25
Bänkvärmare
|
Post by 25 on Mar 23, 2006 9:30:58 GMT 1
jag vet inte om man spika fast falun i botten på tabellen än
laget har väl ett par veteraner i stil med den smått enorme amerikanske qb'n från förra året
har jag sen inte fått precis allt om bakfoten så hade gävle red devils hjälp av ett gäng falu killar när de vann u-19 sm i höstas, så unga talanger verkar ju finnas
tillsammas med ryktet om en ny amerikansk headcoach så kan nog skogshuggarna överaska ett och annat lag i år
|
|
|
Post by John LB on Mar 23, 2006 12:29:19 GMT 1
Vårat u-19 spelade med gefle och tog sm-guld. Coach Kevin lyfter verkligen fram laget, den två meter store indianen är vassare i år och hela laget har snäppt upp sig ordenligt - känns bra och i år skall vi kunna göra mer motstånd än förra. Väl mött!
|
|
|
Post by Hellman on Apr 26, 2006 0:02:02 GMT 1
Hmm.. Norrköping kommer precis som förra året inte att använda sig av sitt farmaravtal med SMM. Det här året har vi det inte kvar längre vad jag har kunnat läsa mig till via den här sidan. När Ted lade av var vi troligtvis inte intressanta längre eftersom SMM:s spelarna inte var speciellt sugna på att åka till (minst)en träning i Nrk för att få spela en match.
Förra året lånade vi, förutom en junior i bortamatchen mot Roslagen, en spelare från SMM. Inte för att vi behövde honom utan för att han ville vara med. Det var i den första matchen mot Arlanda B och också vår resultat- och spelmässigt våran sämsta match (bortsett från när vi skämde ut oss i finalen mot WH) under den säsongen.
MVH Viktor, Nrk Panthers
|
|
|
Post by Kom igen och tippa on May 4, 2006 13:44:07 GMT 1
jaha så är det mindre än 1 1/2 vecka kvar tills seriestarten för Div 2 östra och det är dags att tippa lite resultat!! DIF - Nyköping 42 - 7 Svårt att tippa den här matchen då jag inte vet så mycket om på vilken nivå Nyköping ligger på men jag tror att DIFs fotbollskunnande och coaching kommer avgöra till stor fördel till DIF Falun - Roslagen 12 - 28 Oxå en svår match att tippa, Roslagen har spelat en träningsmatch mot STU och såg ut att vara vassare än förra året. Falun har fått en ny tränare med mycket fotboll i kroppen som borde ha satt fart på utveckligen hos Faluns unga spelare. Tror dock att Roslagen kommer gå segrande ur fighten. Vad säger ni?? kom igen tippa grappar!!!
|
|
|
Post by Saxarn on May 4, 2006 14:17:24 GMT 1
Surffa runt lite och hittade denna på norrköpings hemsida. Blir ett tufft år för NPP
"Som dom flesta vet så står vi i dagsläget på grund av sjukdom utan tränare för seniorlaget. Att hitta en ersättare för coach Martin Wiman kommer inte att bli lätt, men detta är ett arbete som redan har påbörjats.
Till sist vill jag hälsa gästande motståndare, domare, funktionärer och publik hjärtligt välkomna till Dagsbergsfältet säsongen 2006.
Väl möt Fredrik Klintestam Ordförande "
|
|
|
Post by Han som vet allt on May 11, 2006 16:16:59 GMT 1
Har tittat i spåkulan och här är facit till ovanstående fråga:
1. Berga 2. Dif 3. Norrköping 4. Falun 5. Nyköping
Glöm nu inte var ni hörde det först...=o)
|
|
han som ochs vet allt
Guest
|
Post by han som ochs vet allt on May 17, 2006 18:56:17 GMT 1
1 berga 2 nyköping 3 norrköping 4 falun 5 dif
|
|
|
Post by han som vet bst on May 17, 2006 20:26:45 GMT 1
1. Norrköping 2. Berga 3. Nyköping 4. Falun 5. Dif
|
|
fusk att tippa nr det startat
Guest
|
Post by fusk att tippa nr det startat on May 20, 2006 10:59:07 GMT 1
1 Berga 2 Peking 3 Nyköping 4 Falun 5 Dif B
|
|
|
Post by rhellgren on May 20, 2006 16:14:01 GMT 1
Norrköping- Dif 58-0
|
|
emil
Backup
|
Post by emil on May 20, 2006 19:34:18 GMT 1
|
|
|
Post by M Hammargard on May 20, 2006 19:47:32 GMT 1
Nyköping - Falun, 6-0. Ingen underhållande match direkt. Mycket misstag från båda lagen. Vi scorade på ett slumpspel, som dessutom borde ha flaggats för illegal shift och 6 man på linjen. Det kunde lika gärna varit Falun som vunnit. Förhoppningsvis så lär sig båda lagen av sina misstag och kommer igen till nästa match.
Det var en del tjafs och snack på plan. Framförallt från min egen del. Jag känner att jag borde be några falunspelare om ursäkt för mitt betéende på plan. Jag lovar att skärpa mig i fortsättningen!
MVH Mattias Hammargård, #6
|
|
emil
Backup
|
Post by emil on May 20, 2006 20:27:12 GMT 1
Faluns linje var dock heltrevliga, inget kaxande whatsoever... Skulle vilja tacka M LB för en rolig match speciellt. Kul att spela grabbar. Blir till hösten igen 6-0, suck...
|
|
|
Post by John Falun on May 20, 2006 22:39:14 GMT 1
Nyss hemkommen och smått slutkörd. Bra match men i början som sagt var det mkt fumbles med den blöta bollen. Vi från falun fortsätter med det vinnande koncepetet. Eller ja - att inte vinna överhuvud taget men fortsätter kämpa. Vi hade en D-line kille med oss som sedan blev skadad (knä) dvs. alla på oline fick dubbla. Strongt kämpat grabbar. Nyköping ni var trevliga, smått elaka rackare och jag ser fram emot vårat nästa möte. Nån kanske kan förklara för mig hur man börjar blöda BAKOM örat? Jäkla smäll med #45.
Man får gratulera till vinsten. Kul att spela med er NBB.
/John OLB #56
|
|
|
Post by Chead 20 on May 20, 2006 22:41:59 GMT 1
Ja jag tyckte vi höll en god stämning på planen trots en uppsjö flaggor och en del domar-missar. Jag brukar själv bjuda på en del snack på planen men det är mest för att pumpa upp mig själv...inte riktat mot någon
vi får i båda lagen slipa på en del grejer så bjuder vi på vackrare spel i returmötet
|
|