|
Post by Coach B on Dec 15, 2005 22:56:00 GMT 1
Det jag menade, Bengalen, var dels att eskilstunalag dragit sig ur pågående serie men också att dom varit anmälda till serie för att sedan (pga spelarbrist) dra sig ur innan säsongen startat. Det jag egentligen menade var väl att man vet aldrig om det blir nån match i Eskilstuna förrän man väl är där. Skrev lite slarvigt innan, sorry. Vad gäller Falun så slår dom sig nog in före Nyköping. Halvbra Offense, halvdåligt Defense.
|
|
|
Post by En tiger on Dec 15, 2005 23:35:57 GMT 1
Coach B, känns som du skrev slarvigare den här gången än första. Läste du inte Bengalens svar? Kan inte påminna mig att vi dragit oss ur under den tid jag spelat i Tigers, och det är ett tag. Tvärtom satte vi stolthet i att inte banga en match. T.ex när vi åkte till KTH med 11 man och genomförde HELA matchen och resten av serien, just för att inte tas för avhoppare. Vi vann t.o.m sista matchen det året. Så jag vet inte vad du tänker på när du säger att det är osäkert i E-tuna om det ska bli matcher. Och att trycka ner Sharks som ev. avhoppare redan innan första säsongen är rätt tarvligt faktiskt, låt dom få chansen att bevisa vad dom kan innan du hackar på dom.
|
|
|
Post by till en tiger on Dec 16, 2005 12:59:33 GMT 1
Hmmm undrar vilket E-tuna lag som drog sig ur Div 2 östra förra året. Stolthet var det
|
|
|
Post by Eeh on Dec 16, 2005 18:11:19 GMT 1
Det var inget Eskilstuna lag som spelade i Div II östra förra säsongen. Då är det ju rätt svårt att dra sig ur....
|
|
|
Post by Hmm on Dec 16, 2005 18:31:52 GMT 1
Kan tänka att det refererades till årets säsong, 05 och inte till förra året då Tigers spelade div1. Jo Tigers tackade nej till spel i år, före seriestart. Något sent dock kan säkert tyckas. Men faktiskt hellre det trots allt än när det återstår 2-3 matcher av säsongen. Tyvärr händer det ju titt som tätt i landet i övrigt och är defenitivt inte unikt för E-tuna vilket coach B verkade mena på. Nåja tillbaks till ämnet. Tror kort att Norrköping och DIF B tampas i toppen. Sen omöjligt att sia om Sharks, Nyköping och Berga. Två nya lag och ett gammalt sargat men som tappert aldrig ger sig. Kan gå hur som helst. Dock: DIF B Norrköping Berga Sharks Nyköping Hoppas ingen drar sig ur bara
|
|
|
Post by Al Michaels on Dec 16, 2005 19:04:37 GMT 1
Som den sanna expert jag ändå är!! Berga!! Tror hårt på dom efter förra året och vad jag har hört så blir dom inte sämre iår, har lite insider tips om förstärkningar.... DIF B, Kvantitet kommer man långt med. Norrköping, Tappar namnkunnigt folk men har vad som krävs för att slå nykomlingarna. Falun, ingen coach och väldiga problem med att tända till i matcherna. Sharks/Nyköping vet jag inget om och då hamnar man sist i min lista
|
|
|
Post by jor on Dec 16, 2005 19:13:18 GMT 1
läs på copperheads hemsida, de har värvat en amerikansk coach...
|
|
|
Post by etuna on Jan 1, 2006 16:32:22 GMT 1
Nå kommer gamla tigers svälja stoltheten och spela med Sharks? eller spelar de ett år till med Roedeers?
|
|
|
Post by Big Ugly Zebra on Jan 3, 2006 18:37:37 GMT 1
Spelar ju ingen roll nu. Sharks kommer ju inte till spel i div2 längre.
Vad jag vet så är det inte många ex-tigers som spelar football idag överhuvudtaget. Tror det rör sig om max 5 stycken.
|
|
|
Post by guest on Jan 10, 2006 11:37:47 GMT 1
Varför ska inte sharks spela, är det pga spelarbrist någon som vet?
|
|
|
Post by Coach B on Jan 11, 2006 20:07:55 GMT 1
I rest my case...
|
|
|
Post by Raider on Jan 15, 2006 12:01:09 GMT 1
Eskilstuna Sharks AFFs seniorer ska inte deltaga i seriespel år 2006. Detta på grund av spelarbrist och för att man vill satsa mer på juniorerna för att sedan, (ev. 2007) kunna deltaga i seriespel.
|
|
|
Post by hall on Jan 18, 2006 1:05:04 GMT 1
Kommer hemsidan nyköping?
|
|
|
Post by Beasts on Jan 18, 2006 4:11:49 GMT 1
Ja. Lite byråkrati kvar bara. Vi väntar bl.a. på vårt organisationsnr. Diverse registreringar hos olika instanser kvar...
|
|
|
Post by nbb on Jan 18, 2006 15:58:57 GMT 1
har ni startat en ny förening? finns inte det gamla org nr kvar?
|
|