|
Post by Kecke on Jun 8, 2006 5:26:49 GMT 1
Dom "inlånade" spelarna var Henrik Nilsson U-19, tror inte att han har spelat i superserien. Gustaf Taube som spelat med oss varje match. Taube har precis gjort comeback efter 5 års uppehåll och känner väl inte riktigt att han startar i MM och vill ha speltid. Tyckte inte att vi på något sätt var överlägsna......
|
|
|
Post by Askadare on Jun 8, 2006 11:44:37 GMT 1
Som åskådare till matchen måste jag nog säga att DIF B spottade upp sig en hel del i andra halvlek... 6-7 blev det väl i andra halvlek när DIF började få igång spelet lite
Börjar bli spännande att se vad det där B-laget kan uträtta framöver...
|
|
|
Post by brsrk on Jun 8, 2006 12:48:12 GMT 1
Trevligt att höra. Det är ungefär vad vi själva sade efter matchen. Paussnacket hade effekt... Det har väl varit något av ett stående problem för både a- och b-laget i år att vi inte kunnat spela bra en hel match. Det var samma sak mot Nyköping, vi förlorade stort i förta halvlek men lyckades faktiskt vinna andra halvan. Även I senaste a-matchen mot Huskies så var de det bättre laget i större delen av första halvlek. Matchen mot Bulldogs var den första där våra U-19 spelare kunde delta, och när vi väl kommit in i samspelet fungerade det bra. Både U-19 och B-seniorerna har ju tidigare varit klart underbemannade, så det var en trevlig omväxling att kunna mönstra ett så pass komplett lag. Dessutom börjar alla vi nybörjare (d.v.s. 90% av truppen) få lite erfarenhet. Nu är det sommarledigt för b-lagets del (Falunmatchen är flyttad, enligt senaste uppgift till 30/7). Jag ser fram mot sensommaren!
|
|
|
Post by DIF spelare on Jun 8, 2006 19:35:02 GMT 1
Ja, vi som var upplånade från U19 hade en riktig kanon match! Bulldogs var det bättre laget men vi kämpade på relativt bra och jag är stolt över hela laget, ingen gav vika eller började grina på varandra. Det ända var väl att jag fick två smällar på samma ställe (ryggslutet/svanskotan) vilket ledde till ett litet avbrott, men sen var jag tillbaka igen.
Kul också att vi var två från U 19 som fick förtroendet som kaptener.
Allt som allt tackar jag Bulldogs för en trevlig och välspelad match! Ni har något bra på gång. Stora killar blandat med snabba.
DIF B - Vi lär oss för varje match och vi blir bara bättre och bättre!
// 44 DIF B
|
|
|
Post by jesper on Jun 12, 2006 16:37:52 GMT 1
varför är falumatucen flyttad?
|
|
|
Post by brsrk on Jun 13, 2006 10:05:09 GMT 1
Det är lite oklart, men det tycks ha varit en kommunikationsmiss. Falun anmälde tydligen i början av säsongen till förbundet att matchen bara kunde spelas på söndagen, men i förbundets information sades det lördag. Vi planerade därför för att spela på lördagen. När vi i veckan fick veta att Falun ansåg att det var söndagen som gällde fick vi logistikproblem, eftersom vi hade en a-lagsmatch samma tid, även den bort (i Sundsvall). Efter lite strul fram och tillbaka blev Falunmatchen tillslut flyttad till 30/7.
|
|