|
Post by Hehe on Aug 17, 2006 21:29:45 GMT 1
Jo jag glömde en sak Hellman är ju så duktig för hanns otroligt duktiga recivers (En gammal gubbe och tre färskingar) Eller är det för deras grymma O-line (det är väll för dom två eller tre som har spelat o-line tidigare).
Over and Out
|
|
|
Post by vetarN on Aug 17, 2006 22:27:45 GMT 1
qbs, vaddå "Amerikan" ? Han blev erbjuden plats som QB i Texas Longhorn i Collage.
|
|
|
Post by smile on Aug 17, 2006 22:34:51 GMT 1
Ta det lugnt killar, het diskution detta. Det börjar nästan gå över styr. visst qbs prodution räknas oxå, men en man gör inget lag. och Hehe, jag tycker det är orättvist att döma Falun efter en seg start har dom endå gjort en riktig bra insats efter uppehållet.
|
|
|
Post by nejnej on Aug 17, 2006 22:56:00 GMT 1
|
|
|
Post by Hehe on Aug 17, 2006 23:43:39 GMT 1
Det var ju det jag sa att dom är ju ganska dugtiga över lag Men jag tycker att det finns många andra qb´s i div 2 som skulle prestera lika bra som Bird Bear om dom nu spelade i falun. SÅ summa och summarum så tycker jag inte han är den bästa qb´n iaf det finns nog en handfull andra som är i hanns kaliber, men han ska ha cred för att vara tung stor, och jobbig att få ner ;D Over and Out
|
|
|
Post by vetarN on Aug 18, 2006 9:09:03 GMT 1
nej nej, det står vetarN (han som vet) inte veteran.... Och nej det har han inte kan jag säga, där jag kommer ifrån har vi fått lära oss att det är oförskämt att prata illa om folk man inte känner.
|
|
25
Bänkvärmare
|
Post by 25 on Aug 18, 2006 12:27:07 GMT 1
Ja det är helt klart att konkurrensen om att kunna kalla sig bäste QB i div.2 östra är hälsosamt hög...kul att se
jag tror ju helt klart inte att Birdbear skulle ha varit aktuell för Longhorns, och det har han själv aldrig heller påstått inom mitt hörhåll....men visst är han duktigt och rolig att se, även om det måste erkännas att hans effektivitet då och då blir lidande under ett visst "superman"-komplex och ovilja att göra sig av med bollen
Gällande Hellman: som DB tyckte jag att han var ett större problem när han spelade WR förra året (för det gjorde han va?). men han faktiskt bra precision och bra synk med sina recievers, tjänar förstås mycket på att sitta i det offense han gör.
Ola Eimre i bulldogs har jag inte sett myckt nog av för att säga nått om...han har väl varit skadad en hel del av den här säsongen antar jag?. Eimre sägs ju iaf av de som sett honom ha en bra arm, och jag vet att han sitter på åtminstonde en riktigt duktigt reciever..
Nyköpings quarterbacks är också svåra att uttala sig om, tror att jag såg 3 olika killar i fickan under de två matcher vi mötts...sen är ju deras offense mycket spring uppblandat med lite quick hits och andra enkla passar, så deras QB (vad han än heter) får ju inte visa upp sig mycket.
|
|
|
Post by 81 on Aug 18, 2006 18:14:04 GMT 1
Vi vet väl alla att det är Hellmans receivers som får honom att se bra ut Skämtåsido så måste jag säga att Viktor har varit riktigt bra under omständigheterna. Det är hans första år som QB och han gör det helt utan hjälp från någon coach på sidlinjen. Div.2 östras svar på Michael Vick! Och ja, han va WR förra året.
|
|
|
Post by Big Ugly Zebra on Aug 18, 2006 22:42:36 GMT 1
Men har inte Viktor varit QB förrut? Tror jag sett honom i U-19 och seniormatcher som QB. Eller har jag fel?
|
|
|
Post by en beast on Aug 18, 2006 23:08:54 GMT 1
Det ska bli kul att se denna Qb spela mot NBB nästa Lördag och då får han visa vad han går för. Om det är så att han kan passasönder NBB helt nya Db´s uppställning då kommer jag att lyfta hatten och säga: Han är nog den bästa Qb i div 2 Östra men som sagt det återstår och se eller hur?
I´m out
|
|
|
Post by en som vet on Aug 18, 2006 23:14:15 GMT 1
NBB´s Qb heter Patrik Pennersten och han är bara 17 år. Han är under utvecling, ge honom bara några år så kommer han att vara giftig. Han har gjort en bra säsong hitills med NBB.
|
|
|
Post by snurrarN on Aug 19, 2006 8:25:45 GMT 1
börjar bli trött på vissa av NBBs högmod. Mindre snack mer fotboll grabbar.
Just bring it on nästa vecka.
|
|
|
Post by Fiqtooor on Aug 19, 2006 17:32:32 GMT 1
Hmmm.. jo, jag lyckades faktiskt få spela QB i U-19 en säsong. Dvs 4 matcher. Har även blivit inslängd i seniormatcher(2st) i en effektiv speltid av kanske 5min, när vår förra QB blev "skadad"(fick ont ) Fan va fuskit mycke erfarenhet jag måste besitta. Jo, jag var reciever förra året och året innan det och ja.. motståndarna har svårare med mig som reciever än som QB. Helt klart beroende på att jag är reciever som i år får spela QB. Kul att höra uppståndelsen kring mig som QB... måste ju ändå betyda nånting. //Viktor Nrk Panthers
|
|
|
Post by riktig beasts on Aug 19, 2006 21:27:40 GMT 1
Hej Snurran! Högmod? Jag vet inte vilka som skriver här men det är inte från NBB. hur som helst så hoppas jag på en bra och jämn match på Lör. Må det bästa laget vinna!
I´m out
|
|
|
Post by vax on Aug 23, 2006 23:20:07 GMT 1
Min ringa uppfattning om vem som ska utses till seriens bästa lirare så är för mig svaret enkelt.Det ärALLA de som helhjärtat ställer upp och tycker detta är skitkul och som dessutom gör det med pengar från egen ficka. NI gör am fotboll till vad den är, NI alla är seriens bästa spelare.
|
|