|
Post by menar on Jun 6, 2006 8:15:16 GMT 1
Vadå hur göteborg lyckades skada spelare? ? Förklara vad du menar...
|
|
|
Post by Henrik on Jun 6, 2006 11:04:31 GMT 1
Jo nu var det ju marvels första macth på säsongen och jönköping 3:e mactch inte konstigt att det gick lite segt i början för marvels tar ju lite tid att komma in i det..
Sen i andra halvlek visade man att man är bra och kom igång rätt bra, men har mycket kvar att ge för att det ska komma upp en normal standard.
Skader tyvärr blev det väl en del sånna och sånt är livit. Det är ju alltid så att skador oftast är otur bara eller fula påhopp vilket jag starkt inte tror hade varit nåt annat om det vore ett annat lag:P
Men Gymmet och inte så bra tränade, slitna från andra macther, Otur, gamla skader finns alltid nåt som kan förklrar skader men hoppas inte jonköping åkte på några allvarliga skader.
|
|
|
Post by till henrik on Jun 6, 2006 12:19:07 GMT 1
Hur tränar man på gymet för att inte skada händerna när motståndarna "skallar" handen när den ligger på marken?? Blev lite nyfiken med tanken på att han nu är gipsad.
|
|
|
Post by ILLA on Jun 6, 2006 13:46:22 GMT 1
Gjorde marvels det?? Sånna grejer som gör att amerikanska fotbollen inte växer sig stabil i Sverige, låga efterslängar som gör att dom spelarna som har potensial inte vill spela mot folk som inte gillar sporten utan bara är ute efter att slåss.
Skärpning
|
|
|
Post by F Westholm on Jun 6, 2006 13:49:11 GMT 1
"Vadå hur göteborg lyckades skada spelare? ? Förklara vad du menar..." Jag menar ungefär vad jag skrev... har nämligen rätt svårt o tro att 6 st från Jönköping skulle råka snubbla och skada sig själva. Frågan gällde snarare hur det gick till, var det t.ex. en ful match eller var det helt enkelt tillfälligheter och dålig koll på sina motståndare som resulterade i skadorna?
|
|
|
Post by markuslinderum on Jun 6, 2006 17:46:20 GMT 1
Att en spelare skadar sig beror vad jag vet på en rad olika faktorer, antingen har man en sabla otur och trampar lite olyckligt eller faller lite oturligt, eller så är man dåligt tränad alternativt har dålig teknik. Jag antyder härmed inte att någon spelare i något lag skulle ha dålig teknik eller vara dåligt tränad.
Visst förekommer ojustheter också, från de flesta andra lag jag mött under 12 år har det någon gång förekommit och säkerligen också från mina lagkamrater. Eftersom jag själv var kapten under matchen i söndags så försökte jag ha lite extra koll på sånt ty jag vet att alla mina kamrater på defense var väldigt taggade från den förra inställda matchen. Jag såg att tempot var högt och intensiteten hög men några ojustheter såg jag verkligen inte, varken från oss eller från Hawks.
Skador händer helt enkelt i en sport som vår. Det var en hård och bra match och jag är glad att vi vann.
Jag beklagar eventuella skador och jag hoppas att jag kan få möta ett fulltaligt Hawks offense vid vårt nästa möte.
Med vänliga hälsningar Markus Linderum, MLB #15 Göteborg Marvels
|
|
|
Post by ODoyle Rules on Jun 6, 2006 19:08:33 GMT 1
Det kan ju inte ha varit markus Linderum iallafall! För det krävs snabbhet,vighet och mod att kasta sig med hjälmen före på en stackars jönköpings spelares hand? Eller tror ni att denna gamla avdankade Olle Larsson wannabee verkligen klarar det ;D
|
|
|
Post by markuslinderum on Jun 6, 2006 19:16:50 GMT 1
Ursäkta, menar du att jag skulle ha kastat mig med hjälmen före på en Jönköpingsspelares hand?
Det kan jag försäkra dig om att jag aldrig någonsin skulle göra. Det enda jag kan tänka mig är att jag har kommit in hårt som tvåa eller trea i en tackling, något jag hoppas att alla som spelar defense gör, och råkat klämma nåns hand med min hjälm.
Att klämma handen har hänt mig flera gånger också, till exempel när jag ska ta emot en block och min hand kläms mellan mig och O-Line spelaren, eller när jag spelat fullback och hamnat på backen och någon dråsar ihop över mig.
Återigen, sånt händer i en sport som vår.
Jag vill verkligen försäkra alla här om att jag aldrig haft för avsikt att skada någon motspelare.
Detta är också något jag försöker poängtera när jag coachar juniorer och får höra något om att någon skulle gå in för att skada någon. Det är inte ok för någon i ett juniorlag jag tränar och det är inte ok för någon av mina medspelare på defense.
Jag visar alltid respekt för mina motståndare, utan dem ingen match.
|
|
|
Post by ODoyle Rules on Jun 6, 2006 19:29:40 GMT 1
ursäkta Markus! Jag försökte vara ironisk angående dom andra inläggen. Det var inte meningen att det slulle se ut som jag menade att du försökte skada någon, ber återigen om ursäkt för det det. men jag anser fortfarande att du är en (GAMMAL) avdankad Olle Larsson wannabee Ps. Sundevils, Always kicks Giants ass
|
|
|
Post by markuslinderum on Jun 6, 2006 21:41:12 GMT 1
Det är lugnt Magnus, ingen skada skedd...
Ska du vara med och coacha juniorerna i år förresten?
|
|