|
Post by L on Jun 18, 2006 21:56:48 GMT 1
Exakt vad syftar du på när du säger att vissa saker var onödiga^^
|
|
|
Post by M Hammargard on Jun 19, 2006 16:09:25 GMT 1
Antagligen allt snack och gnäll från båda lagen. Men så brukar det bli i en tajt match. Synd att inte Ola E kunde hålla sig i skinnet. Jag har förståelse för hans raseriutbrott, men också varför han blev tacklad. En snabbare och tydligare avblåsning hade förändrat den situationen totalt (och kanske även slutresultatet).
|
|
|
Post by M Hammargard on Jun 19, 2006 16:10:40 GMT 1
En otroligt stark laginsats gav en efterlängtad seger över Berga Bulldogs med 14-13!
Matchen började med rätt så starkt defense från båda lagen. Offense fick inte så mkt utrymme men vi visste att vår taktik skulle ge utdelning förr eller senare. Det gjorde den i andra quartern när vi på allvar började flytta bollen och vinna yards framåt, dessvärre hade vi redan släppt in 13 poäng i baken. Vi gav inte upp, vi fortsatte med vårt tunga springspel och varierade med ”play-action-passningar”. Vi lyckades göra poäng genom en 6-poängare av Matthias Berggren och en 2 poängare genom en passning från vår duktige 16-årige QB till Antonio Reyes.
Halvtid resultat: Roslagen 13-8 Nyköping BB
Snacket från coacherna var tydligt i pausen. Vi kunde känna smaken av seger och det kände spelarna också. Vi visste att vi kunde slå detta starka lag, som för övrigt hade spöat oss hemma med 70-6. Det var dags för hämnd! Vi kom ut till andra halvleken mer taggat än någonsin, defense hade som mål att inte släppa en enda poäng och offense att göra poäng för att vinna matchen! Vi lyckades med båda målen. Vårt starka defense dominerade andra halvleken totalt genom att effektiv stoppa Bergas anstormade anfall, och vårt offense, återigen genom tunga springspel och ”play-action-passningar”, lyckades till slut göra en touchdown som gav oss seger!
Vilken härlig känsla! Återigen en stark laginsats som präglades av ett gäng killar som med svett och blod gav allt på fältet!
PS. Kul att ha er tillbaka i laget grabbar: Dennis, Stedt & Antonio
Poäng: Jesper Mindemark 6 p Matthias Berggren 6 p Antonio Reyes 2 p Med vänlig hälsning: HeadCoach Sergio Guillén (Nyköping Baltic Beasts)
|
|
|
Post by Big Ugly Zebra on Jun 19, 2006 16:36:54 GMT 1
"vår duktige 16-årige QB till Antonio Reyes."
Hoppas killen fyller 17 i år. Annars är han inte tillåten att delta i seniorspel....
TB 2 B.4. 1. Juniorspelare har rätt att delta i Superserien samma år spelaren fyller 18 år och i övriga seniordivisioner samma år spelaren fyller 17 år."
|
|
|
Post by M Hammargard on Jun 19, 2006 16:41:43 GMT 1
Han är född 1989 (han fyller alltså 17) och godkänd av SAFF. Vi spelar ej med olicensierade spelare. Det är upp till SAFF att kontrollera åldern när de licensierar spelare. Dvs inte vi domare. Vi kan inte göra ett skit, inte ens om vi vet att lagen använder olicensierade spelare.
|
|
|
Post by Black on Jun 19, 2006 17:40:25 GMT 1
Hur mkt folk dressade BB? Jäklar vad NBB lär snäppt upp sig eller om det var tvärt om. Hur kunde slutresultaten från dess båda möten vara så ojämna?
|
|
|
Post by M Hammargard on Jun 19, 2006 18:24:29 GMT 1
Vi dressade 22. Båda lagen saknade en del tongivande spelare från första mötet. Vi har tagit lärdom av våra tidigare matcher och framförallt hemmamatchen mot Berga. Vi kommer att bli bättre och bättre för varje match som går. Vårt mål är att slå Norrköping hemma. Slutspelet känns dock väldigt avlägset. Vi har dock inget i div 1 att göra. Minst en säsong till i div 2 kommer att krävas.
|
|
|
Post by Undrande on Jun 19, 2006 18:38:32 GMT 1
Enligt rykten så blev bergas QB utvisad i två matcher, stämmer det? då måste han gjort nåt riktigt grovt!
|
|
|
Post by 52 NBB on Jun 19, 2006 18:50:38 GMT 1
Enligt domarna så gav Antonio #8 i NBB en sen tackling på Bergas QB, som då tände till och knuffade omkull antonio. Domarna såg detta och gav honom utvisning. NBB skulle aldrig ha olicensierade spelare i laget, vi har Hammis som ser till att detta blir rätt. Duktig prick det där MVH//Emil
|
|
|
Post by Big Ugly Zebra on Jun 19, 2006 20:18:11 GMT 1
Whow!!! Verkar som man slog på en öm punkt där........ Vet inte riktigt vad jag ville uppnå med mitt inlägg, tror mest det var för att visa att jag faktiskt läst TB i år Var aldrig min mening att få det att se ut som att jag anklagade NBB för att på något sätt spela med otillåtna spelare. Men när jag läser mitt inlägg igen så ser jag hur det kan tolkas så. Ber om ursäkt för det. Tycker att det är kul med en förening som NBB, kämpar på bra och har visat att det är inte omöjligt att starta upp en förening igen. Hade varit grymt o se erat U-16 också, men där var det som jag förstår det maximal otur under de sista veckorna innan seriepremiären som satte stopp för spel. Hoppas ni kommer till spel nästa år! Åter igen, sorry om någon tog illa upp...
|
|
|
Post by Undrande on Jun 19, 2006 20:23:22 GMT 1
Bra att domarna såg den sena tackling och visade ut bergas qb som blev arg för att NBB spelaren gjorde ett grovt regelbrott... bra domare där!borde inte båda åkt ut?
|
|
|
Post by M Hammargard on Jun 19, 2006 20:42:56 GMT 1
Tog inte illa upp. Var bara på dåligt humör. Sorry
|
|
|
Post by Big Ugly Zebra on Jun 19, 2006 20:59:20 GMT 1
De é lungt Hammis, även du får ha en dålig dag..... ;D ;D
Jimmy Holmberg, Laglös #??
|
|
|
Post by El Maco on Jun 19, 2006 21:52:37 GMT 1
Bra att domarna såg den sena tackling och visade ut bergas qb som blev arg för att NBB spelaren gjorde ett grovt regelbrott... bra domare där!borde inte båda åkt ut? Nej, en sen tackling är ett personligt regelbrott, men det krävs 2 stycken under en match för att man ska kunna bli utvisad. NBB-spelaren hade ingen innan. Bergas QB gav igen för den sena tacklingen, dvs startade ett slagsmål, vilket ger automatisk utvisning. Om NBB-spelaren hade deltagit i slagsmålet så hade han oxå blivit utvisad. Jag tycker att domarinsatsen var bra, tack Roos & Co.
|
|
|
Post by bulls60 on Jun 19, 2006 22:30:50 GMT 1
Bra att domarna såg den sena tackling och visade ut bergas qb som blev arg för att NBB spelaren gjorde ett grovt regelbrott... bra domare där!borde inte båda åkt ut? Nej, en sen tackling är ett personligt regelbrott, men det krävs 2 stycken under en match för att man ska kunna bli utvisad. NBB-spelaren hade ingen innan. Bergas QB gav igen för den sena tacklingen, dvs startade ett slagsmål, vilket ger automatisk utvisning. Om NBB-spelaren hade deltagit i slagsmålet så hade han oxå blivit utvisad. Jag tycker att domarinsatsen var bra, tack Roos & Co. Nej, det är inte två PERSONLIGA FOULS som ger utvisning, det är två OSPORTSLIGA UPPFÖRANDEN som gör det. Vanligt misstag bland folk som inte dömmer...
|
|