|
Post by Guardians on Jan 5, 2006 1:05:34 GMT 1
gick ett rykte tididgt 05(som bekräftades i saffs GB) om att avesta guardians börjat träna ihop igen, föll det isär eller finns det nån chans att dalmasarna får ihop ett lag igen?
|
|
|
Post by guest on Jan 9, 2006 19:01:54 GMT 1
När kommer hemsidan nyköping?
|
|
|
Post by linebacker on Mar 17, 2006 20:04:38 GMT 1
Hade uddevalla Ravens dragit igång igen hade jag ståt där direkt! "kom ihåg säsong 94 & 95 and never forget" vi på defense
|
|
|
Post by Sun Devil on Mar 24, 2006 18:13:25 GMT 1
Ähh vad fanken.. Jag får väl kasta mig in i leken också. Vi startar upp gamla Sun Devils och bankar skiten ur alla lagen i div.2. ;D Dags för lite Iron football så det smäller och låter lite på matcherna igen. Inga jäkla neddragningar eller slides . tackla människa tackla! eller som en vis man sa: "refuse to be blocked"
|
|
|
Post by Magnus on Mar 24, 2006 18:49:43 GMT 1
what!! En gammal SunDevils spelare. Fan jag börjar nästan gråta och längta tillbaka till "The glory days with Vouge and Mike Strachan" Hit hard and fair and drink lots of beer at Bygget YEAH! DIV 2 hadde varit rätt nivå, för då hade vi kommit upp ur standsen innan domaren blåser av Hehehehe
SUNDEVILS FOREVER
|
|
|
Post by Sun Devil on Mar 24, 2006 21:11:58 GMT 1
Betänk dock att under Strachans tid hade vi sveriges bästa kondition...som jag har spytt galla på "plasten".Fast vem behöver kondition när det finns Carlsberg? Bätte att köra med two-point stand, så spar man energi på att slippa resa sig upp hehe
"ONCE A SUN DEVIL ALWAYS A SUN DEVIL"
|
|
|
Post by Magnus on Mar 24, 2006 22:38:50 GMT 1
"HOF" Ett av dom gyllene åren såldes väl mest hof på bygget än någon annan stans i hela landet. I do remember! När man hängde över staketet och spydde tillsammans med bröder. Fy fan det var tider det. Vi kom som pojkar och gick ut som män. Känns som du spelade på D. Vi på O-line hade ju turen att ha chuck och per Linde att oroa oss över. Var spelet Dive Left sprang dom av någon outgrundlig väg till Dive Right. Gjorde jvl ont ryggen. Those where the days.
|
|
|
Post by Sun Devils on Mar 24, 2006 22:43:44 GMT 1
Vilka spelare ni hade då? Pertti på O-line som inte kunde sära på höger och vänster. Bröderna Glavenhult (Elakaste jvl som spelat) Hendriksson en dåtidens bästa svenska qb´s. För att inte glömma Grizzly,Hagström, Nalle, Nisse, Olle larsson, Wadseth, Böhnel, jonte osv Bara All Star spelare.
|
|
|
Post by Sun Devil on Mar 25, 2006 16:27:59 GMT 1
Kan inget annat än hålla med. många duktuga samlade i samma lag. Men vi hade bra läromästare på Defense: allas vår lille man Dan. Det han lärde ut om read and react sitter som gjutet i sten än idag! Snacka om att det var krig på träningarna: här fick man inte en plats utan man krigade om att ta den.
Skål bröder!
|
|
|
Post by SunDevils Forever on Mar 25, 2006 22:12:33 GMT 1
Minns med glädje en match borta mot C4 Lions i superserien. I ena hörnan av löparbanan som gick runt planen hadde C4 Lions cheerleaders byggt en mur. Då kommer olle larsson flygande och toksänker den med påföljd att tjejen överst hamnar i backen. olle springer till våran sida med orden "STRIKE". Och till råga vann vi matchen. Sen att inte glömma matchen borta mot 86ers i Superserien också när dåvarande Ordförande kommer över till våran sida och säger till Vouge att vi är en skam för sporten i Sverige. Yeah. Om jag inte minns fel ställde sig Dan mitt på plan på studenternas och pissade in reviret som en sann Defense i SunDevils
Skål tillbaks broder
|
|
|
Post by SunDevils on Mar 25, 2006 22:13:56 GMT 1
Dåvarande ordförande i Svenska Amerikanska Fotbolls Förbundet.
|
|
|
Post by Ex Lion on Mar 25, 2006 23:05:12 GMT 1
Hmm, vann Alelyckan mot C4 borta i superserien?
Letade upp mina gamla Extra Point tidningar och konstaterade att C4 vann mod Sundevils 1992 i SS. För övrigt så sluatde alla matcherna med förlust för Sundevils i SS med förlust de året. Något som inte stämmer?
|
|
|
Post by calmar on Mar 25, 2006 23:17:59 GMT 1
när kommer hemsidan kalmar?
|
|
Eric Voge nytt lag i goteborg
Guest
|
Post by Eric Voge nytt lag i goteborg on May 21, 2007 13:34:38 GMT 1
Hmm, vann Alelyckan mot C4 borta i superserien? Letade upp mina gamla Extra Point tidningar och konstaterade att C4 vann mod Sundevils 1992 i SS. För övrigt så sluatde alla matcherna med förlust för Sundevils i SS med förlust de året. Något som inte stämmer? ;D
|
|
|
Post by aboo on May 21, 2007 15:10:13 GMT 1
till nya klubbar:
Nyköping baltic beasts spelar redan seniorfotboll
det skulle vara roligt om det bildas nya lag för det skulle vara roligt att se hur bra dom skulle bli
|
|