|
Post by Sknisa on May 2, 2006 14:58:02 GMT 1
Maj 6: Lugi - Helsingborg (12-8) Ystad - Kalmar ( 34-6 ) Maj: 7: Halmstad - Hässleholm ( 14-8)
Kristianstad spel lediga.
|
|
|
Post by Mannen on May 3, 2006 9:02:43 GMT 1
Lugi - Helsingborg 30 - 6 Tror att helsingborg kommer att få det mycket svårt att göra poäng mot lund starka defence. Men om lund ska vakna lika sent i år som i fjor så vem vet. Ystad - Kalmar 24 - 12 Väldigt svår match då det inte finns någon som helst info om Kalmar, vilka spelare, typ av offence,defence, mm. Men håller Ystad som favorit då man i princip har samma lag som ifjor plus landslagsmannen Ola schön och en del till. Halmstad - Hässleholm 20 - 22 Troligtvis helgens jämnaste match. Halmstad har fortfarande ett relativt ungt lag men tror att hässleholms mer rutinerade spelare kommer att leda laget deras första vinst i seriesammanhang.
|
|
|
Post by publik on May 3, 2006 11:18:15 GMT 1
Halmstad: unga och atletiska ja, som kommer avgöra fördel Eagles...
|
|
|
Post by Loville on May 4, 2006 9:36:17 GMT 1
Alltid roligt att försöka tippa innan man sett årets laguppställningar - men här kommer mina tips:
Lund - Helsingborg 20-0 Trots mindre trupp än förra året gör farmavtalet med Limhamn att Lunds rutin kommer slå Helsingborgarnas iver att vinne.
Ystad - Kalmar 14-6 Ystad har fortfarande lång väg att gå för att komma tillbaka till fornstora dagar, och det blir tufft att för dem att strida om förstaplatsen i divisionen i år. Dock är deras spelsystem väl inarbetat och traditionellt bra linjespel vinner matchen åt dem mot ett Kalmar som ingen verka veta något om (oftast inget bra tecken).
Halmstad - Hässleholm 0-8 Ett stöddigt Halmstad kommer gå på knäcken mot div2 mest motiverade lag (tror jag). Rutinen hos vissa spelare i Hässleholm kommer vara tillräckligt för Halmstad att misslyckas på offense. En slumpmässig TD avgör matchen till Hässleholms fördel.
C4 vilar och kommer torligtvis inte göra mödan värd att scouta Lund i helgen - och kommer agera som det mest nonchalanta laget i serien i år. De kommer troligtvis strida om förstaplatsen ändå.
|
|
|
Post by kallie on May 4, 2006 12:03:37 GMT 1
Sedan får man inte glömma att Hässleholm faktiskt har en del spänstiga atleter, jag tänker då på de viga bröderna Grip, den flexible Uffe A, den snabbfotade Nobby och atletfenomenet "Skuggen".
Jag tror o hoppas på vinst mot Halmstad
|
|
|
Post by En av tre Gripar on May 4, 2006 12:50:22 GMT 1
Tack för det Kallie!! Ja jag är rätt vig faktiskt ( för att vara 34 bast hehehe) Det kommer sannerligen bli en trippel spännade matcher i helgen där ingen utgång är självskriven. Men själv tycker jag att det största är att få beträda planen samtidigt som båda mina bröder för första gången i min långa karriär. Om jag håller ut i tio år till så kan ju min son vara med också ;D mvh Jonas Griph Hässleholm Hurricanes
|
|
|
Post by Tompa on May 4, 2006 13:43:09 GMT 1
Jag tror pa mitt ystad! ;D
|
|
|
Post by nyfiken on May 4, 2006 14:21:35 GMT 1
Va inne på Lions hemsida o såg att dom har haft en scrimmage mot Hässleholm, någon som har nån info? Va det nått lag som hade övertag? Nån spelare som utmärkte sig?
Kan va rätt intressant att veta nu när serien drar igång!
|
|
Osquarn som blev krokodil
Guest
|
Post by Osquarn som blev krokodil on May 4, 2006 15:43:27 GMT 1
Som det ser ut nu så ser det väldigt mörkt ut för crocodiles...
|
|
|
Post by SoRiN 1 on May 4, 2006 19:04:38 GMT 1
Lugi - Helsingborg 19 - 6 Enligt rykten är inte Helsingborg starka iår, och det får man väll lita på antar jag... Lugi har nog fått ut ett och annat av att träna tillsammans med Limhamn. Ystad - Kalmar 36 - 0 Helgens SPIK! Kalmar som inte har varit aktiva på ett tag, och med tanke på hur de gick sist de var aktiva så tippar jag på att de håller nollan, frammåt :-) Ystad har rekryterat en del "veteraner/comebacks" plus några junisar som det blivit dags för, mycket folk och unga ben slaktar klubben som ingen vet någonting om.
Halmstad - Hässleholm 8 - 8 Tror stenhårt på något så ovanligt som lika-match. Ett starkt Offence & svagt Defence (Halmstad) möter ett svagt Offence & starkt Defence (Hässleholm) Helgens jämnaste match. Halmstad har fortfarande ett relativt ungt lag med en bra Qb men tror att hässleholms rutinerade Defence kommer att stoppa det. Dock har nog inte Hässleholms Offence tillräckligt mycket speltid, varken killarna själva eller truppen som ett lag, för att kunna göra några poäng på Offence, De kommer undan med en TD, och det är på Defence.
C4 är spelfria, och det tackar frugan där hemma mig för :-)
|
|
|
Post by Lionman on May 4, 2006 21:22:13 GMT 1
|
|
|
Post by Ny on May 5, 2006 7:16:36 GMT 1
Är iofs ny i div 2 södra, men tror definitivt att de flesta lag kommer få problem med att hålla Halmstad till få poäng. Laget har definitivt kapacitet för stora spel med mycket kvicka atleter på skill-positionerna. Look out!
Halmstad - Hässleholm 24-?
|
|
Osquarn som blev krokodil
Guest
|
Post by Osquarn som blev krokodil on May 5, 2006 15:29:18 GMT 1
Jag är glad över att de flesta har tippat att vi skall göra en TD. Själv är jag helt ny här nere och känner inte alls till lagen, så jag tänker inte ens försöka tippa.
|
|
|
Post by guest on May 6, 2006 15:17:17 GMT 1
Ystad - kalmar 46 - 0
|
|
|
Post by Sknis on May 6, 2006 16:08:58 GMT 1
result
Lugi(Limham) 47-0 Helsingborg
|