|
Post by jag on May 30, 2006 17:59:27 GMT 1
Vad tror folk att det kommer att bli i denna tillställning? Jag tror det blir en övertygande seger för berga
|
|
|
Post by Roos8 on May 30, 2006 20:27:33 GMT 1
Så klart att man är lite hemkär och säger att Bulldogs kommer att vinna, men hur mycket vågar jag inte säga, men till bulldogs fördel givetvis. Sen är det som vanligt så att man inte ska ta ut något i förskott och underskatta motståndet, Djurgåden kan spela fotboll. Det kan vara den farligaste fördelen på planen.
Det kommer det bli en extra rolig match med att det är ett stockholmsderby. Så jag är taggad till tusen.
|
|
|
Post by Hawkeye on May 30, 2006 20:56:18 GMT 1
Nyköping krossade DIF B, Berga krossade Nyköping. Geee, I wonder vad som kommer händer att hända...
|
|
|
Post by G27 on May 30, 2006 23:50:03 GMT 1
Visst, historiken säger sitt. Men som Roos säger så ska man inte ta ut något i förväg. Med DIF-spelare från Div I, på hemma plan, mot ett Roslagen med hybris över 104-6 i poängskillnad efter två matcher. Kan bli en intressant tillställning i alla fall... Någon som vet i fall matchen kommer gå i Kärrtorp som planerat, eller om även den här kommer flyttas till Zinken?
|
|
|
Post by Messerschmidt on May 31, 2006 8:54:04 GMT 1
Djurgården A spelar den 3 juni och kommer hinna vila upp sig och läka lagom till matchen den 6 juni. Detta plus att det är en hemmamatch ökar sannolikheten att DIF kommer ställa upp med ett lag som är bra mycket mer slagkraftigt än vad som visats tidigare. Jag tror på en Berga seger, dock med minsta möjliga marginal.
|
|
|
Post by Brsrk on May 31, 2006 8:54:10 GMT 1
Matchen skall (tyvärr) gå som planerat på Kärrtorp. Enligt lagledningen så är nu planen fixad så att man kan spela fotboll där igen.
Angående matchen så blir det kul. Vi kommer till skillnad från matcherna mot Ny- och Norrköping att ha en större trupp än 13 man. Jag vet inte det exakta antalet än, men preliminärt blir det några över 20. Vad gäller division 1-spelare så blir det inte så många. Reguljärerna är ju låsta till a-laget. Några av oss spelar stundtals i a-laget också, dock. Tillskotten till truppen blir ett par nya spelare, några som missat tidigare matcher samt ett antal från U19-laget.
|
|
|
Post by Brsrk on May 31, 2006 8:57:23 GMT 1
Sedan är det ju visserligen så att coacherna valt att vila en del tillgängliga spelare under tidigare matcher då a-laget spelat nästa dag, och jag vet inte om de kommer att behöva göra det nu. Men med tanke på att vi har två a-lagsmatcher och två b-lagsmatcher inom loppet av åtta dagar så kan de ju tänkas att det blir så även denna gång.
|
|
|
Post by 55 bulldogs on May 31, 2006 14:12:30 GMT 1
fan jag ska se till att du får göra en TD Roos så du kan sova om nätterna igen
|
|
|
Post by 55 bulldogs on Jun 2, 2006 12:42:47 GMT 1
inte långt kvar nu fan va skönt!!
|
|
|
Post by Resultat on Jun 6, 2006 21:58:10 GMT 1
6-34 till Bulldogs
|
|
|
Post by Synsam on Jun 7, 2006 16:12:09 GMT 1
Zebrorna (och då särskilt översittare Roos) var dock bara en hårsmån från att tappa kontrollen helt över denna match... Årets sämsta domarteam.
|
|
|
Post by brsrk on Jun 7, 2006 16:21:09 GMT 1
Jasså? Det märkte jag då verkligen inget av. Ett miniatyrgruff vid goalline sent i fjärde var väl det enda som alls stack ut. Jag hade visserligen fullt upp med att spela inne på linjen, men där var det som det skall, rent och hårt.
//Martin, temporärt iförd tröja #52
|
|
|
Post by White on Jun 7, 2006 20:11:26 GMT 1
Hur många dressade de båda lagen?
|
|
|
Post by Publik on Jun 7, 2006 22:07:44 GMT 1
Djurgårn var 19 man och Bulldogs var 27 tror jag, två spelare inlånade från Stockholm.
|
|
|
Post by Mario on Jun 7, 2006 22:23:02 GMT 1
Vad värt med SS spelare i div2. I dessutom ett tillsynes ganska överlägset lag.
|
|