|
Post by gbg on May 20, 2006 11:57:41 GMT 1
fyfan va illa:( hade verkligen velat se denna matchen... fan va kasst att de inte finns domare...
|
|
|
Post by Henrik on May 20, 2006 12:05:20 GMT 1
Har bara en sak att säga skandal eller om hellre folk vill katastrof
|
|
|
Post by HL on May 20, 2006 12:14:18 GMT 1
|
|
|
Post by njaaa on May 20, 2006 12:14:58 GMT 1
Borås U16 spelar visst idag mot Carlstad U16
|
|
|
Post by U16 on May 20, 2006 12:31:12 GMT 1
"Borås U16 spelar visst idag mot Carlstad U16"
Som svar på detta är: 21/5 Carlstad - Borås Färjestads IP 13.00 alltså imorgon söndag
|
|
|
Post by Wolves HC Therus on May 20, 2006 12:58:27 GMT 1
Borås som domaransvarig gjorde allt de kunde, såvitt jag vet för denna match. Alldelles för få domare är licensierade i västra för att det ska flyta på, tyvärr.
Beslut om inställd match togs väldigt sent igår kväll, då det endast fanns en licensierad domare klar, detta går ej att spela match på, och följderna kan bli väldigt tråkiga. Beslutet var mitt i samförstånd med Marvels, självklart tråkigt, men det enda alternativ som fanns. (frågan är vart S/L 6 st domare var denna lördag när S/L var spellediga).
Tyvärr kommer förmodligen någon match skjutas upp nästa vecka oxå och så vidare.
Lösningen just nu vore en C-skola till i VSAFF, alla förenigar ser till att få minst 5 domare, Vi spelar 2 matcher varje helg, en på Lördag, en på söndag. Spelledig förening ansvarar för att båda matcherna döms. Orimligt höga krav? jo, kanske men just nu kan vi inte göra mer i ett domarlöst fotbolls sverige.
Jag vill inte heller dömma matcher 20-30mil bort både Lördag och söndag min spellediga helg, men det är en uppoffring som jag gör om det innebär det enda alternativet för att jag ska kunna spela själv helgen efter.
Mer domare nu! Ledsen Marvels, det hade varit kul o sätta er på plats, men nu får vi lugna oss lite. Ser fram emot mötet, när nu det blir här näst!!?
|
|
|
Post by NIsse on May 20, 2006 14:03:17 GMT 1
ja,ja synd bara att informationen inte gick ut innan matchstart. Men vad jag kan förstå kan man inte klandra Mavels för denna miss utan de domaransvariga, dvs Borås.
|
|
|
Post by vsa on May 20, 2006 14:40:29 GMT 1
Jag tycker att Borås ska få stå för Marvels kostnader för att dom inte fick fram dommare! samt en böter till Vsaff!
|
|
|
Post by markuslinderum on May 20, 2006 15:52:11 GMT 1
Jag har bara en sak att säga angående detta och det är att om coachen har bestämt att vi samlas 11.30 på matchdag så dyker man upp 11.30 på matchdag!
Ett rykte på ett forum är inte en giltig ursäkt för att stanna hemma.
Jag ser fram emot att möta Karlsskoga när matchen nu blir av.
/ Markus Linderum, Göteborg Marvels
|
|
|
Post by Wolves HC Therus on May 20, 2006 17:59:34 GMT 1
Tycker det är synd att ni i marvels inget fick veta, inte mitt "problem" dock. Eftersom beslutet togs tillsamman med er i Marvels runt 22 tiden igår, hann jag informera alla i karlskoga. Vi var dessutom medvetna om problemet sedan i tisdags.
Varför marvels stab valde att inte informera sina spelare vet jag inte, men liksom allt annat inom svensk fotboll de senaste veckorna (åren?!!?) så är det jäkligt tråkigt.
Nu ser vi tillsammans i vsaff till att resten av serien blir proffsigt genomförd och utan större missöden.
|
|
|
Post by mgh on May 20, 2006 18:06:09 GMT 1
det här är ju fruktansvärt tråkigt för fotbollens utveckling i sverige snarare avveckling men det är väl till att börja om ifrån scratch o bygga underifrån igen
|
|
|
Post by blidkvist on May 20, 2006 20:19:06 GMT 1
Jag tycker som tidigare skribenter att det är mycket beklagligt att dagens match blev inställd. I samråd med Karlskogas HC Therus igår kväll togs beslut om att ställa in matchen. Jag kunde tyvärr av olika anledningar inte själv ta del av samtalet men står bakom beslutet till fullo. Detta har jag vid dagens samling klargjort för samtliga spelare i Marvels. Angående att vi skulle ha valt att inte informera laget så vill jag klargöra några detaljer kring otydligheterna. Marvels spelare har under torsdagens träning blivit informerade om domarsituationen inför matchen och då tog jag i egenskap av tränare ett beslut om att samtliga spelare skulle ansluta till samling oavsett vad som inträffade. Endast en spelare har givits rådet att stanna hemma och detta för att han annars skulle pendla från Skövde. Vilket jag ansåg onödigt för dagens aktivitet. Övriga spelare är boende i Göteborg med kanske något undantag för någon som bor i kringliggande förorter. Det var endast några enstaka vilseledda spelare som tolkat ryktet på detta forum som om att samlingen var inställd. De anslöt dock inom timmen från den utsatta tidpunkten. Jag såg vid dagens samling möjligheten till något så kreativt som ytterligare förberedelse till match och samtidigt passade jag på att arrangera lagfoto samt individuella foton för roster till vår nya hemsida. www.marvels.se Nu väntar bara jakten på nytt datum för matchen för jag tycker mig märka en längtan av att få sätta oss på plats från officiella talesmän i Karlskoga. Som svar på HC Therus önskemål har jag nog bara kvar att säga... Välkommen till Göteborg! Mvh Kim Blidkvist, Göteborg Marvels
|
|
|
Post by F Westholm on May 20, 2006 21:31:27 GMT 1
Haha kungligt att vi bygger upp en liten "hat kärlek" mot varandra... oavsett hur mycket vi gillar att möta varandra på planen så vill ändå båda parter vinna matchen för att visa vem som är bäst i västra alltså, det var rent ut sagt skit att matchen blev inställd, men det bygger upp förväntningarna inför matchen vilket bara är positivt. Den dagen jag möter gbg, borta som hemma, kommer vara den dagen då mina läppar är lika breda som röven på en guard, för vi kommer gå där ifrån som det vinnande laget o gbg kommer stå o gapa som ett gäng fågelholkar väl mött på planen mina kära fotbollsvänner, ifall ni hinner med mig vill säga. MVH Fredrik Westholm, #41 Charleswood Wolves (RB).
|
|
|
Post by Lundh on May 20, 2006 21:32:26 GMT 1
WORD WESTHOLM! det kommer smälla gött...
//Erik Lundh OT - CW Wolves
|
|
|
Post by Konstigt on May 20, 2006 21:42:14 GMT 1
Ett par spelare gör ett helt lag??? Har ni fått storhetsvansinne? Sjödin. Dahlin. Forsman. Gunnarsson. Ev - En eller två till. Vet ni inte att fotboll är en lagsport och att det är ett lag som ska fungera ihop. Ni hade lika mycket att komma med förra året som en vallack på neråt-tjack. Snälla gör inte en jämtland. Spela serien innan ni kommer med kaxiga uttalanden. Hoppas att det går bra för er men tänk efter före.
|
|