhållande och välspelad från båda hållen. Kom ihåg det är A-fotboll vi sysslar med inget annat! I´m out
|
|