|
Post by Man vet aldrig on Jun 8, 2006 20:51:33 GMT 1
0-0
|
|
|
Post by Fredagsmannen on Jun 8, 2006 23:03:38 GMT 1
andledningen till detta klankande på Hyllen saker är väl för att folk tror att Ystad inte kan klara sig utan palm. vi kan lära oss 1 sak frn förra året och det är att lund behöver inte hyllen för att vinna det klarar dem själv och ystad behöver inte palm utan de klarar sig osse.
|
|
|
Post by Go D on Jun 9, 2006 8:45:56 GMT 1
Båda lagen har ju visat att de kan och en kedja är ju aldrig starkare än dess svagaste länk osv, osv... Tror inte det är individprestationer som kommer avgöra matchen utan defence´s förmåga att stoppa andra lagets offence så inte siffrorna springer iväg. Tror det slutar Lugi 13-Ystad 21 C4 18-Halmstad 14
Den som överlever får se...
|
|
|
Post by J on Jun 9, 2006 9:42:50 GMT 1
lugi - ystad 35-20
|
|
|
Post by Mannen on Jun 9, 2006 10:57:48 GMT 1
Lund - Ystad Tuff match, en tidig seriefinal mellan de två obesegrade lagen i serien. Båda lagens offence har visat att man kan producera mycket poäng(Ystad 3matcher 116 poäng, Lund 4matcher 87poäng) och samma sak gäller deras defence som bara inte släpper till mycket(Ystad 6poäng, Lund 12poäng). Mitt tips är dock att lund kommer att få det svårt att stoppa ystads offence och måste lita på att deras offence håller samma takt men det tror jag blir svårt. Titta på deras resultat mot C4 där lund vann med 7-6 och ystad vann med klart mer övertygande 30-0(lund dock bortamatch, ystad hemma). Mitt tips 20-30
C4 - Hässleholm Var det någon som tvekade på att C4 inte kunde producera poäng så visade de mot kalmar förra veckan att de vill vara med i toppen på denna serien. Hässleholm däremot hade en ganska nattsvart dag mot lund förra helgen, hoppas att de reser sig. Det kan bli en kul och spännande derby match. Mitt tips 28-14
|
|
|
Post by Mouth of the South on Jun 9, 2006 13:00:35 GMT 1
Eftersom Limhamn är spellediga ger det Lugi två fördelar 1) De Lugispelare som är med i SS spelar ingen match på Lördagen 2) Något fler och utvilade Limhamnspelare kan vara med och spela på söndagen.
Förvisso är Ystads U19 också spellediga och de spelare som spelar både div2 och U19 är också utvilade.
Spänande och jämt blir det, max en TD:s skilland åt något håll.
I den andra matchen som förövrigt är C4-Halmstad så står det slutspelsserieplatser på spel. Seger för Halmstad och de är klara för höstens slutspelserie. De har då förvisso bara 4 poäng men inget av de lagen som ligger efter kan då få fler poäng och Halmstad har inbördes möte på både C4 och Hässleholm, och Kalmar kan max få två poäng.
För C4 del så handlar matchen mer om att förbättra förutsättningarna för att vara med i toppen i höstens slutspelsserie än att säkra en plats i slutspelserien. För även vid en seger så kan Hässleholm passera i sista omgången via inböders möte om Halmstad tar Ystad i den uppskjutna matchen.
Om Halmstad däremot förlorar den matchen mot Ystad får vi Halmstad, C4 och Hässleholm alla på 4 poäng (vars en inbördes och seger mot Kalmar). Då blir det målskillnaden i inbörde möte som avgör.
Man ska inte glömma att de fyra bästa lagen tar med sig alla poängen fårn vårens seriespel till slutspelserien och att det endast är tre matcher var, dvs. sex poäng att spela om på hösten. Så om Lugi vinner rycker de ifrån och då blir Ystad piskade att vinna den uppskjutna matchen för att kunna hänga på. Men å andra sidan har Halmstad chansen att lägga sig som tvåa med tre segrar mot, C4, Kalmar och Ystad. Om Ystad vinner helgens drabbning öppnar detta upp för att Ystad tar täten och kan gå till slutspelserien som etta eller att det kan bli superjämt med tre lag på samma poäng om Halmstad plockar Ystad i sista matchen.
På något sätt känns det som om det är Halmstad som själva kan avgöra om de skall tampas med de hitentills obesegrade lagen i toppen eller om de skall kämpa om slutspelsplatserna.
|
|
|
Post by resultat on Jun 12, 2006 8:10:30 GMT 1
Lugi - Ystad 6-26 [6-8]
C4 - Halmstad 19-6 [0-6]
|
|
|
Post by c4 Info on Jun 12, 2006 11:20:14 GMT 1
C4 - Halmstad 19-6 [6-6]
Ian Radcliffe
|
|
|
Post by nej on Jun 12, 2006 14:19:59 GMT 1
Nej, C4-Halmstad 19-6 (0-6) som resultat sa
|
|
|
Post by Tompa on Jun 12, 2006 14:55:42 GMT 1
na palm e verkligen inte ystad's lag, vist e han bra, men ystad vinner pa sitt def och pass spel kanske litta run pa de... de har en del backar att valja mellan... 7-36 MvH Tompa Måste bara fråga dej tompa,,, du som är i usa måste ha sett grymt mycke match film från ystad efetrsom du vet precis hur dom spelar när var o hur,,, måste fråga: va gillar dom att köra på 2a o kort? hehe nej, inte sett ett klipp fran i ar men sen har jag tranat med seniorlaget sen jag var 15 och jag kanner till spelarna i laget.. plam e en bra forstarkning men han e inte laget sen far jag match raporter av ca 4-7 spelare efter varje match... MvH Tompa
|
|
|
Post by eh on Jun 12, 2006 18:35:07 GMT 1
Till nej: Vet inte vilken match du va på i söndes men c4- halmstad stod 6-6 i halvtid........
|
|
|
Post by dose it matter on Jun 12, 2006 22:32:52 GMT 1
I thought it was 6-6 at the half but i could be wrong ? Ian Radcliffe.
|
|
|
Post by Mannen on Jun 13, 2006 15:20:51 GMT 1
Kanske lite referat från C4 - halmstad matchen? vad hände med halmstad? Sprang C4 över dem eller var det stora spel?
|
|
|
Post by korrekt resultat on Jun 13, 2006 15:26:06 GMT 1
nej. C4 - Halmstad stod klart och tydligt 0-6 i halvlek.
|
|
|
Post by Johansson77 on Jun 13, 2006 19:18:27 GMT 1
Jag tillhör den skaran som inte bryr sig om det 0-6, 6-6 eller 60-0 i halvtid, men ett litet referat hade inte varit fel.
|
|