|
Post by Big Ugly Zebra on May 27, 2006 0:23:22 GMT 1
Njae, lite stort avstånd från södermanland till skåne.......
Sitter redan i en distriktsstyrelse och hinner inte med den heller....
Vad jag menar är att Helsingborg fortfarande borde få böter om inte matchena de har fått blir inställda. Det positiva ( om man nu kan säga så om en sådan här situation ) är väl att de lag som ska dömmas av Helsingborg redan nu kan räkna med att behöva jaga domare.....
Borde kanske inte lagt mig i något som jag inte har med att göra. Är ju inte bättre än dem man klagar på i andra trådar för att hålla på med smutskastning och dyl. Eftersom jag inte har någon lösning så borde man kanske hålla käften.
Lider med de lagen i distriktet som lever i ovisshet inför varje helg, inte kul för någon.
|
|
|
Post by Viking on May 27, 2006 0:42:35 GMT 1
Vad jag hört så är domare fixat till Lund-Halmstad matchen. Två domare från Limhamn plus två andra. Var kommer dommare nummer 5 ifrån? eller har dom bestämt sig för att det räcker med 4 nu?? /JT
|
|
|
Post by Andy on May 27, 2006 12:18:53 GMT 1
Vad jag hört så blir det bara fyra domare om det inte tillkommit en domare någonstansifrån...
|
|
|
Post by Johansson77 on May 28, 2006 15:23:48 GMT 1
Ystad Rockets - Kristianstad C4 Lions 30-6
|
|
|
Post by Lugi on May 28, 2006 15:48:25 GMT 1
Halmstad - Lugi 6 - 21
|
|
nes
Bänkvärmare
|
Post by nes on May 28, 2006 18:05:37 GMT 1
Kalmar Pirates - Hässleholm Hurricanes 14-34
|
|
|
Post by min sikt on May 30, 2006 19:27:41 GMT 1
Hur många här är det som tänker göra något åt saken då och ta sig till domarkursen i mars och sluta klaga? Det är kul att dömma man får inte bra betalt men det är skoj så tveka absolut inte att lägga en dag på att gå på den. Inte speciellt svårt om man inte ska ta tex A som du endå måste ha dömt några år för att ta.
|
|
|
Post by Andy on May 30, 2006 19:35:23 GMT 1
Det är bra att hela den här domarhistorien tagits upp för diskusson. Det som hänt i Div 2 södra är inget undantag. Valet är ganska enkelt. Antingen tar folk sitt ansvar och går på domarkurserna eller så blir det inga domare till matcherna. Lite sent att ändra på detta just nu om inte SSAFF bestämer sig för att ordna fler kurser. Ta lärdom av detta inför nästa säsong.
|
|